Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل سازمان تبلیغات استان لرستان با بیان اینکه هیئت‌های لرستان تعطیل نیستند گفت: تمام مراسم‌های محرم و عزاداری سید الشهدا(ع) در استان لرستان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار و هیچ مراسمی در محرم تعطیل نیست. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، حجت الاسلام والمسلمین مهدی قدرتی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات سازمان تبلیغات برگزار شد با اشاره به برگزاری مراسمات ماه محرم در استان لرستان اظهار داشت: تمام مراسم‌های  محرم و عزاداری سیدالشهدا(ع) در لرستان  با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود و هیچ مراسمی در محرم تعطیل نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مراسم‌های محرم در هیئات با رعایت  فاصله‌گذاری اجتماعی و غالبا در فضاهای باز برگزار می‌شود که در همین  راستا آموزش و پرورش، اداره کل ورزش و جوانان و شهرداری‌ها جهت در اختیار دادن فضاهای سرباز در اختیار هیئت‌ها همکاری می‌کنند.

مدیرکل سازمان تبلیغات استان لرستان عنوان کرد: علاوه بر تهیه ماسک و مواد ضدعفونی از طرف هیئات استان لرستان مصوب شده دانشگاه علوم پزشکی و بسیج مستضعفین  افرادی از هیئات به عنوان همیار سلامت جهت نظارت بر رعایت نکات بهداشتی در هیئات آموزش داده می‌شوند.

برنامه‌های فرهنگی و مذهبی ماه محرم در بستر فضای مجازی برگزار می‌شودآتش به اختیارانه از جنس محرم؛ طرح "خانه‌های عاشورایی" در لارستان اجرا می‌شودرئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه: چشم و امید همه مومنان به اشک و روضه و محرم است

وی بیان کرد: امسال هیئت حذف نشده بلکه جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی دسته روی هیئات در استان لرستان برگزار نمی‌شود و تکیه‌های عزاداری در محل‌های سرباز مراسم محرم را برگزار می‌کنند در همین راستا جایگاه ولایت هر شب در اختیار یک هیئت قرار داده می‌شود.

قدرتی ضمن گلایه از سازمان صمت و علوم پزشکی گفت: علی‌رغم پیگیری‌های انجام شده جهت تهیه  ماسک مورد نیاز هیئات با قیمت مناسب ولی سازمان صنعت، معدن، تجارت لرستان و دانشگاه علوم پزشکی همکاری نکردند و سازمان تبلیغات توانست 60 هزار ماسک با قیمت هزار و 50 تومان و همچنین 21 هزار لیتر محلول ضدعفونی تهیه کند که از امروز بین هیئات استان توزیع می‌شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه بیرق تصریح کرد: هیئت‌های استان با ثبت نام در سامانه بیرق پس از اینکه متعهد می‌شوند که مراسم را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار کنند از طرف سازمان تبلیغات مجوز رسمی دریافت می‌کنند با توجه به اینکه در استان لرستان حدود 3 هزار هیئت فعال داریم هیئات ثبت نشده نیز می‌توانند در این سامانه ثبت نام و مجوز دو ماهه دریافت کنند.

مدیرکل سازمان تبلیغات استان لرستان خاطرنشان کرد: راه‌اندازی سامانه تکیه از دیگر اقدامات انجام شده در محرم امسال است که با راه‌اندازی این سامانه  پخش مراسمات محرم  در 10 آدرس فضای مجازی به صورت آنلاین و رایگان فراهم شده است.

وی ضمن تاکید بر رعایت اصول بهداشتی در مراسمات محرم اظهار داشت: با توجه به لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از طرف هیئات عزاداری چنانچه این پروتکل‌ها در هیئتی رعایت نشود تذکر شفاهی داده می‌شود در صورت توجه نکردن تذکر کتبی ولی چنانچه به تذاکرات داده شده توجه نکنند مجوز هیئت لغو می‌شود.

قدرتی در رابطه با نذورات در ماه محرم افزود: توصیه می‌شود به‌دلیل شیوع کرونا نذورات به صورت خام و خشک توزیع شود ولی چنانچه فردی  نذر واجب دارد با نظارت عوامل بهداشت هر شهرستان می‌تواند غذا را طبخ و به صورت بیرون بر توزیع کند.

مدیرکل سازمان تبلیغات با بیان اینکه روضه‌های خانگی تعطیل نیست عنوان کرد: امسال روضه‌های خانگی برگزار می‌شود ولی به دلیل شیوع کرونا  خانه‌هایی که فضای کوچک در اختیار دارند مراسم روضه را در حیاط منزل یا کوچه برگزار کنند.

وی بیان کرد: با توجه به مصوبه ستاد کرونا  و ستاد محرم در استان لرستان و بنا بر توصیه‌های پزشکان امسال آیین گل مالی و درست کردن حوضچه‌های گل انجام نمی‌شود.

قدرتی گفت: با توجه به قیمت بالای چاپ بنر جهت رفاه حال هیئت‌های استان با هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی هیئات استان می‌توانند بنر متری 12 هزار تومان تهیه کنند.

