Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-09@07:10:38 GMT

زهکشی ۵۰ هزار هکتار از اراضی استان گلستان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۲۹۹۶۷

زهکشی ۵۰ هزار هکتار از اراضی استان گلستان آغاز شد

گروه استان‌ها- عملیات اجرایی زهکشی ۵۰ هزار هکتار از اراضی گلستان در شهرستان گمیشان با حضور مسئولان استانی آغاز شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گمیشان، پیش از ظهر امروز با حضور هادی حق شناس و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی کلنگ آغاز عملیات اجرایی زهکشی در 50 هزار هکتار از اراضی این شهرستان به زمین زده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار گلستان با اشاره به ضرورت زهکشی اراضی استان برای افزایش تولید محصولات کشاورزی و همچنین نقش زهکش‌ها در اصلاح خاک و مدیریت سیلاب اظهار داشت: تاکنون حدود 70 هزار هکتار از اراضی استان زهکشی شده که در افزایش تولید محصولات کشاورزی بسیار موثر بوده است.

اراضی کشاورزی گلستان با 300 میلیارد تومان زهکشی می‌شود50 هزار هکتار از اراضی گلستان امسال زهکشی می‌شودقرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) ادامه زهکشی‌های ‌گلستان را انجام می‌دهد / تکمیل ‌سد نرماب ‌در اسرع وقت

وی بیان داشت: زهکشی اراضی استان از 3 هزار هکتار در سال 92 به بیش از 70 هزار هکتار رسیده است و امروز نیز عملیات اجرایی 50 هزار هکتار دیگر در شهرستان گمیشان آغاز می‌شود.

حق شناس گفت: با احتساب کلنگ‌زنی امروز 120 هزار هکتار از اراضی استان زهکشی می‌شود که سبب افزایش بهره‌وری محصولات کشاورزی خواهند شد.

وی افزود: یکی از مواردی که در تفاهم‌نامه با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) به امضا رسیده، موضوع زهکشی اراضی است که با توجه به توان بالای این قرارگاه امیدواریم بتوانیم اراضی اولویت‌دار استان را زهکشی کنیم.

گفتنی است بر اساس مطالعاتی که در دهه‌های گذشته انجام شده 280 هزار هکتار از اراضی گلستان به صورت اولویت‌دار نیازمند زهکشی است که پس از گذشت بیش از 2 دهه تاکنون 70 هزار هکتار آن زهکشی شده است.

