Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهردوست گفت: از وجود آثار هنری ارزشمندی با موضوع مسجد در مجموعه موزه‌های این سازمان خبر داد که بیشتر این آثار، به‌ دست هنرمندان داخلی و خارجی به مقام معظم رهبری اهدا شده است و معظم ‌له آن را به موزه رضوی اهدا کرده است.

«مجیدرضا مهردوست» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد با بیان این‌که این آثار ارزشمند در قالب هنرهای مختلف همچون نقاشی، معرق، بافت پارچه و ساخت ماکت خلق شده است، تصریح کرد: از مهم‌ترین این آثار، ماکت کعبۀ معظمه و مسجدالحرام تقدیمی امیرعبدالله ولی‌عهد وقت عربستان سعودی است که به مناسبت کنفرانس سران کشورهای اسلامی در تهران در سال ۱۳۷۶ خورشیدی به رهبر معظم انقلاب اهدا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مسئول گنجینه هدایای مقام معظم رهبری موزه‌ های آستان قدس افزود: ماکت مطلای درب کعبه در ابعاد ۴۵ در ۲۶ سانتی‌متر اهدایی سلطان‌بن عبدالعزیز در سال ۱۳۷۳ خورشیدی و ماکت معرق مسجد قبه الصخره از جنس صدف در ابعاد ۴۰ در ۲۲ سانتی‌متر اهدایی احمد جبرئیل، دبیر کل جبهۀ خلق برای آزادی فلسطین، که مربوط به سال ۱۳۷۳ خورشیدی هم‌زمان با سال ۱۴۱۴ قمری است و روی بدنۀ ماکت و دورتادور آن، آیۀ «...لعبده لیلاً من المسجد الحرام الی المسجد الأقصی الذی بارکنا...» به چشم می‌خورد، از مهم‌ترین آثار به‌نمایش‌درآمده در موضوع مسجد است.

 

مهردوست اضافه کرد: قطعه‌ای از پردۀ کعبۀ معظمه، گلابتون‌دوزی‌شده اهدایی «علی‌محمد بشارتی» که آیۀ شریفۀ ۹۶ (و لله علی الناس...) سورۀ آل عمران روی آن جلوه‌گری می‌کند و پارچۀ کتیبه‌دار که درواقع قطعه‌ای از پردۀ داخلی کعبۀ معظمه به ارتفاع ۵۳ سانتی‌متر است و در سال ۱۳۷۳ خورشیدی به رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) اهدا شده است، از دیگر آثار این مجموعه است.

 

????وی در پایان تابلوی نقاشی «مسجد النبی(ص)» اثر هنرمند معاصر، رسول شفقتی، با تکنیک آبرنگ روی مقوا در ابعاد ۵۱ در ۳۴ سانتی‌متر خلق سال ۱۳۸۷ خورشیدی که مسجد النبی(ص) را در حالی که زائران در صحن آن مشغول زیارت هستند، نشان می‌دهد و قاب نقش‌برجستۀ مسجد سلطان قابوس به قطر ۳۰ سانتی‌متر اهدایی سلطان قابوس، پادشاه عمان در سال ۱۳۹۱ خورشیدی را دو اثر دیگر با موضوع مسجد معرفی کرد.

 

مسئول گنجینه هدایای مقام معظم رهبری موزه‌ های آستان قدس یادآور شد: این آثار و آثار دیگری از این دست، در مجموعۀ موزه‌های آستان قدس رضوی واقع در صحن کوثر حرم مطهر رضوی به نمایش درآمده است.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماد مسجد موزه آستان قدس رضوی روز جهانی مسجد مقام معظم رهبری سانتی متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۳۰۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش تسلیحات اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از مسکو، وزارت دفاع روسیه، بخشی از تسلیحات جنگی آمریکایی و غربی را که در جنگ با اوکراین به غنیمت گرفته است، در مسکو به نمایش گذاشت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

در آستانه نهم ماه می سالروز پیروزی اتحادجماهیر شوروی سابق در جنگ جهانی دوم، نمایشگاهی از ادوات سنگین نظامی و تسلیحات جنگی اهدایی آمریکا و ناتو، که در عملیات ویژه نظامی به غنیمت گرفته شده، در پارک پیروزی مسکو به نمایش گذاشته شده است.

