Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-07@13:49:25 GMT

توان دفاعی ایران تهدیدی برای همسایگان نیست

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۳۰۳۳۳

توان دفاعی ایران تهدیدی برای همسایگان نیست

رییس جمهور گفت: ایران در زمینه دفاعی هرچه تولید و تحقیق و تلاش می کند و خود را اماده می کند بر مبنای استراتژی بازدارندگی و دفاعی است ما استراتژی تهاجم نداریم و نمی خواهیم به ملتی صدمه بزنیم همسایگان ما مطمئن باشند قدرت دفاعی ما به نفع ان ها است. هیچ گاه اغاز گر هیچ جنگی نبوده ایم.

به گزارش خبرنگار سیاسی برنا، «حسن روحانی» رییس جمهور در آغاز بهره برداری از دستاورد های ملی وزارت دفاع گفت: برای ما مهم است که در طول چند سال گذشته توانستیم از جایگاه بیست و سوم در دنیا در صنعت دفاعی به جایگاه چهاردهم دست یابیم که این نشانگرتلاش و فداکاری و استعداد ما است که در این رده در زمینه صنعت دفاعی جهان قرار گرفته ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
افتتاحهای امروز نشان داد که در زمینه سلاحهای راهبردی و بازدارنده و پدافندی تلاش میکنیم و قدم به قدم با صنعت دنیا در حال پیشرفت هستیم در زمینه دید که یک بخش مهم نظامی است و اینکه دید از کجا و در چه ارتفاعی بینیم پیشرفت های خوبی داشتیم. رادار ها بر دید ما میافزاید بسیاری از تحولات الکترونیک از لحاظ شنود معمولی و راداری و پهپاد ها  بر دید ما را می افزاید .
او ادامه داد: قدرت دفاع و برخورد و مقابله، مثل باور 373 که سال گذشته ان افتتاح شد و بسیار مهم است که توسط آن توانستیم پهباد امریکایی را هدف بگیریم. صنعت دفاعی در زمینه ها مهم برای توان و قدرت کشور امروز پیشرفت های خوبی دارد. مهم این است که سلاح دارای قدرت تخریب و دقت لازم باشد و توان مانور پذیری لازم را در مسیر راه داشته باشد و استفاده از ان اسان باشد. در همه این زمینه ها تلاشهای بسیار ارزشمندی در این سال ها شاهد بودیم.

روحانی مطرح کرد: مسله موشک کروز برای ما اهمیت ویژه ای دارد یک زمانی موشک بالستیک و زمین به زمین به عنوان یک قدرت بزرگ در پهنه تهاجم و دفاع مطرح بود اما هر چه زمان می گذرد جایگاه موشک بالستیک پایین می اید و کروز جهش می یابد. توان ما باید در موشک کروز باشد چند سال است که به امیر حاتمی توصیه می کنم که توانمندی ها را در مورشک کروز دریایی و هوایی و زمینی بگذاریم ان هم به دلیل امتیازات فراوان این موشک است که مسیر امن را طی می کند ودقیق تر به هدف اصابت می کند . اینکه در کروز دریایی از سیصد به هزار رسیده ایم در مدت یک سال و نیم بسیار مهم است. ما در مسیر تولید قرار گرفته ایم .

رییس جمهور افزود: در فاصله زمانی کمتر ازدو سال برد یک موشک مهم و استراتژیک را به بالای سه برابر رساندیم و این روند باید در موشک زمین پایه و هوایی هم ادامه پیدا کند. در زمینه پدافند برای ما مهم ست که اسمان ما امن باشد در زمین هم کار های مهم انجام شده است باید راداری داشته باشیم که چیزی از دید ان مخفی نماند . بسیری از پهپاد ها و پرنده های جنگنده رادار گریز اند باید بتوانیم با تکنولوژی در رادار ها از وجود و ورود این پرنده به اسمان کشور نحوه برخورد و مقابله با انها توان مان را بکار بگیریم .

