Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@20:15:20 GMT

امارات به اف ۳۵ آمریکا مجهز می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۳۰۶۱۵

امارات به اف ۳۵ آمریکا مجهز می‌شود

به گزارش تابناک به نقل از فارس، برخی منابع آگاه گفتند که آمریکا در حال بررسی فروش جنگنده‌های اف ۳۵ به امارات در چارچوب توافقنامه جانبی پس از سازش این کشور با رژیم صهیونیستی است.

امارات و رژیم صهیونیستی از هفته گذشته روابط دیپلماتیک خود را علنی کردند که با مخالفت گسترده گروه‌های فلسطینی و کشور‌های اسلامی مواجه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه در کنفرانس خبری گفت که امارات به خرید جنگنده‌های اف ۳۵ ساخت شرکت لاکهید مارتین تمایل دارد.

او افزود که آن‌ها به خرید جنگنده اف ۳۵ تمایل دارند و ما نیز این موضوع را در دست بررسی داریم.

طبق گزارش خبرگزاری رویترز، احتمال فروش جنگنده اف ۳۵ آمریکا به امارات در حالی است که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفته بود که این رژیم با چنین معامله‌ای با امارات مخالفت خواهد کرد و دلیل آن هم ضرورت حفظ برتری نظامی اسرائیل در منطقه است.

بر اساس این گزارش، مذاکرات درباره فروش جنگنده‌های اف ۳۵ و تحویل آن ممکن است چندین سال به طول انجامد و هر دولت آتی آمریکا زمان کافی برای توقف این معامله را خواهد داشت.

به نوشته روزنامه «القدس‌العربی»، یک منبع آگاه در این باره گفت که ترتیبات فروش احتمالی جنگنده‌های اف ۳۵ به امارات با کمک «جارد کوشنر» مشاور ارشد و داماد ترامپ انجام شده است.

هنوز وزارت دفاع آمریکا و کاخ سفید به این موضوع واکنش نشان نداده‌اند همچنانکه فروش هواپیما‌ها به موافقت کنگره نیز نیاز دارد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کنکور 99 مکانیسم ماشه محمدرضا شجریان مارک ویلموتس آیت الله تسخیری آمریکا امارات جنگنده های اف ۳۵ کنکور 99 مکانیسم ماشه محمدرضا شجریان مارک ویلموتس آیت الله تسخیری جنگنده های اف ۳۵

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۳۰۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عقب نشینی آمریکا از تحریم یگان نظامی رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه آی ۲۴، دولت آمریکا از برنامه خود برای تحریم یگان از ارتش رژیم صهیونیستی که مرتکب نقض فاحش حقوق بشر در کرانه باختری شده، عقب نشینی کرد.

شبکه ای‌بی‌سی نیوزروز جمعه گزارش داد که آمریکا تحریم‌هایی را علیه واحدهای نظامی ارتش رژیم صهیونیستی که متهم به «نقض فاحش حقوق بشر» علیه فلسطینیان در کرانه باختری است، اعمال نخواهد کرد.

این رسانه به استناد یک یادداشتی دولتی نوشت که «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا به «مایک جانسون» رئیس مجلس نمایندگان این کشور اعلام کرده که واشنگتن تحویل کمکی به این واحد نظامی ارتش اسرائیل را به تعویق نخواهد انداخت و اسرائیل می تواند تمام مبلغ اختصاص داده شده توسط کنگره را دریافت کند.

ای بی سی نیوز گزارش داد که مقامات آمریکا استدلال می کنند که روند بررسی نقض حقوق بشر درباره این یگان نظامی منصفانه بوده است.

این در حالی است که بر اساس یک اقدام فدرال موسوم به قانون لیهی، ارتش آمریکا موظف است از ارائه تسلیحات، آموزش و سایر کمک‌های نظامی به هر واحد نظامی خارجی که مرتکب نقض فاحش حقوق بشر می‌شود، خودداری کند.

کد خبر 6089105

دیگر خبرها

  • بازداشت ۶۰۰ دانشجو آمریکایی معترض به نسل‌کشی در غزه
  • بازداشت بیش از ۶۰۰ دانشجو آمریکایی معترض به نسل‌کشی در غزه
  • آژیر خطر در کریات شمونا از بیم حمله پهپادی به صدا درآمد
  • حمله‌های جنگنده‌های صهیونیست، غزه را به لرزه درآورد
  • بلینکن بار دیگر به سرزمین‌های اشغالی سفر می‌کند
  • عقب نشینی آمریکا از تحریم یگان نظامی رژیم صهیونیستی
  • رئیس‌جمهور آمریکا لایحه فیلترینگ یا فروش تیک‌تاک را امضا کرد
  • به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
  • چرا اعتراضات دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه در حال افزایش است؟
  • آمریکا: به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند