Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@20:14:14 GMT

اول شهریور آخرین مهلت ارایه اظهارنامه مالیاتی است

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۳۱۸۳۶

اول شهریور آخرین مهلت ارایه اظهارنامه مالیاتی است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، امید علی پارسا خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ۳۱ مرداد آخرین مهلت مقرر قانونی برای ارائه اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل مصادف با روز جمعه و تعطیل است لذا براساس قانون، روز شنبه یکم شهریورماه، آخرین مهلت قانونی برای ارائه اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی از مودیان مالیاتی خواست هر چه سریع‌تر نسبت به ارائه اظهارنامه الکترونیکی عملکرد سال ۱۳۹۸ خود اقدام کنند.

پارسا تاکید کرد: کسانی که در موعد مقرر اقدام به ارائه اظهارنامه نکنند مشمول ۳۰ درصد جریمه غیرقابل بخش خواهند شد.

وی گفت: کارشناسان سازمان امور مالیاتی با افزایش ساعت کار اداری در شعب منتخب امروز و روز جمعه همچنین شنبه یکم شهریور آماده ارائه خدمات به مودیان مالیاتی هستند.

رئیس سازمان امور مالیاتی افزود: برای مالیات مقطوع عملکرد که نیاز به ارائه اظهارنامه ندارد نیز افراد تنها با تکمیل یک فرم می‌توانند مراحل پرداخت مالیات را انجام دهند و از طریق الکترونیکی نیز قابل انجام است.

وی ادامه داد: مالیات مقطوع عملکرد مشاغلی که سال گذشته مالیات آن‌ها تا دو و نیم میلیون تومان بوده است امسال بدون افزایش اعمال می‌شود.

پارسا گفت: برای مالیات دو و نیم تا پنج میلیون تومان با چهار درصد افزایش و ۵ تا ۱۰ میلیون تومان با هشت درصد افزایش و بالاتر از ۱۰ میلیون تومان ۱۲ درصد افزایش در نظر گرفته شده است.

کد خبر 5003819

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان امور مالیاتی مالیات ویروس کرونا قیمت دلار تولید نفت قیمت نفت بورس وزارت صنعت معدن و تجارت قیمت طلا دارا دوم اوراق سلف نفتی بانک مرکزی ایران ایالات متحده امریکا بازار سهام شاخص کل بورس گشایش اقتصادی ارائه اظهارنامه میلیون تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۳۱۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق درآمد ۴۴۰ میلیاردی برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

در فروردین ماه حدود ۴۴۰ میلیارد تومان منابع برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان فراهم شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در فروردین ماه امسال از محل یک درصد افزایش مالیات ارزش افزوده از 9 درصد به 10 درصد حدود 440 میلیارد تومان درامد مالیاتی جدید ایجاد شده است.

این تغییرات بر اساس حکم مندرج در بند ر تبصره 6 قانون بودجه 1403 اعمال شده است.

این درامد طبق حکم قانون بودجه صرف متناسب سازی حقوق بازنشستگان خواهد شد. این  برای نخستین بار است که از سازوکار مالیات ارزش افزوده برای پوشش  افزایش هزینه های  مرتبط با حقوق بازشستگان استفاده شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مصارف مهم مالیات در کشور به چه صورت است؟
  • مالیات آری؛ اما نه ۳۰ و ۵۰ و ۷۰ درصد!
  • چگونه مالیات کمتری بدهیم؟
  • زمان ارسال اظهارنامه مالیات عملکرد اشخاص حقوقی و شرکت‌ها
  • کاخ سفید برای تأمین کسری بودجه دست به دامن افزایش مالیات می شود؟
  • وصول یک ماهه ۱۰۰۰ میلیارد مالیات از شرکتهای خام فروش صادراتی
  • نیمه پنهان مالیات‌ستانی
  • خبر جدید درباره افزایش حقوق بازنشستگان/ تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد
  • تحقق درآمد ۴۴۰ میلیاردی برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان
  • بیش از ۳۰ درصد کل مالیات کشور در سال گذشته توسط شرکت‌های خصولتی پرداخت شده است