او بیان کرد: ایران در زمینه دفاعی هرچه تولید و تحقیق و تلاش می کند و خود را اماده می کند بر مبنای استراتژی بازدارندگی و دفاعی است ما استراتژی تهاجم نداریم و نمی خواهیم به ملتی صدمه بزنیم همسایگان ما مطمئن باشند قدرت دفاعی ما به نفع ان ها است. هیچ گاه اغاز گر هیچ جنگی نبوده ایم. درمنطقه ای بوده ایم که هشت سال به ما حمله شد و کشور های همسایه ما عراق و کویت و افغانستان مورد حمله قرار گرفتند علیرغم این ها هیچ گاه تصمیم مان را عوض نکردیم همه توان ما برای بازدارندگی و حفظ کشور است.
 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ریس جمهور توان ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۳۰۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سیا نگران روابط ایران و روسیه شد/ برنز به ایران اتهام زد

 "ویلیام برنز" رییس سیا با مطرح کردن ادعاهایی درباره همکاری دفاعی ایران و روسیه، گفت که شراکت روسیه و ایران در حال پیشروی "در مسیر بسیار خطرناکی" است.


پایگاه خبری بیزینس اینسایدر گزارش داد که برنز در گفت‌وگویی با شبکه سی‌بی‌اس مدعی شد، روسیه در ازای دریافت کمک‌های نظامی برای جنگ در اوکراین در حال ارائه ،کمک‌هایش به ایران در زمینه برنامه موشکی آن است.

روسیه از سوی اوکراین و متحدان غربی آن به استفاده از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین متهم شده است.

ایران این ادعا را رد کرده و گفته است که همکاری‌های نظامی آن با روسیه در چارچوب روابط دفاعی دوجانبه بوده و ارتباطی به جنگ اوکراین ندارد.

مقامات ایران همنین تاکید کرده‌اند، برخلاف متحدان غربی اوکراین که آشکارا به مداخله نظامی در این جنگ می‌پردازد، از هیچ یک از طرفین این جنگ حمایت نمی‌کند و آماده میانجیگری برای رسیدن به راهکاری برای حل‌وفصل سیاسی این مناقشه است.


با این حال، برنز مدعی است که ایران تسلیحاتی به روسیه داده که در جنگ اوکراین، از جمله علیه زیرساخت‌های غیرنظامی استفاده شده‌اند.


رییس سیا همچنین در ادامه مدعی شد که روسیه در حال بررسی عرضه هواپیماهای جنگنده به ایران نیز هست.


برنز در بخش دیگری از اظهاراتش درباره ایران گفت که برنامه هسته‌ای ایران بیش از پیش پیشرفته است.


او مدعی شد که برنامه هسته‌ای ایران "تا حدی پیشرفته است که اگر بخواهند پافراتر بگذارند، غنی‌سازی ۹۰ درصدی تنها چند هفته طول می‌کشد."

برنز با ادعای این که ایران پیشتر، در برنامه هسته‌ای خود اهداف نظامی را دنبال می‌کرد که در سال ۲۰۰۳ متوقف شد، گفت که فکر نمی‌کند ایران تلاش‌ها برای ساختن تسلیحات هسته‌ای را ازسرگرفته باشد.


ادعای برنز درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران در حالی مطرح می‌شود که مقامات ایران تاکید کرده‌اند تولید و بکارگیری تسلیحات اتمی جایی در برنامه دفاعی ایران ندارد و برنامه هسته‌ای ایران تنها ماهیتی صلح‌آمیز را دنبال می‌کند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903349

دیگر خبرها

  • رئیس سیا نگران روابط ایران و روسیه شد/ برنز به ایران اتهام زد
  • شراکت ایران و روسیه در مسیر بسیار خطرناکی پیش می‌رود
  • بررسی آخرین وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • نویدکیا: با عزیزم و قربانت بروم نمی‌توان کار کرد
  • تصاویری از عملیات موفق حماس علیه پایگاه نظامیان صهیونیست | قدرت موشک‌های کوتاه برد رجوم را ببینید + ویدئو
  • رئیسی: عملیات «وعده صادق» ما را در باشگاه قدرت های منطقه ای در بالاترین رده ها قرار داد
  • هوش مصنوعی جایگزین پزشک نمی‌شود
  • ژنرال صهیونیست: السنوار به دنبال بیرون راندن ما از نوار غزه است/ایران تهدیدی بزرگ برای اسرائیل
  • تغییر محاسبات منطقه با قدرت بازدارندگی ایرانی