انتهای پیام/581/ح

R41471/P/S6,70/CT11 بیشتر بخوانید... تخصیص اعتبار لازم برای اجرای شبکه‌های آبیاری و زهکشی در غرب کشور زهکشی ۱۶ هزار هکتار از اراضی استان گلستان به بهره‌برداری رسید عملیات زهکشی ۵۰ هزار هکتار از اراضی استان گلستان امروز آغاز می‌شود‌ قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... تخصیص اعتبار لازم برای اجرای شبکه‌های آبیاری و زهکشی در غرب کشور زهکشی ۱۶ هزار هکتار از اراضی استان گلستان به بهره‌برداری رسید عملیات زهکشی ۵۰ هزار هکتار از اراضی استان گلستان امروز آغاز می‌شود‌ پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ تولد ۶ قلوها در کرج / حال مادر ‌و نوزادان مساعد است ۲ لحظه اعلام خبر بازگشت پیکر شهید تازه تفحص شده به خانواده‌اش پس از ۳۴ سال فراق / نهاوند ‌عطر شهادت گرفت + فیلم ۳ جزئیات جدید انهدام باند فروش سلاح و مهمات /‌ سرکرده باند ‌با جعل عنوان مدیر‌کل اطلاعات البرز سلاح ‌می‌فروخت ۴ معاون وزیر بهداشت: سهمیه جدید استخدامی وزارت بهداشت به زودی ابلاغ می‌شود / پرداخت مطالبات کارکنان بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ‌ ۵ همدان تنها استانی که در ایام کرونا وضعیتش قرمز نشد / جایگاه نخست همدان در درمان بیماران کرونایی ۶ کرونا توریست ناشناخته‌‌ مناطق گردشگری / مردم اردبیل آمار تلخ مبتلایان به کرونا را باور ندارند ۷ بهره‌برداری موفقیت‌آمیز از سکوهای ۱۳A و ۱۳C در پارس جنوبی / برداشت گاز ایران روزانه ۲۸ میلیون متر مکعب ‌افزایش یافت ۸ مراسم یکصدمین سالگرد تاسیس اداره کل آموزش و پرورش اصفهان برگزار شد مهمترین اخبار استانها گزارش ویدئویی| ناگفته‌های ماجرای تبادل اسرا در سال ۶۹ / چرا صدام بدون هیچ پیش شرطی حاضر به تبادل اسرا شد؟ دستور نوبخت برای اهالی روستای چنار محمودی; پرداخت مستمری یک میلیون تومانی به صورت مادم‌العمر بهره‌برداری موفقیت‌آمیز از سکوهای ۱۳A و ۱۳C در پارس جنوبی / برداشت گاز ایران روزانه ۲۸ میلیون متر مکعب ‌افزایش یافت لحظه اعلام خبر بازگشت پیکر شهید تازه تفحص شده به خانواده‌اش پس از ۳۴ سال فراق / نهاوند ‌عطر شهادت گرفت + فیلم مهمترین اخبار تسنیم آغاز رونمایی از دستاوردهای جدید وزارت دفاع|موشک بالستیک شهید حاج قاسم و موشک کروز شهید ابومهدی جزو محصولات جدید ودجا اختصاصی| نامه مهم ظریف در واکنش به اقدامات آمریکا برای راه اندازی مکانیزم ماشه روحانی: وزارت دفاع بخشی از سرمایه‌گذاری خود را در زمینه پهپاد بگذارد ترامپ: خواستار بازگشت همه تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران هستیم/ عربستان راه امارات را در پیش خواهد گرفت وزیر دفاع: چرخه ساخت هواپیماهای آموزشی در کشور تکمیل ‌می‌شود درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هزار هکتار از اراضی استان گلستان زهکشی ۵۰ هزار هکتار از اراضی بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۹۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی ۳۵ مرکز خرید گندم و کلزا در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، مدیر تعاون روستایی لرستان گفت: ۲۶ مرکز خرید تضمینی گندم و ۹ مرکز خرید کلزا در سطح استان تا پایان فصل برداشت فعال هستند و با توجه به نزول رحمت الهی و کیفیت مناسب مزارع، پیش بینی می‌شود سال زراعی خوبی برای کشاورزان این خطه باشد.

غلامعلی فتحی با بیان اینکه استان یکی از قطب‌های تولید محصولات کشاورزی در کشور است افزود: امید می‌رود با برنامه ریزی‌های صورت گرفته، مشکلی از لحاظ خرید محصولات کشاورزان از جمله گندم و دانه روغنی کلزا نداشته باشیم.

فتحی گفت: با بازدید از مراکز خرید گندم وتشکیل تیم‌های نظارتی مختلف تلاش می‌کنیم تا مشکل کمیسیون‌های خرید به کمترین میزان برسد.

به گفته وی طی سال زراعی جاری ۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان برای سه محصول گندم، جو و کلزا در سامانه کشت قراردادی ثبت شده است که علاوه بر خرید تضمینی هزینه‌های حمل و بیمه محصول نیز در قرارداد‌ها مشخص و به کشاورزان کمک می‌شود.

بیش از ۸۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی در لرستان وجود دارد، سطح زیر کشت کلزا در استان بیش از سه هزار و۵۰۰ هکتار است و و تولید گندم طی سال گذشته در حدود ۲۳۵ هزار هکتار اراضی استان از ۱۲۳ هزار تن به ۵۳۰ هزار تن رسید.

دیگر خبرها

  • پیش نویس قانون مربوط به تغییر کاربری اراضی تدوین شد
  • اجرای کشاورزی حفاظتی در بیش از ۷ هزار هکتار از اراضی زراعی ارومیه
  • ۷۵ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی در فروردین ماه سال جاری رفع تصرف شد 
  • رفع تصرف ۱۱۶ هکتار از اراضی دولتی در استان اردبیل
  • ۲۰ هزار تن کلزا در دهلران برداشت شد
  • راه اندازی ۳۵ مرکز خرید گندم و کلزا در لرستان
  • رفع تداخل ۲۱۹۷ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • ۷۵ هکتار از اراضی ملی کردستان رفع تصرف شد
  • ۱۱۶ هکتار از اراضی ملی استان اردبیل رفع تصرف شد
  • ۲۹ هکتار از اراضی کشاورزی بخش قلعه‌نو آزادسازی شد