Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@15:52:59 GMT

رییس کمیته امداد: ایجاد ۲۰۰ هزار شغل هدف‌گذاری شد

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۳۱۶۵۲

رییس کمیته امداد: ایجاد ۲۰۰ هزار شغل هدف‌گذاری شد

به گزارش ایرنا، مرتضی بختیاری روز پنجشنبه در همایش تقدیر از خیران استان سمنان در سالن الغدیر دامغان، بیان کرد: اعتبار امسال کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور نسبت به سال‌های گذشته از میزان خوبی برخوردار است که طبق پیش‌بینی تلاش می شود تا از کل اعتبارات کشور، ۶۵ درصد به اشتغال روستایی اختصاص یابد. 

وی خاطرنشان کرد: ایجاد اشتغال یکی از مهم‌ترین نیازهای امروز کشور است که کمیته امداد در این زمینه تلاش دارد و به صورت ویژه، اشتغال خانگی را مدنظر قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بختیاری به ظرفیت‌های بسیار زیادی کشور در زمینه اشتغال اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه، ۵۵ درصد خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد بانوان هستند، کمیته امداد تلاش می‌کند تا شغل خانگی را فراهم کند. 

وی افزود: ایجاد اشتغال خانگی برای بانوان به دلیل دخیل بودن پیوست فرهنگی فعالیت مادری برای فرزندان، مورد توجه قرار دارد. 

بختیاری، توانمندسازی را از ماموریت‌های اصلی کمیته امداد امام خمینی (ره) دانست و افزود: توانمندسازی مددجویان و نیازمندان کشور، ایجاد درآمد باثبات رعایت تکریم و حرمت گزاری آن‌ها در صدر برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) است. 

وی تصریح کرد: رسیدگی، خدمت و نوکری مادام العمر به سالمندان و بیماران صعب العلاج، به صورت ویژه در بین برنامه‌های کمیته امداد کشور قرار گرفته است. 

بختیاری ادامه داد: اشتغال، مسکن و پیوست فرهنگی، سه رکن اصلی و مهم برای توانمندسازی نیازمندان کشور است. 

وی ضمن تقدیر از تلاش‌های خیران کشور، گفت: استان سمنان به ویژه شهرستان دامغان نخبگان بسیاری در عرصه خیری دارد که در عرصه ملی نیز زبانزد هستد.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور ادامه داد: سال گذشته با ۸۳۰ میلیارد ریال تسهیلات اختصاص یافته به استان سمنان، ۲ هزار و ۲۰۰ شغل ایجاد شد که از این میزان تسهیلات، ۱۶۵ میلیارد ریال به منظور ایجاد ۴۰۰ شغل در دامغان پرداخت شد.

تجلیل از خیران، افتتاح فروشگاه بزرگ شهر، نشست خبری، افتتاح سرای جوان در شهر امیریه و حضور در مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست از برنامه‌های سفر مرتضی بختیاری رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور به دامغان است. 

برچسب‌ها مددجوی کمیته امداد کمیته امداد امام خمینی (ره) اشتغال زایی دامغان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مددجوی کمیته امداد کمیته امداد امام خمینی ره اشتغال زایی دامغان مددجوی کمیته امداد کمیته امداد امام خمینی ره اشتغال زایی دامغان کمیته امداد امام خمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۳۱۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توانمندسازی مددجویان راهبرد اصلی کمیته امداد است

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: رویکرد اشتغال و توانمندسازی کمیته امداد مانعی در برابر تولید فقر است و در این باب باید نگاه درست و واقع بینانه داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، علیرضا حسین نژاد در نشست با منتخب مردم مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ۴۴ هزار خانوار در اوج مناعت طبع و عزت شایسته تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل هستند که در این راستا تلاش می‌کنیم تا در بخشها و حوزه‌های مختلف در حد وسع و توان کمک حال و یاریگر این خانواده‌ها باشیم.

وی افزود: همه ساله بخشی از این مددجویان با تولید اشتغال و کار شایسته و دریافت تسهیلات بانکی از چرخه حمایت مستقیم خارج می‌شوند که در این راستا سال گذشته خودکفایی ۲۰۰۰ نفری مددجویان کمیته امداد استان را شاهد بودیم.

حسین نژاد بیان: کرد پرداخت تسهیلات بانکی برای مددجویان معرفی شده دارای طرح اشتغالزایی در قالب تبصره ۱۸ در حال پرداخت است که انتظار می‌رود بانک‌های عامل تا نیمه اول امسال به تمام تعهدات خود در حوزه پرداخت تسهیلات کم بهره همتی مضاعف داشته باشند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل بیان کرد: اشتغال تولید شده برای مددجویان کمیته امداد از جنس اشتغال مولد و پایدار است و با کمترین انحراف همه تسهیلات در مسیر اشتغال مددجویان پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: در کنار بحث اشتغال و توانمندسازی مددجویان ساخت مسکن با همت خیران و نهادهای حمایتی و انقلابی در حال انجام است تا هیچ مددجوی فاقد سرپناه در روستاها نداشته باشیم.

حسین نژاد از منتخب مردم مشگین شهر در مجلس به خاطر نگاه ویژه به رفع مشکلات و آسیب‌های مددجویان تحت حمایت کمیته امداد قدردانی کرد و گفت: امیدواریم مجلس دوازدهم مجلس حامی محرومان و نیازمندان بوده و با قوانین کارآمد به رفع فقر در کشور بیش از گذشته کمک کند.

کد خبر 748132

دیگر خبرها

  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی
  • پرداخت ۶۰ درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • نهاد کتابخانه‌ها با کمیته امداد تفاهمنامه امضا می‌کند
  • توانمندسازی مددجویان راهبرد اصلی کمیته امداد است
  • بهره برداری ازدومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد
  • کمیته امداد، نهاد پیشران در حوزه اشتغال کشور است
  • دومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد بهره برداری شد
  • خدمت به محرومین و توانمندسازی آنان، اولویت مهم کمیته امداد 
  • حضور در جوار آستان مقدس رضوی بهترین خدمت فرهنگی است