Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-01@23:29:49 GMT

عوارض متادون / تمامی عوارض خطرناک متادون را بشناسید

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۳۱۱۱۱

عوارض متادون / تمامی عوارض خطرناک متادون را بشناسید

عوارض متادون / تمامی عوارض خطرناک متادون را بشناسید / آشنایی با متادون / متادون چیست / مدت زمان باقی ماندن عوارض متادون چقدر است / اعتیاد به متادون / اثرات و عوارض متادون / عوارض متادون و حالاتی که ایجاد میکند

متادون

متادون گونه ای از مواد شبه افیونی می باشد که معمولا جهت ترک مواد افیونی مانند هروئین ، کدئین ، مورفین و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. استفاده می گردد .متادون از مواد شیمیایی در لابراتورها ساخته می گردد.

متادون در نخستین استفاده در جنگ جهانی دوم در آلمان جهت آرام نمودن درد بیماری ها و زخم ها مورد مصرف قرار گرفت . و در سال 1960 در در مان اعتیاد رایج گردید.

در مراکز ترک اعتیاد برای افراد معتاد به مواد افیونی متادون برای ترک و درمان به کار می رود و به شخصی که برای ترک اعتیاد مراجعه نموده به طور مرتب متادن داده می شود تا نشانه های اعتیاد بروز ننماید

البته برای معتادان تزریقی و همچنین کسانی که مبتلا به ایدز و هپاتیت سی هستند از متادون استفاده می گردد علت آن هم این است که از عوارض استفاده از سرنگ مشترک و انتشار عفونت در خون جلوگیری نموده و به ترک اعتیاد کمک می نماید.

شایان ذکر است گهگاهی متادون برای آرام نمودن درد شدید بیماران با بیماری لاعلاج هم مصرف می گردد.

پیشنهاد می شود بخوانید : آشنایی با متادون و طریقه اثر آن متادون چیست

اگر خواسته باشید بدانید که متاودن چه حسی در شخص ایجاد می نماید باید ذکر کنم که حس سرخوشی و ارامش برای فرد ایجاد می کند و در سیستم تفکر فرد خدشه ای وارد نمی کند فرد می تواند زندگی عادی خود را داشته باشد و به کار و مدرسه خود برسد یا از خانواده خود مراقبت نماید البته این حس سرخوشی در مواد مشابه هم دیده می شود اما حس نئشه آور هروئین را از بین می برد پس افرادی که معتاد هستند با استفاده از متادون حس خود را طبیعی می دانند.

اعتیاد به متادون

اعتیاد را می توان با توجه به درجه تحمل در صورت استفاده ننمودن آن ماده خاص ، احتیاجات به مصرف بیش از حد آن ماده یا افزایش دوز برای ایجاد حس آرامش ، بروز علایم جسمانی و روانی و رفتاری در صورت مصرف نکردن از آن و وابستگی جسمی و روانی و ادامه ی مصرف با وجود آگاهی از علایم و عوارض منفی تعریف نمود

شایان ذکر است که استفاده بیش از حد داروی متادون همانند مواد اعتیاد آور موجب ایجاد احساس  وابستگی در شخص می گردد و در صورت عدم مصرف مرتب از این دارو علائم ترک در آنها بروز پیدا می نماید.

اما اگر طرز مصرف صحیح و علت  استفاده را دقیق مورد بررسی و اجرا قرار دهیم دیگر آن را به چشم یک ماده اعتیاد آور در نظر نمی گیریم چرا که در اصل متادون برای افرادی تجویز می گردد که خود به مواد مخدر اعتیاد دارند و از آن بعنوان یک داروی مطمئن جهت کاهش میل به استفاده از مواد اعتیاد آور استفاده می گردد

در نتیجه متادون در کنار روشهای دیگر درمان  زیر نظر پزشک یک روش مطمئن درمان به شمار می آید و در این صورت نمی توان آنرا در دسته مواد اعتیاد آور ذکر نمود.

