Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-27@17:29:58 GMT

سومین سکوی فاز ۱۳ پارس جنوبی آماده بهره‌برداری شد

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۳۱۶۹۲

سومین سکوی فاز ۱۳ پارس جنوبی آماده بهره‌برداری شد

سومین سکوی فاز ۱۳ پارس جنوبی پس از پایان عملیات راه‌اندازی و همزمان با روشن شدن مشعل، آماده بهره‌برداری شده است.

به گزارش ایمنا به نقل از شرکت نفت و گاز پارس، پیام معتمد مجری طرح توسعه فاز ۱۳ پارس جنوبی با اشاره به روشن شدن مشعل سکوی ۱۳C در شامگاه چهارشنبه (۲۹ مردادماه)، اظهار کرد: به زودی با تکمیل مراحل استاندارد راه‌اندازی، برداشت گاز غنی از این سکو آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معتمد با بیان اینکه منابع گازی سکوی ۱۳C از طریق یک خط لوله ۱۸ اینچ به سکوی ۱۳A و پس از آن با استفاده از یک خط لوله ۳۲ اینچ به طول ۱۰۰ کیلومتر به پالایشگاه خشکی فاز ۱۳ ارسال می‌شود، گفت: پالایشگاه این طرح در مرحله نخست، روزانه ۴۰۰ میلیون فوت مکعب گاز و با پایدار شدن فرایند برداشت، ۵۰۰ میلیون فوت مکعب گاز از سکوی ۱۳C دریافت خواهد کرد.

وی به فراورش بیش از ۲۴ میلیارد متر مکعب گاز شیرین در پالایشگاه فاز ۱۳ پارس جنوبی طی دو سال گذشته اشاره کرد و افزود: از این میزان، نزدیک به ۱۲ میلیارد متر مکعب از سکوهای دو بلوک B و D مرحله نخست این طرح بوده که از زمستان سال ۹۷ به بهره‌برداری رسیدند و با توجه به مراحل راه‌اندازی، سهم بزرگی در تولید برق، مصارف خانگی و صنعتی داشته‌اند.

مجری فاز ۱۳ پارس جنوبی گفت: با بهره‌برداری از سکوی ۱۳A در ماه‌های آینده، بخش فراساحل این طرح شامل ۴ سکوی دریایی تکمیل خواهد شد و با وجود بهره‌برداری کامل از پالایشگاه خشکی، ظرفیت فرآوری گاز از بلوک مخزنی این طرح به ۵۶ میلیون متر مکعب در روز خواهد رسید.

کد خبر 439968

منبع: ایمنا

کلیدواژه: پارس جنوبی سومین سکوی فاز 13 پارس جنوبی مشعل سکوی ۱۳C گاز شیرین پالايشگاه شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق فاز ۱۳ پارس جنوبی بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۳۱۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از زورخانه ده ونک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، زورخانه ده ونک که ۱۵۰ سال قدمت دارد با همکاری مردم و شهردای منطقه ۳ تهران ، بازسازی شد و دوباره به بهره برداری رسید.

 

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سه میلیون متر مکعب روان آب در سدهای خراسان جنوبی ذخیره‌ شد
  • فاز اول نیروگاه بادی درح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد
  • تولید ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های پارس جنوبی
  • تولید بیش از ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های سیزده‌گانه پارس جنوبی
  • شاخص شدت انرژی در کشور رو به افزایش است
  • بوکان در سکوی نخست المپیاد آماده آذربایجان غربی
  • بهره برداری از زورخانه ده ونک
  • بیش از ۷۰ پروژه سلامت در خراسان شمالی آماده راه اندازی است‌
  • سد شهید لشگری نهب آماده بهره برداری
  • مشکلات تبدیل وضعیت ایثارگران در وزارت نفت