Web Analytics Made Easy - Statcounter

در ماه مارس گذشته پیش از آن‌که زدن ماسک به امری روتین بدل شود، گروهی شامل ۲۴ گردشگر آلمانی با یک پرواز در حال بازگشت از سرزمین های اشغالی بودند.

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه پس از ورود آنان به آلمان، مقامات این کشور متوجه شدند که این گردشگران با یک کارمند هتل مبتلا به بیماری کووید-۱۹ در تل‌آویو در تماس بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این جهت از همگی آنان تست گرفته و مشخص شد که ۷ نفر مبتلا هستند (تست ۷ نفر دیگر نیز بعدا مثبت درآمد).

 

این خبر گروهی از ویروس‌شناسان بیمارستان دانشگاهی فرانکفورت را کنجکاو کرد تا با بررسی مسافران پرواز حامل گردشگران بفهمند که نرخ ابتلا در هواپیما چقدر بوده و چند نفر دیگر در جریان پرواز به ویروس مبتلا شده‌اند. محققان برای بررسی این قضیه با تک ‌تک ۷۸ مسافر غیرگردشگر این هواپیما تماس گرفتند.

 

در کمال شگفتی پژوهشگران مشخص شد که از ۱۰۲ فرد حاضر در هواپیما تنها ۲ نفر در جریان پرواز به کرونا مبتلا شدند، این در حالی است که پرواز بیش از ۴ ساعت طول کشیده بود و مسافران نیز ماسک به صورت نداشتند. اما چطور اکثریت مسافران در امان مانده بودند؟

 

ویروس‌شناسان می‌گویند به طور طبیعی فرد مبتلا در هواپیما منطقه‌ای به شعاع دو ردیف صندلی جلو و دو ردیف صندلی عقب را آلوده می‌کند. اما آن‌چه باعث تعجب شده این است که در این پرواز فردی که به فاصله یک ردیف چسبیده به مبتلایان نشسته بوده مبتلا نشده است و تنها دو نفر دیگر که در راهروی آن سوی هفت گردشگر مبتلا نشسته بودند به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند.

 

سباستین هوئهل از انستیتو ویروس‌شناسی فرانکفورت می‌گوید: «ما از اینکه تنها دو مورد ابتلا داشتیم شگفت‌زده شدیم.»

 

هرچند پژوهشگران به تمامی مسافران دسترسی نداشته‌اند، با این حال می‌گویند که این موردی اطمینان‌بخش محسوب می‌شود که نرخ ابتلا در پرواز از آنچه تصور می‌شده بسیار ضعیف‌تر بوده است. این در حالی است که این نکته را هم در نظر بگیریم که هیچ مسافری ماسک به صورت نداشته است.

 

ساندرا سیزک مدیر انستیتو درباره رخداد تعجب‌برانگیز در این سفر می‌گوید : «فردی که در ردیف ۴۴ نشسته بود به ما گفت که با دو فرد مبتلای ردیف ۴۵ گفتگویی طولانی نیز داشته است.»

 

چندین پژوهش دیگر نیز نشان می‌دهد که در پروازهای برخاسته از شهر ووهان چین در آغاز همه‌گیری کرونا، هیچ موردی از ابتلا در جریان پرواز مشاهده نشده است. البته در آن پروازها مسافران ماسک به صورت داشته‌اند.

 

به گزارش «انرژی امروز» از یورو نیوز، هرچند دانشمندان هنوز توضیحی علمی برای نرخ ابتلای کم در پرواز آلمان-سرزمین های اشغالی نیافته‌اند، با این حال گفته‌اند شک نیست که سرایت کرونا در هواپیما رخ داده است و تهدید وجود دارد. هر چند درباره میزان آن نمی‌توان برآورد دقیقی داشت.

 

یافته‌های محققان آلمانی به تازگی در نشریه علمی «جاما نتورک اوپن» منتشر شده است.

