Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌گروه استان‌ها ـ با فرا رسیدن ماه محرم هیئت‌های مذهبی همدان خیمه‌های عزا را بر پا کرده و با برگزاری مراسم سخنرانی و عزاداری، به سوگ سرور و سالار شهیدان می‌نشینند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، محرم نخستین ماه از سال قمری است، ماهی که اگرچه خون ریختن در آن حرام بود اما افرادی به ظاهر مسلمان  1400 سال پیش حرمت خاندان پیامبر اکرم (ص) را نگه نداشتند، شمشیرهای خود را با خون بهترین بندگان عالم سیراب کردند و اهل بیت پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) را به اسارت بردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محرم ماهی است که  با حلول آن شادی از خانه اهل بیت(ع) رخت بر می‌بست و اندوه و ماتم بر دل‌ها و چهره آنها و شیعیان و محبانشان نمایان می‌شد.

از حضرت رضا علیه‌السّلام روایت شده: چون ماه محرم فرا می‌رسید، کسى پدرم را خندان نمی‌دید، و پیوسته تا روز دهم اندوه و حزن بر او غالب بود، چون روز عاشورا می‌شد روز مصیبت و حزن و گریه، ایشان بود، و می‌فرمود: امروز روزى است که حسین علیه‌السّلام شهید شد. 

قمی: محرم فرصتی برای به تصویرکشیدن روایت‌هاست/ فرصت طلایی برای تجلّی "لِمَنْ وَالاَكُمْ"برنامه‌های فرهنگی و مذهبی ماه محرم در بستر فضای مجازی برگزار می‌شودآتش به اختیارانه از جنس محرم؛ طرح "خانه‌های عاشورایی" در لارستان اجرا می‌شود

به همین مناسبت خبرگزاری تسنیم، برنامه‌های هیئت‌های مذهبی شاخص همدان را که در شب و روز دهه اول ماه محرم اقدام به برپایی مراسم عزاداری و ذکر اهل بیت(ع) می‌کنند، جهت دسترسی بهتر و سریع‌تر مخاطبان به تفکیک زمان و نشانی هیئت بر اساس زیر منتشر کرده است.

لازم به ذکر است تمامی برنامه‌های عزاداری به دلیل شیوع بیماری کرونا با رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار شده و استفاده از ماسک نیز برای تمامی افراد شرکت کننده الزامی است.

مسجد جامع همدان

سخنران: آیت الله شیخ حیدر تربتی کربلایی/ مداحان: سید محمد حسینی، سید رضا حسینی
زمان: از پنجشنبه 30 مرداد به مدت 11 شب همزمان با نماز مغرب و عشاء

هیئت دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی همدان

سخنران: حجج الاسلام، نظیری، فاضلیان، کاظمی، فرهانیان/ مداحان: حسین آزادجو، حسین مهدوی راد، مهدی هنری

زمان: از 30 مزداد به مدت 11 شب از ساعت 21 / مکان: دانشگاه علوم پزشکی مزار مطهر شهدای گمنام

مکتب زینب سلام الله علیها

سخنران: حجج الاسلام فاضلیان، افلاکیان

زمان: از شب اول محرم به مدت 12 شب همزمان با اقامه نماز مغرب و عشاء/ مکان: خیابان تختی، حسینیه مکتب زینب(س)

هیئت رزمندگان ثارالله (ع)

سخنران: حجت الاسلام محمدپور/ مداح: مصطفی میرزایی

زمان: از پنجشنبه 30 مردادماه به مدت 11 شب، محوطه حسینیه ثارالله(س) سپاه استان همدان

هیئت روضة الحسین(ع)

سخنران: حجت الاسلام رضا بهرامی/ مداحان: مجتبی محمودی، رضا عزیزی، رضا دوستی، بهروز قره‌باغی

زمان: از شب اول محرم به مدت 11 شب از ساعت 21:30/ مکان: شهرک شهید مدنی، فاز دو، جنب مسجد سیدالشهدا(ع)، بوستان شهید مدنی

گلزار شهدای همدان

سخنران: حجج الاسلام فاضلیان، فلاحی، حسینی شاخص/ زمان: 12 شب اول محرم از ساعت 21

هیئت دانشگاه بوعلی سینا، هیئت پیروان حضرت علی اکبر(ع)

سخنران: حجت الاسلام حاجیلو/ مداح: محمد مهدی روحی

زمان: از پنجشنبه 30 مرداد به مدت 11 شب از ساعت 21/ مکان:  محوطه مسجد دانشگاه بوعلی سینا

هیئت رایة الاحرار

سخنران: حجت الاسلام اسدبیگی/ مداحان: محمد صالح جباری، علی اسدی، حسین مهدوی‌راد

زمان:  از پنجشنبه به مدت 10 شب همزمان با نماز مغرب وعشاء/ مکان: میدان مفتح حیاط اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان( همراه با نقالی و شعر خوانی)

مسجد شریف الملک هیئت انوارالزهراء(س)

