Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سعید نمکی وزیر بهداشت در مراسم روز پزشک ضمن قدردانی از برگزاری مراسم با رعایت دقیق ‌ترین پروتکل‌ها خطاب به پزشکان اظهار کرد: در این جمع صحبت از ایثار جامعه پزشکی بیهوده است چرا که شما خودتان در دل آتش بودید و این تصاویر را با هیچ واژه و دوربینی نمی‌توان به تصویر کشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: امروز نخستین باری است از تریبونی بعد از ۶ ماه صحبت می‌کنم در این روز‌ها و شب‌ها بار‌ها از عظمت کار‌هایی که مدافعان سلامت کردند بغض کردم این‌ها بغض‌های فروخورده از مجموعه‌ای است که بار‌ها در این سال‌ها مورد ملامت قرار گرفت، ما وقتی لباس سپید پزشکی می‌پوشیم لباس احرام به تن می‌کنیم تا بر طواف بیمار برویم.

عظمت کار پزشکان را نمی‌توان با دوربین به تصویر کشید

وزیر بهداشت گفت: گاهی حرف ویزیت و تعرفه می‌زنند و من شرمسار می‌شوم مگر می‌توان دقایقی که پزشک بر بالین بیمار است با پول آن را جبران کرد، عظمت کار پزشکان را نمی‌توان با دوربین به تصویر کشید و با کلام  بیان کرد.

نمکی گفت: گرچه تخت‌های ما اضافه شد، اما حداکثر آن  به ۱/۶ به ازای هر هزار نفر رسید در حالی که این عدد در کشور‌های اروپایی ۶ تا ۷ برابر است و آنچه نگذاشت کسی پشت درب بیمارستان بماند و سالمندی را به جوانی ترجیح دهیم همت جامعه پزشکی بود.

او بزرگترین سرمایه در دوران کرونا را همت جامعه پزشکی و مدافعان سلامت برشمرد و گفت:  این بزرگترین سرمایه اجتماعی است لذا بد به حال کسی است که بعد از این دوران فراموش کند این دوران را چه کسانی مدیریت کردند.

نمکی گفت: فکر می‌کردیم تابستان آرام تری داریم و روز‌های سخت  را در پاییز تجربه کنیم و در تابستان همکاران من کمی استراحت خواهند کرد، اما این اتفاق نیفتاد و تابستان سختی داشتیم.

وزیر بهداشت اظهار کرد:  باید بدانیم بزرگترین پاداش به مدافعان سلامت رعایت پروتکل‌های بهداشتی است و درخواست دارم در ایام عزاداری محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نگذاریم خیز بیماری کرونا بر سر مدافعان سلامت آوار شود؛ این عزیزان باید توان خدمت برای روز‌های سخت پاییز و زمستان داشته باشند.

در ایران کسی مخالف برگزاری مراسم عزاداری اباعبدالله نیست

او گفت: از امشب مراسم عزاداری محرم آغاز می شود و برای مردم ایران، شیعیان و مسلمانان عاشورای حسینی موضوع استثنایی است و همه می خواهند حضور داشته باشند و به شکل سنتی عزاداری کنند و حتی اقلیت های مذهبی به امام حسین و حضرت ابوالفضل ارادت خاصی دارند و کسانی نمی تواند این ارادت را از مردم ایران جدا کند.

وزیر بهداشت گفت: این عاشورای حسینی که ایران را بیمه کرده است  به شکل دیگری برگزار خواهد شد و جفاست این موضوع را به یک موضوع دو قطبی تبدیل کنیم که عده ای موافق و عده ای مخالف برگزاری مراسم باشند، اما باید توجه داشت که در ایران کسی مخالف برگزاری مراسم عزاداری اباعبدالله نیست و باید خلاقیت در برگزاری مراسم اعمال شود.

پربیننده ترین خبر خوب معاون وزیر آموزش و پرورش ردپای ماریجوانا در آتش میانکاله! توضیحات وزیر آموزش و پرورش درباره مدارس زوج و فرد دریافت مجوز استخدام ۴۷هزار نفر در آموزش و پرورش حقوق بازنشستگان کشوری واریز می‌شود

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سعید نمکی کرونا وزیر بهداشت ماه محرم مراسم عزاداری سعید نمکی ویروس کرونا مبتلایان به کرونا پروتکل بهداشتی قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت برگزاری مراسم مدافعان سلامت وزیر بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۳۱۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت

مورد تاسف‌بار مرد هلندی که بیش از یک سال‌ونیم به کووید-۱۹ مبتلا بود، در گزارش جدیدی مستند شده است. این مورد با ۶۱۳ روز ابتلا، طولانی‌ترین عفونت کووید است که از آن اطلاع داریم. درواقع این عفونت به‌قدری طولانی بود که ویروس فرصت داشت تا در بدن این مرد به واریانت جدیدی تبدیل شود.

به گزارش خبرآنلاین، مرد ۷۲ ساله‌ی هلندی سابقه‌ی سلامتی پیچیده‌ای داشت. او قبلا برای درمان نوعی سرطان خون، پیوند سلول‌های بنیادی انجام داده بود؛ اما بعد‌ها سرطان دیگری به‌نام لنفوم بزرگ سلول بی منتشر (DLBL) در او تشخیص داده شد. این مرد در نتیجه‌ی دارو‌هایی که برای درمان بیماری خود مصرف می‌کرد به‌شدت دچار نقص سیستم ایمنی شد؛ به این معنی که مورد جدی ابتلا به کووید-۱۹ همیشه برای او به عنوان خطری بالقوه به‌شمار می‌رفت.