انتهای پیام/645/ح

R41450/P/S6,72/CT11 بیشتر بخوانید... مشهد| محصولات فرهنگی ویژه دهه اول محرم تولید می‌شود اعلام برنامه هیئت‌های همدان / لیست برنامه‌های هیئت‌های مذهبی همزمان با ماه محرم‌ قمی: محرم فرصتی برای به تصویرکشیدن روایت‌هاست/ فرصت طلایی برای تجلّی "لِمَنْ وَالاَكُمْ" قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... مشهد| محصولات فرهنگی ویژه دهه اول محرم تولید می‌شود اعلام برنامه هیئت‌های همدان / لیست برنامه‌های هیئت‌های مذهبی همزمان با ماه محرم‌ قمی: محرم فرصتی برای به تصویرکشیدن روایت‌هاست/ فرصت طلایی برای تجلّی "لِمَنْ وَالاَكُمْ" پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ تولد ۶قلوها در کرج/ حال مادر ‌و نوزادان مساعد است ۲ لحظه اعلام خبر بازگشت پیکر شهید تازه تفحص شده به خانواده‌اش پس از ۳۴ سال فراق / نهاوند ‌عطر شهادت گرفت + فیلم ۳ همدان تنها استانی که در ایام کرونا وضعیتش قرمز نشد / جایگاه نخست همدان در درمان بیماران کرونایی ۴ کرونا توریست ناشناخته‌‌ مناطق گردشگری / مردم اردبیل آمار تلخ مبتلایان به کرونا را باور ندارند ۵ بهره‌برداری موفقیت‌آمیز از سکوهای ۱۳A و ۱۳C در پارس جنوبی / برداشت گاز ایران روزانه ۲۸ میلیون متر مکعب ‌افزایش یافت ۶ جزئیات جدید انهدام باند فروش سلاح و مهمات /‌ سرکرده باند ‌با جعل عنوان مدیر‌کل اطلاعات البرز سلاح ‌می‌فروخت ۷ معاون وزیر بهداشت: سهمیه جدید استخدامی وزارت بهداشت به زودی ابلاغ می‌شود / پرداخت مطالبات کارکنان بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ‌ ۸ مراسم یکصدمین سالگرد تاسیس اداره کل آموزش و پرورش اصفهان برگزار شد مهمترین اخبار استانها گزارش ویدئویی| ناگفته‌های ماجرای تبادل اسرا در سال ۶۹ / چرا صدام بدون هیچ پیش شرطی حاضر به تبادل اسرا شد؟ دستور نوبخت برای اهالی روستای چنار محمودی; پرداخت مستمری یک میلیون تومانی به صورت مادم‌العمر نماینده گیلان در مجلس خبرگان: برپایی مجالس عزا بدون رعایت پروتکل‌ها با منطق اهل بیت(ع) سازگار نیست معاون وزیر اقتصاد: ۲ میلیون نفر در کشور سهام عدالتشان‌ را فروختند مهمترین اخبار تسنیم گزارش/ خانواده موشک های فاتح ۱۳ عضوی شد/ دوربردترین موشک بالستیک تاکتیکی ایران به نام «حاج قاسم» چین: آمریکا هیچ حقی برای درخواست بازگشت تحریم‌ها علیه ایران ندارد اختصاصی| نامه مهم ظریف در واکنش به اقدامات آمریکا برای راه‌اندازی مکانیزم ماشه روحانی: توانمان را باید بر موشک‌های کروز بگذاریم/ در صنعت دفاعی از جایگاه ۲۳ به جایگاه ۱۴ دست یافتیم عراق| ائتلاف فتح: سفر الکاظمی به واشنگتن باید متمرکز بر خروج آمریکا و پایان مداخلات آن در عراق باشد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار مدیرکل سازمان تبلیغات استان لرستان برگزار می شود راه اندازی تعطیل نیست ماه محرم هیئت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۳۱۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منتخبان مسابقات ملی «سدید»‌ در لرستان معرفی شدند

ایسنا/لرستان منتخبان مرحله استانی مسابقات ملی ارائه سه دقیقه‌ای «سدید»‌ در لرستان جهت راهیابی به مرحله کشوری این مسابقات معرفی شدند.

در مرحله استانی مسابقات ملی ارائه سه دقیقه‌ای «سدید»‌ که امروز، هشتم اردیبهشت‌ماه به همت جهاددانشگاهی لرستان و به میزبانی دانشگاه لرستان در سالن اجتماعات شهید میربهرسی این دانشگاه برگزار شد، با رأی هیئت داوران متشکل از علی نوری، عضو هیئت علمی دانشگاه لرستان، احمد حاتمی، مدیر سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی واحد لرستان، مهدی امید، از اعضای هیئت علمی دانشگاه لرستان و قربان‌زاده، از اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان از بین ۵۳ نفر شرکت‌کننده در این مسابقه پنج نفر به عنوان منتخب جهت شرکت در مرحله کشوری انتخاب و دو نفر نیز شایسته تقدیر شناخته شدند.

بنا بر این گزارش، مریم معظمی‌گودرزی در بخش کتاب با عنوان «یادت باشد»‌ از دانشگاه لرستان، نگار رحیمی، در بخش کتاب با عنوان «کتابخانه نیمه شب»‌ از دانشگاه لرستان، نیلوفر فتاحی در بخش کتاب با عنوان «اثر مرکب»‌ از دانشگاه فرهنگیان، سینا ناجی در بخش کتاب با عنوان «کمدی الهی دانته»‌ از دانشگاه فرهنگیان و پریا وفایی‌سالاری در بخش کتاب با عنوان «کمی دیرتر»‌ از دانشگاه لرستان پنج منتخب این دوره از مسابقات بودند و محمد حاتمی‌نژاد و خجسته الوندیان نیز شایسته تقدیر شناخته شدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • تهران فقیرترین شهر به لحاظ بهداشتی در بین شهرهای کشور است
  • مراسم تودیع و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک
  • منتخبان مسابقات ملی «سدید»‌ در لرستان معرفی شدند
  • مهرواره هوای نو؛ آماده‌سازی هیئات برای چهل‌واره دوم انقلاب
  • اجرا آموزش فرهنگ ترافیک در ۱۰ مدرسه همدان 
  • وزیر علوم از دلیل اخراج استادان دانشگاه پرده برداشت
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)
  • موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • مراسم تجلیل از قهرمانان کشتی اصفهان برگزار شد