سخنران: حجت الاسلام حسینی یمین/ مداحان: اسدی، گلپریان، روحی، مطهری، سیفی

زمان: از جمعه 31 مرداد به مدت 10 روز از ساعت 18 تا اذان مغرب/ مکان: آرامگاه بوعلی، محوطه بین النهرین، مسجد بزرگ شریف الملک

هیئت جوانان صاحب الزمان(عج)، هیئت حضرت علی اکبر(ع)

سخنران: حجت الاسلام مظاهری/ مداحان: مظاهری، پاینده، میرزایی

زمان: از شب اول محرم به مدت 11 شب از ساعت 21:30 / مکان: شهرک حضرت ولیعصر(عج)، ایستگاه دوم، انتهای خیابان مدرسه 15 خرداد، پارک مهربان

حسینیه امام خمینی، هیئت انصارالشهداء

سخنران: حجج الاسلام مظاهری، فاضلیان/ مداحان: مجتبی روشن روان/ مکان: محوطه حسینیه امام خمینی (ره)

زمان: از شب اول محرم به مدت 12 شب همزمان با نماز مغرب و عشاء

اردوگاه ابوذر

سخنران: حجت الاسلام عبادی‌نیا/ مداحان: شکریان، مطهری

زمان: از پنجشنبه شب اول محرم به مدت 11 شب از ساعت 21:15

مکان: بلوار ارم، اردوگاه فرهنگی تربیتی ابوذر، در جوار مزار مطهر شهدای گمنام

حوزه علمیه زنگنه،  هیئت متوسلین به ثامن الحجج(ع)

سخنران: حجج الاسلام بیگلری، صریحی

زمان: صبح‌ها از ساعت 6 صبح، دهه اول محرم/ مکان: ابتدای خیابان شریعتی/ کوچه زنگنه، حیاط مدرسه علمیه زنگنه

هیئت رهروان حضرت قاسم(ع)

سخنران: حجت الاسلام بطحائیان/ همراه با اجرای پرده‌خوانی و تئاتر سایه

زمان: پنجشنبه 30 مرداد به مدت 11 شب از نماز مغرب و عشاء / مکان:خیابان طالقانی، حیاط مدرسه مهدیه

هیئت تربت

سخنران: حجت الاسلام سعید صریحی/ مداحان: حسین گردان، فرزاد پیرو، محمد طاهری، سید شهاب قاری

زمان: از شب اول محرم تا شام غریبان همزمان با نماز مغرب و عشاء، همراه با اجرای مراسم تعزیه/ مکان آرامگاه بوعلی، حیاط شرکت مخابرات.

انتهای پیام/742/ش

R41405/P/S6,75/CT7 بیشتر بخوانید... ۸۵۰ برگزار کننده مراسمات محرم در استان البرز برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی تعهد دادند دادستان قزوین:‌ با هیئات مذهبی متخلف در ماه محرم برخورد قانونی می‌شود ۳۰ بوستان شهری قم آماده برگزاری مراسم عزاداری محرم هستند قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... ۸۵۰ برگزار کننده مراسمات محرم در استان البرز برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی تعهد دادند دادستان قزوین:‌ با هیئات مذهبی متخلف در ماه محرم برخورد قانونی می‌شود ۳۰ بوستان شهری قم آماده برگزاری مراسم عزاداری محرم هستند پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ تولد ۶قلوها در کرج/ حال مادر ‌و نوزادان مساعد است ۲ لحظه اعلام خبر بازگشت پیکر شهید تازه تفحص شده به خانواده‌اش پس از ۳۴ سال فراق / نهاوند ‌عطر شهادت گرفت + فیلم ۳ همدان تنها استانی که در ایام کرونا وضعیتش قرمز نشد / جایگاه نخست همدان در درمان بیماران کرونایی ۴ بهره‌برداری موفقیت‌آمیز از سکوهای ۱۳A و ۱۳C در پارس جنوبی / برداشت گاز ایران روزانه ۲۸ میلیون متر مکعب ‌افزایش یافت ۵ جزئیات جدید انهدام باند فروش سلاح و مهمات /‌ سرکرده باند ‌با جعل عنوان مدیر‌کل اطلاعات البرز سلاح ‌می‌فروخت ۶ معاون وزیر بهداشت: سهمیه جدید استخدامی وزارت بهداشت به زودی ابلاغ می‌شود / پرداخت مطالبات کارکنان بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ‌ ۷ کرونا توریست ناشناخته‌‌ مناطق گردشگری / مردم اردبیل آمار تلخ مبتلایان به کرونا را باور ندارند ۸ مراسم یکصدمین سالگرد تاسیس اداره کل آموزش و پرورش اصفهان برگزار شد مهمترین اخبار استانها گزارش ویدئویی| ناگفته‌های ماجرای تبادل اسرا در سال ۶۹ / چرا صدام بدون هیچ پیش شرطی حاضر به تبادل اسرا شد؟ دستور نوبخت برای اهالی روستای چنار محمودی; پرداخت مستمری یک میلیون تومانی به صورت مادم‌العمر معاون وزیر اقتصاد: ۲ میلیون نفر در کشور سهام عدالتشان‌ را فروختند / ارزش سهام به‌ ۹ هزار میلیارد تومان رسید گزارش| زنگ خطر کاهش جمعیت در فارس به صدا درآمد‌ / بلایی که تک فرزندی سر کودکانمان می‌آورد مهمترین اخبار تسنیم گزارش/ خانواده موشک های فاتح ۱۳ عضوی شد/ دوربردترین موشک بالستیک تاکتیکی ایران به نام «حاج قاسم» چین: آمریکا هیچ حقی برای درخواست بازگشت تحریم‌ها علیه ایران ندارد اختصاصی| نامه مهم ظریف در واکنش به اقدامات آمریکا برای راه‌اندازی مکانیزم ماشه روحانی: توانمان را باید بر موشک‌های کروز بگذاریم/ در صنعت دفاعی از جایگاه ۲۳ به جایگاه ۱۴ دست یافتیم عراق| ائتلاف فتح: سفر الکاظمی به واشنگتن باید متمرکز بر خروج آمریکا و پایان مداخلات آن در عراق باشد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدت 11 شب از ساعت 21 نماز مغرب و عشاء پنجشنبه 30 مرداد مرداد به مدت شب همزمان حجج الاسلام حجت الاسلام ماه محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۳۱۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا به عنوان جوان برتر همدان انتخاب شد

