Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، کاظم خاوازی در جلسه هم‌اندیشی با سرمایه‌گذاران بزرگ بخش خصوصی در حوزه کشاورزی، اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی برای رفع بسیاری از مشکلات بخش کشاورزی نیازمند ارتباط مستمر با بخش خصوصی است.

وی تصریح کرد: با توجه به وابستگی کشور به واردات نهاده‌هایی همچون، دانه ذرت، کنجاله سویا و جو، با سرمایه گذاری بخش خصوصی می‌توانیم از طریق کشت فرا سرزمینی، کالاهای یادشده را تأمین کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خاوازی با اشاره به ضرورت‌های توسعه کشت قراردادی ادامه داد: از طریق کشت قراردادی می‌توانیم توسعه کشت دانه‌های روغنی را در کشور اجرایی کنیم و تولید این دانه‌ها می‌تواند در تأمین نهاده‌های دامی مانند کنجاله سویا و جو و کاهش وابستگی کشور به واردات این محصولات راه‌گشا باشد.

وزیر جهاد کشاورزی تأکید کرد: کشاورزی قراردادی می‌تواند بخش قابل ملاحظه‌ای از مشکلات بخش کشاورزی را مرتفع کند.

وی افزود: مراکز مهندسی و آزمایشگاهی وزارت جهاد کشاورزی آمادگی دارند تا در اختیار سرمایه‌گذاران بخش کشاورزی در زمینه کشاورزی قراردادی قرار گیرند.

خاوازی در رابطه با بازگشت ارز صادرات محصولات کشاورزی تصریح کرد: ارز حاصل از صادرات محصولات کشاورزی به جای استفاده در سایر بخش‌ها بهتر است برای تأمین نهاده‌های مورد نیاز بخش کشاورزی استفاده شود.

وزیر جهاد کشاورزی ابراز امیدواری کرد: با همکاری بخش خصوصی شرایط کشاورزی به نحو مطلوب پیش رود و مشکلات و موانع تولید و صادرات بخش کشاورزی از میان برداشته شود.

در این جلسه، مدیران شرکت‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه کشاورزی، موانع و مشکلات بخش تولید، زنجیره‌های ارزش، صادرات محصولات کشاورزی و سرمایه‌گذاری در این بخش را با وزیر جهاد کشاورزی و معاونین این وزارت‌خانه مطرح کردند.

کد خبر 5003759

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کاظم خاوازی نهاده های دامی ویروس کرونا قیمت دلار تولید نفت قیمت نفت بورس وزارت صنعت معدن و تجارت قیمت طلا دارا دوم اوراق سلف نفتی بانک مرکزی ایران ایالات متحده امریکا بازار سهام شاخص کل بورس گشایش اقتصادی صادرات محصولات کشاورزی جهاد کشاورزی بخش کشاورزی بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۳۱۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشت هراز بزرگترین تولیدکننده برنج مازندران است

به گزارش خبرنگار مهر، بابک مؤمنی پیش ازظهر پنجشنبه در دیدار با امام جمعه آمل تولید محصول سالم و طیب، توجه به الگوی کشت و بهره برداری از جنگل با توجه به اقلیم، استفاده از افکار و سیاست‌های کشور هلند در بخش کشاورزی برای بهره برداری از علم روز کشاورزی، توجه و برنامه ریزی برای تأمین نهاده‌ها، سوخت و آب کشاورزی، حمایت از محصولات تولیدی استان و برنامه ریزی در راستای خرید محصولات کشاورزی استراتژیک تولیدی و کمک به رشد اقتصاد کشاورزی و تنظیم برنامه بلندمدت انتظارات امام جمعه آمل از سازمان جهاد کشاورزی مازندران بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ضمن گرامیداشت روز معلم و تسلیت ایام شهادت امام صادق (ع)، جایگاه کشاورزی، صنعت و گردشگری شهرستان آمل در سطح کشور را ویژه دانست و گفت: بالاترین تولید استان در کشت برنج مربوط به دشت هراز و شهرستان آمل بوده و تولید محصولات کشاورزی استراتژیک و تأمین امنیت بازار پایتخت کشور از سوی این استان خود مبین جایگاه ویژه مازندران در کشاورزی کشور است.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان آمل ثابت کرد تولید محصولات کشاورزی از لحاظ اقتصادی می‌تواند وارد رقابت با اقتصاد صنعتی شود.

وی افزود: مسائل و مشکلات فراوانی در بخش کشاورزی وجود دارد که این سازمان با تمام توان در حال پیگیری موضوعات می‌باشد و به همین منظور انتظاراتی هم در راه خدمت رسانی مناسب‌تر به بهره برداران بخش کشاورزی از ائمه جمعه و جماعات دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اضافه کرد: سازمان جهاد کشاورزی مازندران در نظر دارد در راستای تحقق شعار سال، استفاده از مشارکت مردمی را سرلوحه امور خود قرار دهد که در این راه نیازمند سازماندهی نظام‌های مردم نهاد مانند اتحادیه‌ها و نظام‌های صنفی است و کمک ائمه جماعات بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

این مسئول تصریح کرد: حفظ کاربری اراضی به عنوان یکی از محورهای برنامه‌ای باید با ارائه پیوست فرهنگی مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 6094989

دیگر خبرها

  • دشت هراز بزرگترین تولیدکننده برنج مازندران است
  • حدود ۵۰ هزار نفر در بخش دامپروری قم مشغول به‌کارند
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفت‌کش زیست‌سازگار
  • خبر وزیر کشاورزی درباره شکر؛ متقاضیان ثبت نام کنند
  • مشکل تولید بذر کشاورزی در مازندران امسال رفع خواهد شد
  • بلوک بندی اراضی کشاورزی/ بذر در مازندران تولید می شود
  • گرانی میوه ناشی از ضعف نظارتی دستگاه‌هاست
  • ارزش صادرات محصولات کشاورزی به ۶.۲ میلیارد دلار رسید
  • ترجیح ترانزیت کالا بر صادرات محصولات کشاورزی توسط راه آهن ملی قزاقستان
  • قیمت«گوجه فرنگی» از هفته آینده و «پیاز» از ماه آینده کاهش می‌یابد