پیشنهاد می شود بخوانید : ترک اعتیاد به متادون طی 50 روز اثرات متادون

در ادامه این موضوع می خواهیم به تمامی عوارض متادون اشاره نمائیم توجه داشته باشید که این نشانه ها تمامی عوارض هستند و ممکن است در هر فردی تعدادی از آنها بروز پیدا نماید و اینها در افراد مختلف متفاوت هستند

شایع ترین عوارض متادون عرق نمودن بیش از اندازه ، افزایش وزن و یبوست می باشد . استفاده از این دارو در بعضی از افراد می تواند باعث تنگی نفس گردد همچنین اختلالات روانی و خلقی ایجاد نماید.

مصرف این دارو برای افرادی که دچار بیماریهای کبد و کلیه می باشند و هم چنین افرادی که مبتلا به فشار خون پایین هستند و در افراد دچار آسم و تنگی نفس این دارو می تواند موجب مرگ فرد استفاده کننده گردد

عوارض متادون بیشتر متوجه افرادی می گردد که این دارو را سرخود و بدون تجویز پزشک مصرف می نمایند .

اثرات متادون چقدر باقی می ماند؟

در مورد این که مدت زمان ماندن اثرات متادون  چقدر می باشد می توان گفت  قطع ناگهانی متادون علائمی هم چون دردهای عضلانی و استخوانی ، اسهال و دل پیچه های شدید در فرد ایجاد می نماید به همین دلیل توصیه می گردد که جهت قطع مصرف ابتدا دوز دارو را پایین بیاورید و سپس به تدریج از تعداد مصرف روزانه کم نمائید تا گرفتار عوارض متادون و ترک آن نگردید

این علایم یک تا سه روز بعد از مصرف آخرین دوز شروع می گردد و در طول سه تا پنج روز به اوج خود می رسد اما اگر از اول تا آخر مدت زمان مصرف تحت نظر پزشک  قرار بگیرید و بطور اصولی مصرف را متوقف نمائید علایم مذکور پس از گذشت پنج روز به تدریج کاهش یافته و از بین می رود و جای خود را به علایمی قابل تحمل تر نظیر اختلال خواب و تمایلات خفیف به استفاده مجدد دارو می گردد.

پیشنهاد می شود بخوانید : متادون ، راهی برای درمان اعتیاد

منبع: ساعت24

کلیدواژه: سئوی سایت عوارض متادون تمامی عوارض اعتیاد آور ترک اعتیاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۳۱۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این تخم‌مرغ‌ها را مصرف نکنید

تاجیک با اشاره به نکات مهم در هنگام خرید و نگهداری تخم مرغ گفت: در هنگام خرید دقت کنید روی هر عدد تخم مرغ نام یا علامت تجاری واحد تولیدی، تاریخ تولید و تاریخ انقضا (به روز، ماه و سال) درج شده باشد.

به گزارش مهر، وی تاکید کرد: از مصرف تخم مرغ‌های شکسته یا دارای ترک در مواد غذایی به ویژه در تهیه غذا‌هایی که نیاز به طبخ ندارند (مانند خامه یا سس) باید خودداری شود.

به گفته تاجیک، تخم مرغ خام بر روی سطوحی که با مواد غذایی آماده خوردن در ارتباط هستند نباید قرار گیرد.

وی با اشاره به نحوه نگهداری تخم مرغ، افزود: تخم مرغ‌ها باید در یخچال و دمای زیر ۷ درجه سانتی گراد نگهداری شوند.

دیگر خبرها

  • این تخم‌مرغ‌ها را مصرف نکنید
  • رویداد ملی نوآوری اجتماعی در پیشگیری از اعتیاد برگزار می‌شود
  • «قلیان اکسیژن» در مرحله آزمایش است/ برای نتیجه‌گیری زود است
  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید
  • ناآگاهی مهمترین علت مصرف الکل و دخانیات
  • مصرف الکل‌های سمی در هر اندازه‌ای خطرناک است
  • مصرف الکل های سمی در هر اندازه ای خطرناک است
  • اعتراف «آسترازنکا» برای اولین‌بار درباره عوارض جانبی خطرناک واکسن خود
  • فواید و خواص آب سیب زمینی
  • خواص ریواس و فواید آب ریواس برای جوانسازی و لاغری + عوارض