Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@23:16:03 GMT

احتمال تجهیز امارات به اف-۳۵ منتفی نیست

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۳۱۰۷۳

احتمال تجهیز امارات به اف-۳۵ منتفی نیست

به گزارش خبرگزاری مهر، یک منبع آگاه به خبرگزاری رویترز گفته آمریکا در حال بررسی فروش جنگنده‌های اف -۳۵ به امارات در چارچوب توافق جانبی سازش با رژیم صهیونیستی است.

این در حالی است که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم پیشتر گفته بود که توافق تل‌آویو-ابوظبی به این معنا نیست که موضع اسرائیل در قبال فروش تسلیحات آمریکایی به کشورهای خاورمیانه تغییر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، تل‌آویو همچنان مخالف آن است که واشنگتن با فروش تسلیحات به ابوظبی، برتری نظامی رژیم صهیونیستی را به خطر بیندازد.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا نیز در اظهارات شب گذشته خود، به علاقمندی امارات برای خرید اف -۳۵ اشاره کرد و گفت: تا ببینیم چه پیش می‌آید. این مسئله در دست بررسی است.

البته، هرگونه قرارداد فروش اف -۳۵ مستلزم سال‌ها مذاکره است و حتی تغییر دولت واشنگتن هم می‌تواند به تعلیق آن منجر شود. به عنوان مثال، لهستان ۳۲ فروند از این جنگنده را خریداری کرده اما نخستین محموله آن را در سال ۲۰۲۴ تحویل می‌گیرد. علاوه بر این، فروش اف -۳۵ مستلزم تائید کنگره است.

کد خبر 5003757 مریم خرمایی

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده امریکا جنگنده اف 35 رژیم صهیونیستی امارات متحده عربی ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی امارات متحده عربی لبنان عراق ایران دونالد ترامپ عربستان سعودی عادی سازی روابط با اسرائیل انفجار بیروت فلسطین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 تحریم تسلیحاتی ایران ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۳۱۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال استعفای زودهنگام رئیس ستاد ارتش اسرائیل

یک شبکه صهیونیستی از احتمال استعفای رئیس ستاد ارتش این رژیم در ادامه موج استعفاهای مقامات ارتش اسرائیل به علت شکست در عملیات طوفان الاقصی خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در حالی که موج استعفاها در ارتش رژیم صهیونیستی طی چند هفته گذشته به دلیل شکست در عملیات طوفان الاقصی با شتاب زیاد آغاز شده و ادامه دارد، امروز یک رسانه صهیونیستی از احتمال استعفای رئیس ستاد ارتش این رژیم طی مرحله آینده خبر داد.

شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی در این زمینه اعلام کرد که تعدادی از افسران ارشد ارتش اسرائیل همچنان در تماس با وکلای خود هستند و احتمال دارد که «هرتزی هالیوی» رئیس ستاد ارتش در دوره آینده استعفا دهد و بحث‌هایی درباره یافتن جایگزین برای او آغاز شده است.

همچنین رسانه‌های عبری اعلام کردند که بعد از استعفای «آهارون هالیوا» رئیس شعبه اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل (امان) موج استعفاها در فرماندهی ارتش اسرائیل آغاز شده و طی هفته‌های آینده انتظار می‌رود شاهد استعفاهای بیشتر باشیم.

اخیرا در پی استعفای آهارون هالیوا به‌دلیل شکست در جریان عملیات طوفان الاقصی روزنامه عبری اسرائیل هیوم اعلام کرد: بعد از استعفای رئیس شعبه اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل، انتظار می‌رود که شاهد استعفاهای بیشتری در صفوف افسران ارتش، از رئیس ستاد گرفته تا معاون او و فرمانده منطقه جنوبی و فرمانده تیپ غزه و حتی رئیس شاباک باشیم.

بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کردلاپید: نتانیاهو هم باید استعفا کند

هالیوا پیشتر مجبور شده بود به شکست اطلاعاتی ارتش اسرائیل در عملیات 7 اکتبر اعتراف کند و گفت که نیروهای تحت فرمانش شکست خورده‌اند زیرا به مهمترین مأموریت خود که ارائه هشدار جنگ است، عمل نکردند.

قبل از آن هم رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که سرتیپ «عمیت ساعر» رئیس بخش تحقیقات اطلاعات نظامی ارتش این رژیم (امان) بعد از پذیرش مسئولیت کامل شکست اطلاعاتی اسرائیل در جریان عملیات طوفان الاقصی که مقاومت فلسطین در 7 اکتبر 2023 انجام داد، از منصب خود کناره‌گیری کرد.

در ماه فوریه گذشته هم یکی از افسران ارشد امان با درجه سرلشکری به‌دلیل نقشی که در ارزیابی اشتباه اطلاعاتی داشت و منجر به شکست اسرائیل در 7 اکتبر شد، از منصب خود استعفا داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هند به نمایشگاه کتاب تهران نرسید،‌ یمن جایگزین شد
  • احتمال استعفای زودهنگام رئیس ستاد ارتش اسرائیل
  • واکنش هند به انتقاد باکو از فروش تسلیحات به ارمنستان
  • حفظ فرهنگ وهویت هر ملت مستلزم نگهداری اسناد هویت دار
  • انتقال آلفونسو دیویس به رئال مادرید منتفی خواهد شد؟
  • نگرانی وزیر خارجه ایران از سرکوب دانشجویان آمریکایی/ امیرعبداللهیان: این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام‌ عیار واشنگتن از رژیم اسراییل است
  • جدایی منتفی شد؛ ژاوی در بارسا می‌ماند!
  • امیرعبداللهیان: برخورد نیروهای امنیتی آمریکا با دانشجویان معترض نسل‌کشی صهیونیست‌ها نگران کننده است
  • احتمال تغییر در رقم دستمزد کارگران جدی شد ؟
  • آموزش تغییر ریجن پابجی موبایل به امارات