Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل شیلات گلستان گفت: اعتبارات برای ایجاد زیرساخت‌های مجتمع میگوی گمیشان در این سال‌ها از ۶ میلیارد تومان به ۴۱ میلیارد تومان افزایش یافت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، سیدجواد قدس علوی ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: استان گلستان به عنوان یک استان ساحلی و مرزی ظرفیت خوبی در حوزه آبزی‌پروری و شیلات دارد و یکی از اولویت‌ها شناسایی این ظرفیت‌ها بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه توسعه آبزی‌پروری با محوریت دریا مد نظر ما است افزود: در سال 96 در راستای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی چهار طرح شیلات با شاخصه‌های اقتصاد مقاومتی مصوب شد که طرح‌های پرورش میگو، پرورش ماهیان خاویاری و پرورش ماهی دو منظوره و طرح پرورش ماهی در قفس است.

مدیرکل شیلات استان گلستان در زمینه طرح پرورش میگو در گمیشان گفت: این طرح دو فاز دارد که فاز اول 4 هزار هکتار و فاز دوم 6 هزار هکتار است و در دهمین سال تولید انبوه آن قرار داریم.

صیادان استان بوشهر 620 تن میگو در آبهای خلیج فارس صید کردنداوشان، فشم و میگون فاقد هر گونه امکانات بهداشتی، آموزشی و امنیتی استصید میگوی استان بوشهر در آبهای خلیج فارس 40 درصد افزایش یافت

قدس علوی به توسعه مجتمع میگوی گمیشان در مقایسه با سال 92 اشاره و خاطرنشان کرد: در این مدت تعداد مزارع بهره‌برداری شده از 11 به 60 مزرعه و میزان تولید از 304 تن به دو هزار و 585 تن رسیده است. همچنین میزان اشتغال در این مجتمع از 300 نفر به هزار و 687 نفر و میزان ارزآوری نیز از یک و نیم میلیون دلار به 13 میلیون دلار رسیده است.

به گفته وی اعتبارات برای ایجاد زیرساخت‌های مجتمع میگوی گمیشان در این سال‌ها از 6 میلیارد تومان به 41 میلیارد تومان افزایش یافت.

وی ادامه داد: در فاز نخست مجتمع میگوی گمیشان 68 درصد سرمایه‌گذاران بومی هستند و میزان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در سال گذشته 82 میلیارد و 500 میلیون تومان بوده است.

قدس علوی اضافه کرد: در سال گذشته دچار بیماری لکه سفید در مجتمع میگوی گمیشان شدیم و از پیش‌بینی 4 هزار تنی فقط 405 تن تولید داشتیم و بیشترین ریسک پرورش و تولید یک سال بعد از بیماری است.

وی خاطرنشان کرد: برای تولید امسال حدود 600 تن پیش‌بینی می‌کنیم و امیدواریم در صورت موفقیت در سال 1400 تولید میگو به پنج هزار تن برسد که آینده خوبی برای مجتمع میگو است.

مدیرکل شیلات گلستان با اشاره به اهمیت صادرات میگو بیان داشت: ارزآوری از 80 درصد صادرات میگو 24 میلیون دلار است و در سال 1401 با بهره‌برداری کامل از فاز نخست مجتمع میگوی گمیشان حدود 33 میلیون دلار عاید استان و کشور خواهد شد.

قدس علوی افزود: میگوی استان گلستان بسیار باکیفیت است و امیدواریم صادرات از استان را با راه‌آهن بین‌المللی ایران - ترکمنستان - قزاقستان انجام دهیم که 9 روزه به چین می‌رسد.

وی ادامه داد: زنجیره تولید میگو شامل مولدسازی، تکثیر و پرورش به طور کامل در استان ایجاد شده و 8 واحد عمل‌آوری با ظرفیت 7 هزار و 200 تن در استان داریم. اگر صادرات به کشورهای هدف محقق شود زنجیره و صنعت کامل در استان خواهد بود و وابستگی به خارج از استان نخواهیم داشت.

قدس علوی افزود: فاز دوم 6 هزار هکتاری مجتمع میگوی گمیشان به شرکت شهرک‌های کشاورزی واگذار شده تا از اعتبارات ملی استفاده و زیرساخت‌ها زودتر به اتمام برسد.

وی ادامه داد: برای تکمیل زیرساخت‌های فاز نخست 40 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که 72 درصد زیرساخت‌های مورد نیاز ایجاد شده و با جذب 20 میلیارد از منابع ملی و 5 میلیارد از منابع استانی 90 درصد زیرساخت‌ها آماده خواهد شد.

قدس علوی یادآور شد: در حال حاضر 63 مزرعه میگو پروانه بهره‌برداری دارند و پیگیر هستیم تا 120 میلیارد تومان تسهیلات بانکی با بهره 15 درصد در اختیار سرمایه‌گذاران قرار بگیرد تا 30 مزرعه به مزارع میگو اضافه شود.

وی با بیان اینکه با بهره‌برداری از دو فاز مجتمع میگوی گمیشان 28 هزار تن تولید و 10 هزار شغل ایجاد خواهد شد گفت: استان گلستان با توسعه 28 هزار هکتاری مجتمع میگوی گمیشان در آینده نزدیک قطب میگوی ایران و خاورمیانه خواهد شد.

انتهای پیام/588/ح

R41471/P1357/S6,70/CT11 بیشتر بخوانید... فعالیت ۸۰۰۰ صیاد میگو در آبهای خلیج فارس آغاز شد/ ممنوعیت صید "ترال" برای کشتی‌ها بوشهر| جزئیات آغاز صید میگو از ۳۰ اسکله در آبهای خلیج فارس اعلام شد بوشهر|میزان ذخیره میگو در زیستگاه‌های آبزیان خلیج فارس کاهش یافته است قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... فعالیت ۸۰۰۰ صیاد میگو در آبهای خلیج فارس آغاز شد/ ممنوعیت صید "ترال" برای کشتی‌ها بوشهر| جزئیات آغاز صید میگو از ۳۰ اسکله در آبهای خلیج فارس اعلام شد بوشهر|میزان ذخیره میگو در زیستگاه‌های آبزیان خلیج فارس کاهش یافته است پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ تولد ۶قلوها در کرج/ حال مادر ‌و نوزادان مساعد است ۲ لحظه اعلام خبر بازگشت پیکر شهید تازه تفحص شده به خانواده‌اش پس از ۳۴ سال فراق / نهاوند ‌عطر شهادت گرفت + فیلم ۳ همدان تنها استانی که در ایام کرونا وضعیتش قرمز نشد / جایگاه نخست همدان در درمان بیماران کرونایی ۴ بهره‌برداری موفقیت‌آمیز از سکوهای ۱۳A و ۱۳C در پارس جنوبی / برداشت گاز ایران روزانه ۲۸ میلیون متر مکعب ‌افزایش یافت ۵ جزئیات جدید انهدام باند فروش سلاح و مهمات /‌ سرکرده باند ‌با جعل عنوان مدیر‌کل اطلاعات البرز سلاح ‌می‌فروخت ۶ کرونا توریست ناشناخته‌‌ مناطق گردشگری / مردم اردبیل آمار تلخ مبتلایان به کرونا را باور ندارند ۷ معاون وزیر بهداشت: سهمیه جدید استخدامی وزارت بهداشت به زودی ابلاغ می‌شود / پرداخت مطالبات کارکنان بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ‌ ۸ مراسم یکصدمین سالگرد تاسیس اداره کل آموزش و پرورش اصفهان برگزار شد مهمترین اخبار استانها گزارش ویدئویی| ناگفته‌های ماجرای تبادل اسرا در سال ۶۹ / چرا صدام بدون هیچ پیش شرطی حاضر به تبادل اسرا شد؟ دستور نوبخت برای اهالی روستای چنار محمودی; پرداخت مستمری یک میلیون تومانی به صورت مادم‌العمر معاون وزیر اقتصاد: ۲ میلیون نفر در کشور سهام عدالتشان‌ را فروختند / ارزش سهام به‌ ۹ هزار میلیارد تومان رسید گزارش| زنگ خطر کاهش جمعیت در فارس به صدا درآمد‌ / بلایی که تک فرزندی سر کودکانمان می‌آورد مهمترین اخبار تسنیم گزارش/ خانواده موشک های فاتح ۱۳ عضوی شد/ دوربردترین موشک بالستیک تاکتیکی ایران به نام «حاج قاسم» چین: آمریکا هیچ حقی برای درخواست بازگشت تحریم‌ها علیه ایران ندارد اختصاصی| نامه مهم ظریف در واکنش به اقدامات آمریکا برای راه‌اندازی مکانیزم ماشه روحانی: توانمان را باید بر موشک‌های کروز بگذاریم/ در صنعت دفاعی از جایگاه ۲۳ به جایگاه ۱۴ دست یافتیم عراق| ائتلاف فتح: سفر الکاظمی به واشنگتن باید متمرکز بر خروج آمریکا و پایان مداخلات آن در عراق باشد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجتمع میگوی گمیشان آبهای خلیج فارس میلیارد تومان استان گلستان میلیون دلار بهره برداری افزایش یافت مجتمع میگو زیرساخت ها قدس علوی خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۳۱۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع ترکیدگی خط انتقال آب شرب مجتمع روستایی نازک شهرستان پلدشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،مدیر امور آب و فاضلاب پلدشت از رفع ترکیدگی خط انتقال آب شرب مجتمع روستایی نازک این شهرستان خبر داد.   حسین علی نژاد اظهار داشت: خط انتقال آب شرب روستای نازک پلدشت که آب شرب شهر نازک و ۸ روستای تحت پوشش را تامی می‌کند دچار ترکیدگی شده بود که با تلاش پرسنل اتفاقات رفع و مجدداً آب شرب مشترکین این روستا برقرار شد.

دیگر خبرها

  • ارزش ۲ هزار و ۲۱۰ میلیاردی پرورش ماهی در قفس قشم
  • تکمیل زیرساخت‌های شهرک دارویی بیضا شتاب می‌گیرد
  • برخورداری بیش از ۵ هزار خانوار روستایی با اتمام طرح آبرسانی به مجتمع ۱۰۶ روستایی زون چایپاره
  • الگوی مهاجرت و گسترش گله‌های میگو در آب‌های استان بوشهر شناسایی شد
  • حمل ریلی محصولات مجتمع فولاد مبارکه تا ۱۰ میلیون تن در سال
  • نقشه‌برداری از ذخایر میگو در خلیج فارس با اطلاعات ماهواره‌ای
  • اختصاص ۵۰ میلیارد تومان به تملکات میدان شهید مطهری قم
  • لحظه انفجار چاه فاضلاب یک مجتمع تجاری در تبریز
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل خط ریلی چهارمحال‌وبختیاری ضروری است
  • رفع ترکیدگی خط انتقال آب شرب مجتمع روستایی نازک شهرستان پلدشت