در نمایشگاه پارک پیروزی مسکو با عنوان «روسیه در برابر تمام قدرت‌های جهان»، انواعی از تجهیزات اهداییِ ناتو ازجمله تانک‌های لئوپارد آلمانی، آبرامز و بِرَدلی آمریکاییِ، مکس فرانسوی، خودرو‌های زرهیِ انگلیسیِ، استرالیایی و ایتالیایی، سامانه توپخانه‌های خودکششیِ هوویتزر، مین‌های ضد تانک، موشک‌های کوتاه برد تاکتیکی، تجهیزات پیشرفته اطلاعاتی و عملیاتی به نمایش درآمده است.

در این نمایشگاه همچنین انواع ادوات نظامیِ اهداشده توسط ۱۱ کشور از جمله آمریکا، آلمان، انگلیس، فرانسه، ایتالیا، ترکیه، استرالیا، سوئد، فنلاند، جمهوری چک و آفریقای جنوبی به اوکراین به چشم می‌خورد.

در همین حال سیل کمک‌های مالی و تسلیحاتی امریکا و کشور‌های عضو ناتو به اوکراین همچنین ادامه دارد و در شرایطی که بسته کمک ۶۰ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین به تصویب رسیده، وزیر خارجه انگلیس در سفر به کی‌یف گفت؛ اوکراین حق دارد با سلاح‌های بریتانیایی به خاک روسیه حمله کند.

دیوید کامرون با اشاره به استفاده اوکراین از تسلیحاتی که لندن در اختیار آن قرار داده است، گفت: «اوکراین این حق را دارد.»

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پیشتر تاکید کرده بود که ارسال سلاح، پول، مزدوران و مشاوران نظامی خارجی غربی به کی‌یف کمکی به نیرو‌های اوکراینی نمی‌کند و تنها درگیری را طولانی‌تر می‌کند.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه نیز اعلام کرد کشور‌های ناتو با ارسال تسلیحات به اوکراین «با آتش بازی می‌کنند»

وی تاکید کرد: هر محموله حاوی تسلیحات به اوکراین به هدف قانونی برای نیرو‌های روسیه تبدیل خواهد شد.

آنچه بیش از همه روس‌ها را نگران کرده است، احتمال اعطای موشک‌های دوربرد تاکتیکی به اوکراین است.

مسکو ضمن هشدار به آمریکا و ناتو درباره ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین اعلام کرده است، اعطای چنین تسلیحاتی به اوکراین می‌تواند خطر درگیری هسته‌ای را افزایش و میدان جنگ را به سراسر جهان گسترش دهد.

اظهارات: 
۱-سرهنگ روسلان سایفولین، مدیر اجرایی نمایشگاه
۲-ستوان ایگور کابایف، راهنمای نمایشگاه
۳-شهروند روسی


دیگر خبرها

  • سرپرست جدید پردیس بنت الهدی صدر اردبیل معرفی شد
  • بسیج سازندگی الگوی خدمت‌رسانی و خدمتگزاری خالصانه است
  • شکل‌گیری امید‌آفرینی در جامعه پس از مشاهده دستاوردهای پژوهشی سمپادی‌ها
  • نشست گفتمان سازی بیانات مقام معظم رهبری
  • ببینید | نمایش تسلیحات اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو
  • فیلم/ نمایش تسلیحات اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو
  • نمایش تسلیحات اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو
  • دفاع دانشجویان غیر مسلمان از مردم مظلوم فلسطین بازتاب نامه‌‌های مقام معظم رهبری است
  • دفاع دانشجویان غیر مسلمان از مردم مظلوم فلسطین و غزه بازتاب نامه‌های مقام معظم رهبری است
  • بیداری در دانشگاه های جهانی حاصل دوراندیشی مقام معظم رهبری است