Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست سابق دفتر نمایندگی ویژه آمریکا در امور افغانستان و پاکستان اظهارداشت که دولت آمریکا به بازیگران کنونی دولت افغانستان وفادار نیست و امکان همکاری با دیگر چهره‌های این کشور وجود دارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «لارل میلر» سرپرست سابق دفتر نمایندگی ویژه آمریکا در امور افغانستان و پاکستان خاطرنشان کرد که در دوران جنگ سرد، آمریکا با شبکه حقانی و شماری از افراد دیگر کار می‌کرد اما با گذشته زمان با آنها دشمن شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی که ریاست بخش آسیا «گروه بین‌المللی بحران» را دارد، تصریح کرد: دولت آمریکا در شرایط جاری نیز به بازیگران دولت کنونی افغانستان وفادار نیست و امکان همکاری با چهره‌های دیگر این کشور نیز وجود دارد.

میلر گفت که ممکن است آمریکا با چهره‌های دیگر در افغانستان نیز وارد شراکت شود.

دیپلمات سابق آمریکا تاکید کرد که آمریکا در افغانستان، نمی‌تواند طالبان را شکست دهد همچنین به دنبال ایجاد دولتی نیز نبوده است که بتواند به تنهایی طالبان را شکست دهد.

وی در ادامه اظهارداشت که وضعیت در افغانستان برای یک توافق صلح در حال پیشرفت نیست بلکه در حال بدتر شدن است.

استولتنبرگ: حضور نظامی ناتو با روند صلح افغانستان تنظیم می‌شودکرزی: جنگ، ادامه توطئه‌های خارجی علیه تلاش‌های صلح افغانستان استکارشناس روس: دولت پنهان آمریکا برای تخریب روند صلح افغانستان تلاش می‌کنددیپلمات سابق آمریکایی: کاهش نیروهای آمریکایی در افغانستان از برنامه‌های تبلیغاتی ترامپ استشورای عالی صلح افغانستان: اعتراض کشورهای خارجی سبب تاخیر آزادی زندانیان طالبان شده است

این مقام سابق وزارت خارجه آمریکا پیش از این نیز گفته بود که پرسش‌های مهم درباره نقش طالبان در حکومتداری بی‌پاسخ است و سرنوشت دولت کنونی و نظامی که آمریکا به تاسیس آن کمک کرده نیز در گفت‌وگوها مشخص نیست.

به گزارش تلویزیون یک، میلر تاکید کرده بود که پیشرفت‌های کنونی آمریکا در نشست‌های متعدد با طالبان نیز به دلیل امتیازاتی است که دولت ترامپ با قبول گفت‌وگو با طالبان داده، در حالی که این گروه هنوز حاضر به گفت‌وگو با دولت افغانستان نیست.

همچنین «تابش فروغ» تحلیلگر افغان ساکن واشنگتن خاطرنشان کرده است که در دولت ترامپ نیاز شدیدی برای رسیدن به چیزی ملموس، شاید یک دستاورد در سیاست خارجی وجود دارد تا رئیس جمهور آمریکا بتواند این دستاورد را پیش از برگزاری انتخابات در سال 2020 به پایگاه سیاسی و حامیان خود ارائه دهد.

انتهای پیام/.

R1447/P/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان" اخبار "آمریکا" طالبان بیشتر بخوانید... جان بولتون: ترامپ باور دارد که آمریکا در افغانستان کاملاً شکست خورده است اختلاف آمریکا و افغانستان؛ خلیلزاد از عدم تشکیل هیئت مذاکره کننده با طالبان انتقاد کرد «آتلانتیک»: طالبان با حمایت مردمی ثابت‌قدم‌تر از دولت‌های آمریکا و افغانستان عمل می‌کند قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... جان بولتون: ترامپ باور دارد که آمریکا در افغانستان کاملاً شکست خورده است اختلاف آمریکا و افغانستان؛ خلیلزاد از عدم تشکیل هیئت مذاکره کننده با طالبان انتقاد کرد «آتلانتیک»: طالبان با حمایت مردمی ثابت‌قدم‌تر از دولت‌های آمریکا و افغانستان عمل می‌کند واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان" اخبار "آمریکا" طالبان پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ پامپئو چین و روسیه را به تحریم در رابطه با ایران تهدید کرد ۲ اختصاصی| نامه مهم ظریف در واکنش به اقدامات آمریکا برای راه‌اندازی مکانیزم ماشه ۳ بایدن: درباره ایران هیچ توهمی ندارم/ ترامپ در مقابل ایران خودزنی کرد ۴ آسوشیتدپرس: اعمال مجدد تحریم‌ها علیه ایران، سازمان ملل را با بحران روبه‌رو خواهد کرد ۵ واکنش کرملین به امتناع آمریکا از شرکت در نشست سران درباره ایران ۶ توسل آمریکا به مکانیسم ماشه چگونه می‌تواند تغییرات مهم در شورای امنیت ایجاد کند؟ ۷ تماس تلفنی معنادار شاه سعودی با سلطان عمان ۸ هشدار سناتورهای آمریکایی به ترامپ درباره برنامه هسته‌ای و موشکی عربستان مهمترین اخبار بین الملل اختصاصی| نامه مهم ظریف در واکنش به اقدامات آمریکا برای راه‌اندازی مکانیزم ماشه سازمان انرژی اتمی: گام‌های بزرگی در تأمین ۱۹۰ هزار سو برداشته‌ایم ترامپ: خواستار بازگشت همه تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران هستیم/ عربستان راه امارات را در پیش خواهد گرفت واکنش کرملین به امتناع آمریکا از شرکت در نشست سران درباره ایران مهمترین اخبار تسنیم گزارش/ خانواده موشک های فاتح ۱۳ عضوی شد/ دوربردترین موشک بالستیک تاکتیکی ایران به نام «حاج قاسم» چین: آمریکا هیچ حقی برای درخواست بازگشت تحریم‌ها علیه ایران ندارد اختصاصی| نامه مهم ظریف در واکنش به اقدامات آمریکا برای راه‌اندازی مکانیزم ماشه روحانی: توانمان را باید بر موشک‌های کروز بگذاریم/ در صنعت دفاعی از جایگاه ۲۳ به جایگاه ۱۴ دست یافتیم عراق| ائتلاف فتح: سفر الکاظمی به واشنگتن باید متمرکز بر خروج آمریکا و پایان مداخلات آن در عراق باشد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار آمریکا طالبان اخبار افغانستان اخبار آمریکا طالبان آمریکا و افغانستان صلح افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۳۱۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پلیس آمریکا به یک استاد دانشگاه واشنگتن (فیلم)



منبع:همشهری

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: کشته شدن یک سیاه پوست دیگر به دست پلیس آمریکا (فیلم) سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه «تگزاس» (فیلم) حمله به ماشین خودران گوگل در آمریکا (فیلم)

دیگر خبرها

  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند
  • سد طالبان بر مسیر «دوستی»
  • صنعا: واشنگتن مانع صلح در یمن و توقف کشتار در غزه است
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • طالبان هیچ‌گونه قاعده و قانونی در حوزه مرزبانی ندارد
  • جنایات اسرائیل نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است
  • حمله پلیس آمریکا به یک استاد دانشگاه واشنگتن (فیلم)
  • طالبان در سیلاب هم آب را به ایران بست | چانه‌زنی بر سر آب به کجا رسید؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