Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@07:23:13 GMT

دستورالعمل استفاده از «میراث‌بان افتخاری» ابلاغ شد

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۳۱۱۵۵

دستورالعمل استفاده از «میراث‌بان افتخاری» ابلاغ شد

دستورالعمل استفاده از ظرفیت‌های اجتماعی با عنوان «میراث‌بان افتخاری» توسط وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به بخش‌های مختلف این وزارتخانه ابلاغ شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی؛ وزیر این وزارتخانه در نامه‌ای دستورالعمل نحوه‌ی استفاده از ظرفیت‌های اجتماعی با عنوان «میراث‌بان افتخاری» را به مدیران کل استان‌ها، مدیران کل ستادی، مدیران موزه‌های ملی ایران، کاخ موزه‌های تهران، فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی و رئیس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری ابلاغ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در متن نامه علی‌اصغر مونسان آمده است: «در اجرای بند ۲۰ اساسنامه سازمان میراث‌فرهنگی مصوب سال ۱۳۶۶ مجلس شورای اسلامی، سیاست‌های کلان بخش میراث‌فرهنگی مصوب جلسه چهارم مهر ۱۳۸۳شورای عالی میراث‌فرهنگی و گردشگری و راهبردهای اجرایی این حوزه در سند راهبردی ۱۴۰۴ و همچنین ضرورت استفاده از ظرفیت‌های اجتماعی در راستای صیانت از آثار تاریخی و فرهنگی کشور به پیوست "دستورالعمل نحوه استفاده از ظرفیت‌های اجتماعی" با عنوان "میراث بانان افتخاری" برای اجرا ابلاغ می‌شود.»

این دستورالعمل با اهداف ایجاد گفتمان‌سازی مشترک و گسترده صیانت و آثار تاریخی به‌عنوان وظیفه عمومی و ملی در بین لایه‌های مختلف تأثیرگذار جامعه و علاقه‌مندان و انتقال آن به عموم جامعه ایجاد شبکه‌ای گسترده از اقشار مختلف جامعه و استفاده از ظرفیت، استعداد و توانایی آن‌ها به منظور مسئولیت‌پذیری اجتماعی و تسهیل روند انتقال مفاهیم به مردم در راستای احترام و صیانت از آثار تاریخی و فرهنگی، ارتباط مؤثر با مخاطبان و ارتقای سرمایه‌های اجتماعی وزارتخانه ابلاغ شده است.

بخشی از جوامع هدف این دستورالعمل اقشار، گروه‌ها، افراد و تمام کسانی در نظر گرفته شده‌اند که می‌توانند در راستای حفظ و صیانت از آثار تاریخی و فرهنگی از طرق مختلف به این وزارتخانه کمک کنند.

همچنین برخی از مهم‌ترین جوامع هدفی که نقش اساسی در پیشبرد این امور دارند پرسنل یگان‌های حفاظت سایر دستگاه‌ها، سمن‌ها، دانش آموزان، دهیاران و شوراهای روستایی، شهرداران، ائمه جماعات، نیروی مقاومت بسیج، اصحاب رسانه و انجمن‌های دوستداران میراث‌فرهنگی معرفی شده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: علی اصغر مونسان وزارتخانه میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استفاده از ظرفیت های اجتماعی میراث فرهنگی آثار تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۳۱۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل ۹ شئ تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان

سپهر زارعی معاون میراث فرهنگی هرمزگان گفت: یک دستدار میراث فرهنگی ۹ شئ تاریخی به دست آمده در شهرستان حاجی آباد را به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تحویل داد.

وی افزود: این اشیاء شامل سکه، انگشتر و مهر متعلق به دوره ساسانی، صفویه و قاجاریه است.

معاون میراث فرهنگی هرمزگان گفت: اشیاء پس از بررسی نهایی به موزه مردم شناسی خلیج فارس بندرعباس تحویل داده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • مردم تخلفات مربوط به صیانت از زبان پارسی را گزارش بدهند
  • مردم تخلفات مربوط به صیانت از زبان پارسی را در خراسان رضوی گزارش دهند
  • برگزاری جشنواره‌های ویژه گردشگری در اردبیل برنامه‌ریزی می‌شود
  • واردات خودرو‌های کارکرده در انتظار ابلاغ دولت به وزارت صمت
  • ماموریت‌های مضاعف برای جهش تولید در موسسات سینمایی ابلاغ شد
  • ابلاغیه اجرای تفسیریه ماده ۵ قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی
  • ابلاغ تفسیریه ماده ۵ قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی برای اجرا
  • قانون اصلاحی بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی ابلاغ شد
  • تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • تحویل ۹ شئ تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان