Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مدیرکل حقوقی بین المللی وزارت امورخارجه ضمن محکوم کردن تعرض گارد ساحلی امارات علیه شناورهای صیادی جمهوری اسلامی ایران، مسوولیت این اقدام غیرقانونی و خارج از رویه جاری بین گاردهای ساحلی دو کشور را متوجه دولت امارات عربی متحده دانست و ضمن تاکید بر ضرورت آزاد کردن بازداشت شدگان و رفع توقیف از لنج صیادی و تحویل اجساد، خواستار جبران خسارات وارده و اتخاذ اقدامات مقتضی برای جلوگیری از بروز چنین حوادثی در آینده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاردار در جریان احضار ضمن ابراز تاسف از وقوع این اتفاق، تاکید کرد مراتب را بلافاصله به ابوظبی منعکس خواهد کرد. در کمتر از بیست و چهار ساعت، ملاقات دومی نیز بین کاردار امارات با مدیرکل حقوقی بین المللی وزارت امور خارجه برای پیگیری نتایج برگزار شد.

بر این اساس، متعاقب این اقدامات در تهران و نیز با پیگیری‌های سفارت جمهوری اسلامی ایران، دولت امارات روز گذشته با ارسال یک یادداشت رسمی تاسف عمیق خود را نسبت به بروز حادثه مزبور ابراز کرده و آمادگی خود را برای جبران تمامی خسارت وارده اعلام کرد. همچنین با هماهنگی گارد مرزی دو کشور لنج و سرنشینان آزاد شدند و مراحل قانونی تحویل اجساد کشته شدگان با سرعت در حال انجام است.

ضمنا در همان روز ۲۷ مردادماه یک فروند کشتی اماراتی بخاطر تردد غیرقانونی در آبهای کشورمان توسط نیروهای گارد مرزی جمهوری اسلامی ایران توقیف و خدمه آن بازداشت شدند. مراحل قانونی رسیدگی به وضعیت این کشتی ادامه دارد. وزارت امور خارجه لازم می داند یک بار دیگر به همه طرف‌ها در خلیج فارس اعلام نماید که جمهوری اسلامی ایران هیچ گونه تعرضی به منافع و اتباع خود در خلیج فارس را بر نخواهد تافت و در جهت حمایت از شناورها و اتباع خود  کلیه تدابیر و اقدامات مقتضی را اتخاذ خواهد کرد.

در پی تیراندازی شناورهای گارد ساحلی امارات عربی متحده به چند لنج صیادی ایرانی و توقیف یکی از آنها در عصر روز ۲۷ مرداد ماه در خلیج فارس که منجر به کشته شدن دو صیاد شد، رسیدگی فوری و قاطع به این رخداد تلخ در دستور کار مراجع ذیربط قرار گرفت و پس از بررسی دقیق وضعیت میدانی، در اولین ساعات کاری روز بعد کاردار این کشور در تهران توسط مدیرکل حقوقی بین المللی به وزارت امورخارجه احضار شد.

کد خبر 542065 برچسب‌ها ایران و امارات وزارت امور خارجه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ایران و امارات وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۳۱۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید امیرعبداللهیان بر توسعه مناسبات با قاره آفریقا

به گزارش «تابناک» به نقل از وزارت امور خارجه، امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران روز دوشنبه با «انگاته روبارد» وزیر شرکت‌های کوچک و متوسط آفریقای مرکزی دیدار و گفت وگو کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار توسعه و ارتقای همه جانبه مناسبات با قاره آفریقا را از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دانست.

وزیر امور خارجه ایران همچنین تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران برای توسعه مناسبات دوجانبه با جمهوری آفریقای مرکزی در زمینه‌های مورد نیاز این کشور به ویژه در حوزه‌های کشاورزی، علمی و فناوری و آموزشی آمادگی خود را اعلام می‌دارد.

انگاته روبارد وزیر شرکت‌های کوچک و متوسط آفریقای مرکزی نیز با اشاره به اهمیت پذیرش دعوت جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در دومین همایش ایران و آفریقا و اکسپو تهران و ابراز قدردانی از حسن میزبانی از وی و هیات همراه، پیشرفت‌ها و دستاوردهای کشورمان در زمینه‌های علمی، فناوری و صنعتی را ستود.

دیگر خبرها

  • آزادی ۵ صیاد ایرانی از سیشل
  • آزادی ۵ صیاد ایرانی از جمهوری سیشل
  • افق پیش رو در مناسبات با عربستان روشن است
  • کشته شدن ۴ مامور پلیس در کارولینای شمالی
  • تأکید امیرعبداللهیان بر توسعه مناسبات با قاره آفریقا
  • وزیر صنایع کوچک و متوسط آفریقای مرکزی با وزیر خارجه دیدار کرد
  • امنیت خلیج فارس با مشارکت کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • وزیر امور خارجه: امنیت خلیج فارس فقط با مشارکت کشورهای ساحلی تأمین می‌شود
  • پیام امیرعبداللهیان به همایش روز ملی خلیج فارس
  • اسماعیلی: خلیج فارس از استوانه‌های هویتی جمهوری اسلامی است+ فیلم