برچسب هاآلمان ویروس کرونا

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: آلمان ویروس کرونا آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۳۰۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرواز اولین جنگنده اف-۱۶ مجهز به هوش مصنوعی (فیلم)

          فرانک کندال، وزیر نیروی هوایی ایالات متحده پروازی آزمایشی با مدل جدیدی از جت جنگنده اف-۱۶ این کشور انجام داد. این هواپیما مجهز به یک هوش مصنوعی است که جنگنده را کنترل می‌کند و نیازی به خلبان ندارد.   به گزارش فرارو، کندال پس از فرود جنگنده در کالیفرنیا گفت که به هوش مصنوعی این جنگنده برای شلیک سلاح در زمان لازم اعتماد دارد.   سامانه هوش مصنوعی این جنگنده مجهز به تعدادی رایانه و در مرحله آزمایش و «یادگیری پرواز» به روشی امن است. این پرواز اعتمادی نمادین به نقش آینده هوش مصنوعی در نبرد‌های هوایی آمریکا محسوب می‌شود.   فرانک کندال در این باره گفت: ما تمایل داریم از هوش مصنوعی استفاده کنیم و آن را به عنوان یک چیز مستقل تصور می‌کنیم. [هوش مصنوعی] واقعا نرم افزاری است که کار را پیش می‌برد. وظایف بسیار پیچیده‌ای را انجام می‌دهد و از فناوری‌های جدیدی استفاده می‌کند که شامل محاسبات بسیار قدرتمند و ریاضیات پیشرفته برای حل مسائلی است که قبلاً نمی‌شد با رایانه حل کرد.   ارتش آمریکا قصد دارد از این فناوری برای بهره برداری از یک ناوگان هوایی بدون سرنشین ۱۰۰۰ هواپیما و پهپاد استفاده کند.   کندال اضافه کرد: ما قادر خواهیم بود از این هواپیما‌های بدون خدمه به روشی تاکتیکی در شرایطی که نمی‌خواهیم از خدمه استفاده کنیم، بهره ببریم. البته دور انداختنی نیستند و ما آن‌ها را دور نمی‌اندازیم. ما قصد داریم از آن‌ها استفاده‌های مجدد کنیم. هدف این است. اما می‌توانیم از آن‌ها به عنوان ماشه استفاده کنیم و آن‌ها را در جا‌هایی قرار دهیم که عمداً برخی از آن‌ها قربانی شوند تا آتش طرف مقابل را تحریک کنند و محل استقرار دشمن را ردیابی کنیم؛ و به طور کلی فکر می‌کنم خلبانان ما از اینکه رقیب جدیدی داشته باشند خوشحال می‌شوند.   کارشناسان صاحب نظر در امور تسلیحات و گروه‌های بشردوستانه عمیقاً نگران هستند که ادوات جنگی مجهز به هوش مصنوعی روزی بتواند به طور مستقل با پرتاب و شلیک بمب‌ها و مهمات، و بدون دخالت و تصمیم همه جانبه انسان، باعث کشتار شوند. از این رو آنان به دنبال محدودیت‌های بیشتر در استفاده از این گونه تسلیحات هستند. ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: زیباترین نمایش های هوایی جنگنده ها (فیلم) تست بمب هوشمند یک تنی ارتش ایران (فیلم) عملیات ساخت جنگنده‌های فوق پیشرفته سوخو ۵۷ در روسیه (فیلم)

دیگر خبرها

  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • علت افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران چیست؟
  • افزایش ابتلا به آسم با مصرف این مواد غذایی
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران/ کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند؟
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران | کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند
  • دستاورد تازه پزشکی؛ تشخیص آرتروز ۸ سال قبل از ابتلا به این بیماری
  • عضو انجمن آسم و آلرژی : ۹ تا ۱۳ درصد مردم کشور آسم دارند / آلودگی هوای کلانشهرها از عوامل مهم ابتلا به آسم است
  • پرواز اولین جنگنده اف-۱۶ مجهز به هوش مصنوعی (فیلم)
  • چند درصد ایرانی‌ها آسم دارند؟ بالاترین میزان ابتلا در این سن
  • ۱۳ درصد ایرانی‌ها به آسم مبتلا هستند/ آسم چگونه درمان می شود؟