مرد هلندی در فوریه‌ی ۲۰۲۲ به کووید مبتلا شد و با ترکیبی از آنتی‌بادی‌های مونوکلونال و استروئید‌ها تحت درمان قرار گرفت؛ اما متاسفانه دارو‌ها اثر نکردند و عفونت او ماندگار شد. اگرچه این مرد پیش از ابتلا به بیماری چندین دوز واکسن کووید دریافت کرده بود، هیچ شواهدی مبنی‌بر پاسخ آنتی‌بادی در بدن او مشاهده نشد.

بیمار برای بیش‌از ۶۰۰ روز آلوده به ویروس باقی ماند و مجبور شد چندین‌بار در بیمارستان بستری شود؛ اما خیلی زود و تنها ۲۱ روز پس از نخستین درمان، علائم جهش ویروس در او مشاهده شد. در ابتدا تعیین توالی نشان داد که ویروس در بدن مرد جهشی پیدا کرده که با سوتروویماب (یکی از دارو‌هایی که بیمار با آن تحت درمان قرار گرفته بود) مرتبط است.

ویروس در بدن بیمار بیش از ۵۰ بار جهش داشت

تجزیه‌وتحلیل‌های بیشتر ۲۷ سواب بینی جمع‌آوری‌شده بین فوریه‌ی ۲۰۲۲ تا سپتامبر ۲۰۲۳ حکایت از این داشت که ویروس در بدن این مرد بیش از ۵۰ بار جهش داشته است. برخی از این جهش‌ها در پروتئین اسپایک رخ داده بود؛ اتفاقی که نشان می‌دهد ویروس درحال سازگاری برای فرار از سیستم ایمنی بدن انسان است.

مشکلات سلامتی اساسی در مورد مرد هلندی به این معنی بود که سیستم ایمنی بدن او درواقع هرگز فرصتی برای پاکسازی ویروس نداشت. بستری‌شدن طولانی مدت در بیمارستان، همراه با نیاز به انجام اقدامات احتیاطی بیشتر برای جلوگیری از آلوده‌شدن دیگران، کیفیت زندگی مرد را تحت‌تاثیر قرار داده بود. به‌گفته‌ی تیم پزشکی، هیچ مدرکی وجود ندارد که واریانت جهش‌یافته در بدن این مرد، افراد دیگری را در جامعه آلوده کرده باشد.

بیمار در ماه اکتبر ۲۰۲۳ و در نتیجه‌ی عود بیماری زمینه‌ای خود از دنیا رفت. تاکنون هیچ موردی مشاهده نشده که تا این حد طولانی‌مدت دوام آورده باشد و از طرفی عفونت‌های پایدار پدیده‌ی شناخته‌شده‌ای هستند که با ویروس کرونای عامل کووید ۱۹ ارتباط دارند. برخی از تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که از هر ۱۰۰ عفونت، تنها سه مورد ممکن است بیش از یک ماه باقی بماند.

مشکل این است که هرچه ویروس به‌مدت طولانی‌تری در بدن انسان تکثیر شود و تکامل یابد، شانس بیشتری برای ایجاد جهش‌های فرار ایمنی وجود دارد. این یکی از تئوری‌های مطرح‌شده در مورد چگونگی پیدایش اومیکرون است. باید توجه داشت که هر گونه‌ی جهش‌یافته به واریانتی نگران‌کننده تبدیل نمی‌شود؛ اما همچنان مهم است که عفونت‌های مداوم تحت نظر قرار گیرند و بیمارانی که از قبل با سایر مسایل پزشکی درگیر بوده‌اند، بهترین مراقبت‌های ممکن را دریافت کنند.

نویسندگان مقاله در بیانیه‌ای می‌گویند: «مدت زمان عفونت کووید در مورد مرد هلندی بسیار زیاد بود؛ اما عفونت‌های طولانی‌مدت در بیماران دارای نقص ایمنی در مقایسه با عموم افراد جامعه شایع‌تر است. کار بیشتر تیم ما شامل توصیف گروهی از عفونت‌های طولانی‌مدت بین یک ماه تا دوسال در بیماران نقص ایمنی بستری در بیمارستان بود. بااین‌حال به‌طور کلی عفونت‌های طولانی‌مدت اتفاق نادری است؛ چراکه افراد دارای نقص ایمنی تنها درصد بسیار کمی از کل جمعیت را تشکیل می‌دهند.»

مورد مرد هلندی در کنفرانس جهانی ESCMID ارائه خواهد شد.

دیگر خبرها

  • عزاداری شیعیان هندوستان در مسجد کوفه
  • تلاش لابی‌های صهیونیستی برای جلوگیری از صدور حکم ضدسران تل‌آویو
  • یک نشانه مهم زوال عقل
  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود
  • وزیر خارجه اردن: نتانیاهو صلح نمی‌خواهد
  • هشدار مصر و اردن درباره کوچاندن فلسطینیان/ تاکید قطر بر جلوگیری از ورود منطقه به جنگ
  • مسمویت 70 نفر با قارچ‌های سمی/ استفراغ عمدی اولین راه جلوگیری از مسمومیت
  • مسی ها آماده و سرحال برای دربی کرمان (عکس)
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • تظاهرات گسترده ضد نتانیاهو در تل آویو