به گزارش خبرنگار استانی باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران، با حضور استاندار و جمعی از مسئولان استانی از ۳۰ جوان برتر استان همدان در ده حوزه مختلف در قالب جشنواره جوانان برتر ایران زمین با عنوان "جوان ایرانی، پرچمدار پیشرفت" تجلیل بعمل آمد.

در این مراسم علیرضا صفاریان عضو هیأت علمی گروه الهیات دانشگاه بوعلی‌سینا به عنوان نفر برتر جشنواره جوان ایرانی در بخش قران و خادم اهل بیت انتخاب شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان در این مراسم افزود: جوانانی که امروز مورد تجلیل قرار می‌گیرند بر اساس دستورالعمل اعلامی وزارت ورزش و جوانان در قالب یک کارگروه، مشخصات آن‌ها واصل شد و در شورای داوران مورد ارزیابی قرار گرفت و برترین‌های آن‌ها معرفی و تجلیل می‌شوند.

وی با تقدیر از حمایت‌های استاندار همدان از حوزه ورزش و جوانان در سال ۱۴۰۲ گفت: با حمایت دکتر قاسمی فرزاد و تلاش و پیگیری همکاران، سازمان‌های مردم نهاد و هیأت‌های ورزشی سال ۱۴۰۲ سال پرباری برای ورزش و جوانان استان بود.

علی حقیقی تصریح کرد: این جشنواره در ۱۰ سرفصل برگزار و ۱۸۹ نفر در استان همدان آثار و مدارک خود را به جشنواره ارسال کردند و در نهایت داوری نفرات زیر نظر ۶۴ داور در تهران صورت گرفت و ۳۰ نفر برتر انتخاب شدند.

گفتنی است جشنواره "جوان ایرانی، پرچمدار پیشرفت" با هدف زمینـه‌سازی بـرای توسعه ارزش‌های متعالی و روحیـه فداکاری و ایثار، خلاقیت، افزایش نشاط اجتماعی و امید به آینده، تقویت ایمان، روحیه خودباوری و اعتماد به نفس ملی، ایجاد زمینه‌های مشارکت در محورهای فرهنگی، علمی، اجتماعی و اقتصادی، حمایت از فعالیت‌های هویت‌آفرین، تقویت روحیه تحقیق، ابداع و ابتکار، الگوسازی منـاسب، شناسـایی و ارزش‌نهادن به اندیشه‌های سازنده جوانان ایـران اسلامی برگزار شد.

انتهای خبر/

کد خبر: 1229269 برچسب‌ها باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران دانشگاه آزاد همدان همدان جوانان نخبه جوان گرایی

دیگر خبرها

  • عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا به عنوان جوان برتر همدان انتخاب شد
  • تفال به حافظ شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ المنه لله که در میکده باز است....
  • برنامه هیات‌های بندرعباس برای شهادت امام صادق(ع)
  • برنامه هیات‌های مذهبی برای سالروز شهادت امام صادق(ع) اعلام شد
  • حجت الاسلام افتخاری مسوول دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان شد
  • حجت الاسلام افتخاری مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان شد
  • تظاهرات جمعه خشم در همدان همزمان با سه استان دیگر
  • سه نامزد دیگر به لیست شورای ائتلاف اضافه می‌شود
  • برگزاری مراسم شهادت امام جعفر صادق (ع) در ۲۷ بقعه متبرکه
  • اضافه شدن ۳ نامزد به لیست شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس در ۲۴ ساعت آینده