Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سازمان انتقال خون روز پنجشنبه اعلام کرد که سه استان تهران، اصفهان و خوزستان رکورددار دریافت پلاسمای بهبودیافتگان کرونا هستند؛ این پلاسما برای استفاده در روند درمان بیماران مبتلا به کرونا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مجید زینلی مدیرکل انتقال خون استان اصفهان افزود: میزان اهدای پلاسمای بهبود یافتگان با اطلاع‌رسانی‌های انجام شده در چند روز اخیر در اصفهان افزایش یافت و از ۱۱ به ۱۵ واحد در روز رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او با اشاره به درخواست زیاد مراکز درمانی و بیمارستان‌ها برای دریافت پلاسمای بهبودیافتگان، ادامه داد: با وجودیکه با روند افزایشی اهدای پلاسما مواجه هستیم، اما نیاز روزانه بیمارستان‌ها بیشتر از میزان پلاسمای اهدایی بوده و هیچ ذخیره‌ای از پلاسما در مرکز انتقال خون نداریم، زیرا بلافاصله پس از دریافت برای استفاده به مراکز درمانی ارسال می‌شود.

زینلی با بیان اینکه مرکز انتقال خون اصفهان نمی‌تواند بطور ۱۰۰ درصد پاسخگوی نیاز بیمارستان‌های استان برای ارسال پلاسمای بهبودیافتگان از کرونا باشد، از افرادی که می‌توانند نسبت به اهدای پلاسمای خون خود اقدام کنند خواست تا در این کار خیرخواهانه مشارکت بیشتری داشته باشند.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان اضافه کرد: در زمان حاضر با تماس‌های تلفنی با بهبودیافتگان و همچنین تبلیغات و اطلاع‌رسانی در فضا‌های عمومی و شهری و همچنین رسانه‌ها و فضای مجازی از بهبودیافتگان از کرونا که شرایط اهدای پلاسما را دارند دعوت می‌کنیم تا به شکرانه سلامت خود برای این کار اقدام کنند.

او خاطرنشان کرد: تاکنون حدود ۴۰۰ واحد پلاسما از سوی بهبود یافتگان کرونا در استان اصفهان اهدا شده است.

بهبود یافتگان از بیماری کرونا می‌توانند با حضور در مرکز خواجوی انتقال خون اصفهان برای اهدای پلاسما اقدام کنند؛ بهترین زمان برای اهدای پلاسما بهبودیافتگان حداقل ۱۴ و ترجیحا ۲۸ روز بعد از بهبودی است؛ سن اهدا کننده باید بین ۱۸ تا ۶۰ سال باشد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتقال خون بهبودیافتگان از کرونا پلاسمای بهبودیافتگان اهدای پلاسما انتقال خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۳۰۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رییس کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به ظرفیت دستگاه قضا در حمایت از تولید و پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گفت: بخشی از مشکلات و موانع در مسیر سرمایه‌گذاری و مشارکت مردم در بخش‌هایی، چون صنعت، گردشگری، کشاورزی و ... قابل شناسایی است و برنامه‌ریزی برای رفع آن امکان پذیر است.
حجت الاسلام اسداله جعفری از رسیدگی مساله محور به مشکلات تولید و اقتصاد در این ستاد خبر داد و افزود: پیش از این در بیشتر مواقع، رفع مشکلات واحد‌های تولیدی و فعالان اقتصادی در ستاد اقتصاد مقاومتی به شکل موردی و مصداقی بود، اما مصوبه جدید اعضای ستاد به این نحو است که مشکلات و موانع به صورت مسأله محور بررسی شود چرا که با برطرف شدن یک مانع به شکل ریشه‌ای و کامل، ممکن است مشکلات چند واحد تولیدی در این خصوص، همزمان برطرف شود.

دیگر خبرها

  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • مطالعه استفاده از نانوذرات در درمان سرطان ریه در مرکز لیزر و پلاسمای اهواز
  • اولین تاکسی برقی وارد اراک می‌شود
  • خط لوله آبنیل ـ اصفهان ایمن سازی شد
  • رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور
  • حل برخی مشکلات اهدای خون در شهرستان‌های استان یزد
  • انتقال هوایی نوجوان ۱۳ ساله مسجدسلیمانی برای اهدای اعضاء
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • اصحاب رسانه به جای «اعتبار» برای اصفهان مطالبه «اختیار» کنند/همه چیز درباره پروژه انتقال آب، اتباع و فرونشست