Web Analytics Made Easy - Statcounter

ثروت ایلان ماسک به لطف افزایش ۱۱ درصدی ارزش سهام گروه تسلا با ۷.۸ میلیارد دلار افزایش همراه شد

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ ایلان ماسک با ۸۴.۸ میلیارد دلار ثروت، جای موکاش آمبانی، ثروتمندترین فرد هند و آسیا و برنارد آرنو- ثروتمندترین فرد فرانسه و اروپا را بگیرد.

از زمان افزایش سریع میزان فروش خودروهای تسلا به ویژه مدل تسلا ۳، ارزش سهام گروه تسلا در طول یک سال اخیر حدود ۳۵۳ درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتظار می رود تسلا موفق شده باشد با وجود شیوع کرونا و کاهش تقاضای جهانی، سودآوری این شرکت در چهارمین فصل متوالی مثبت باشد. خودروهای تسلا مدل ۳ که در کارخانه های این شرکت  در چین تولید می شوند، موفق شده‌اند علی رغم تبعات منفی ناشی از شیوع گسترده و پاندمی کرونا، عملکرد خوبی را به ثبت برسانند؛ به گونه ای که تسلا ۳  توانسته ۱۰ درصد از میزان فروش کل خودروهای الکتریکی فروخته شده در بازار چین را به خود اختصاص دهد و بدین ترتیب به یک رکورد جدید دست یابد.

علاوه بر خودروسازی تسلا، به لطف ارزش سهام شرکت اسپیس ایکس نیز رشد محسوسی در ماه های اخیر داشته است. ایلان ماسک از ابتدای امسال تاکنون ۵۷ میلیارد دلار به ثروت خود افزوده که این رقم عجیب تنها کمتر از رشد ۷۳ میلیارد دلاری ثروت جف بزوس- مدیرعامل آمازون و ثروتمندترین فرد جهان بوده است.

گروه خودروسازی تسلا که مقر اصلی آن در کالیفرنیا قرار دارد، بیش‌تر در حوزه تولید خودروهای خودران و الکتریکی فعال است که در ژوئیه ۲۰۰۳ تاسیس شد. طبق اعلام بلومبرگ  در حال حاضر جف بزوس- مدیرعامل فروشگاه اینترنتی آمازون با بیش از ۱۸۹ میلیارد دلار ثروت، ثروتمندترین فرد آمریکا و جهان است و پس از وی بیل گیتس، برنارد آرنو، مارک زاکربرگ و استیو بالمر در رده های دوم تا پنجم ثروتمندترین افراد جهان جای گرفته اند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ثروتمند ایلان ماسک ثروتمندترین فرد میلیارد دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۳۱۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس | مبلغ گواهی اسقاط خودروهای مونتاژی افزایش یافت

تین نیوز

با اجرای آیین نامه ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو، گواهی اسقاط مورد نیاز برای شماره گذاری خودروهای مونتاژی از ۲۵ درصد به 1.5 گواهی اسقاط افزایش یافت.

به گزارش تین نیوز به نقل از ترابران، در ابلاغیه‎ ای از جانب ایران خودرو به نمایندگی های مجاز این شرکت با موضوع «افزایش مبلغ گواهی اسقاط محصولات مونتاژی» گفته شده است که بر اساس مصوبه هئت وزیران و با توجه به ابلاغ و اجرایی شدن آیین نامه اجرایی ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو، گواهی اسقاط موردنیاز برای شماره گذاری خودروهای مونتاژی شامل خانواده هایما از ۲۵ درصد به 1.5 گواهی اسقاط افزایش یافت. به این ترتیب، قیمت گواهی اسقاط این خودروها معادل ۵۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافت.

در بخش دیگری از این نامه گفته شده است که مبلغ معادل ارزش ریالی روز گواهی اسقاط در سیستم فروش پیاده سازی شده و آیتم ماده 10 قانون ساماندهی خودروهای مونتاژی به مبلغ 525 میلیون ریال رسیده است.

بدیهی است بر اساس قراردادهای فروش پرداخت مابه التفاوت ارزش گواهی اسقاط (الزامات قانونی) برای همه تعهدات الزامی است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • برتری خودروهای تجاری بهمن نسبت به سایر محصولات تجاری مشابه
  • تعطیلی دو روزه، بهره‌وری نیروی کار را افزایش می‌دهد/ثبت ۲۸ هزار فرصت شغلی در سامانه ملی
  • سهام تسلا به دلیل شایعات مربوط به قرارداد چین افزایش یافت
  • ثروت ایلان ماسک روی دور افزایش افتاد
  • روند خوب تولید؛ توقف فروش رسمی/خودروهای تولیدی کجا هستند؟
  • پول این کشور رکورددار بیشترین رشد در برابر دلار شد | خط جدید برای دلار آمریکا
  • تلاش ایلان ماسک برای افزایش فروش تسلا در سفر سرزده به چین
  • عکس | مبلغ گواهی اسقاط خودروهای مونتاژی افزایش یافت
  • مبلغ گواهی اسقاط خودروهای مونتاژی افزایش یافت
  • داستان جذاب ثروتمندترین مسافر کشتی تایتانیک | او که بود؟ +تصویر