Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-29@14:35:19 GMT

لزوم برخورد پلیس تهران بزرگ با اراذل و اوباش سطح شهر

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۳۲۱۱۶

لزوم برخورد پلیس تهران بزرگ با اراذل و اوباش سطح شهر

امروزه در جامعه شاهد آسيب‌های فراوان اجتماعی هستيم كه مرتفع کردن اين آسيب‌ها نيازمند تلاشی همگانی است البته در این میان پلیس تهران بزرگ در برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی موفق عمل کرده است اما انتظار می‌رود پلیس پایتخت در برخورد با اراذل و اوباش فعالیت بیشتری داشته باشد.

به گزارش خبرنگار انتظامی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا،  امروزه در جامعه شاهد آسیب‌های فراوان اجتماعی هستیم كه مرتفع کردن این آسیب‌ها نیازمند تلاشی همگانی است كه همدلی و همفكری میان صاحب نظران و مسوولین دستگاه های متولی را می طلبد؛ لذا دغدغه‌های اجتماعی نگرانی مشتركی میان مسوولین و مردم است  که یکی از این دغدغه و نگرانی‌ها را می توان به ایجاد نا امنی توسط اراذل و اوباش دانست، این افراد كه در خفا و حتی گاها در ملاعام به تهدید، چاقوكشی، تجاوز به عنف، خرید و فروش مواد مخدر، ایجاد مزاحمت برای نوامیس مردم، ایجاد رعب و وحشت و همچنین درگیری با ماموران و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. اقدام می کنند، چهره جامعه را خشن و ناسالم و نگران كننده نشان می‌دهد.

 امنیت مردم اولویت پلیس است

نیروی انتظامی نیز به عنوان متولی برخورد با این معضل چند سالی است كه اقدام به  دستگیری اراذل و اوباش  در سطح شهر جهت عبرت آموزی دیگران كرده است و بارها شاهد برخورد پلیس با افرادی بودیم که امنیت جامعه را مورد خطر قرار می‌دهند؛ پلیس تهران نیز از زمان فرماندهی سردار حسین رحیمی فرمانده تهران بزرگ بارها به اراذل و اوباش نشان داد که اولویت پلیس برخورد با کسانی است که آرامش جامعه را برهم می‌زنند.

فرار به سمت فضای مجازی

امروزه با بالارفتن میزان استفاده از فضای مجازی  ما با اشرار سلبریتی نیز مواجه  هستیم که فیلم‌های کری‌خواندن و درگیری آنها گاه چندصدهزار بار در شبکه‌های اجتماعی دیده شده و داستان زندگی و اقدامات آنها ازسوی بسیاری از مردم دنبال می‌شود. رسم جدیدی از شرارت باب شده و آن قدرت‌نمایی در شبکه‌های مجازی و حریف طلبیدن ازسوی اشرار است. این رفتار که ازسوی مجرمان باسابقه ابداع شد، امروز از جانب برخی دیگر نیز مورد تقلید قرار می‌گیرد،  البته پلیس تهران بزرگ نیز بارها با قدرت در برابر این افراد ایستادگی کرده است.

اهمیت برخورد با ارذل و اوباش در فضای مجازی

موضوع اهمیت امنیت جامعه در فضای مجازی و حضور ارذل و اوباش در فضای مجازی طی چند سال اخیر افزایش چشمگیری داشت،  شدت و اهمیت این معضل به‌حدی رسید که رهبر انقلاب اردیبهشت‌ماه 98 در دیدار فرماندهان نیروی انتظامی در این مورد تذکر دادند و گفتند: در کشور ما خریدوفروش سلاح ممنوع است اما این کار انجام می‌گیرد. هم در فضای مجازی اعلام فروش می‌کنند، هم آدم‌ها می‌خرند و می‌فروشند، [هم] در فضای مجازی نشان می‌دهند. همین قاتل [روحانی] همدان در فضای مجازی عکس خودش را با چند سلاح انداخته و در اینستاگرام پخش کرده که من این سلاح‌ها را دارم -چهار جورش را من دیدم؛ سلاح‌های مختلف است، این یک مساله‌ مهمی است، ما چرا باید اجازه بدهیم؟ این کار، کار چه کسی است؟ این کار، کار شما است، یعنی بیش از همه این دیگر به شما مربوط می‌شود. 

برخورد پلیس تهران با اراذل و اوباش

پلیس تهران بزرگ نیز بارها با اراذل و اوباش  برخورد جدی داشته است به طوری که سردار حسین رحیمی فرمانده تهران بزرگ با اشاره به اینکه امنیت مردم خطر قرمز پلیس است گفت:  اراذل و اوباش و یا کسانی که در این مسیر هستند بدانند امنیت مردم خط قرمز پلیس است قدرت پلیس را ببینند و شاهد باشند که ما قدرتمندترین و شرورترین اوباش را در کمتر از ۲۴ ساعت دستگیر می کنیم و پلیس با تمام توان با اراذل برخورد می کند.

سردار رحیمی با هشدار به اراذل و اوباش اظهار کرد: افرادی که بخواهند برای شهروندان ایجاد مزاحمت کرده و نظم و امنیت عمومی را بر هم بزنند، باید بدانند که پلیس با قدرت و قاطعیت با آنان برخورد خواهد کرد و خوشبختانه با همکاری خوبی که با دستگاه قضایی وجود دارد احکام سنگینی برایشان صادر خواهد شد.

همه زیر نظر پلیس تهران بزرگ

از سوی دیگر پلیس امنیت تهران بزرگ نیز با دقت عملکرد اراذل را زیر نظر دارد به طوری که سردار علیرضا لطفی رئیس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ نیز در مورد برخورد با ارذل و اوباشی که در فضای مجازی فعالیت کردند گفت: ما به آن دسته از اراذل و اوباشی که در پلیس دارای پرونده بوده و توسط پلیس کنترل می‌شوند، تاکید کرده‌ایم که به هیچ عنوان نباید در فضای مجازی فعالیت اوباش‌گونه‌ای داشته باشند. توجیه، تذکر، ارشاد و برخورد با افرادی که در این زمینه در فضای مجازی فعال هستند و توسط پلیس فتا و پلیس امنیت نیز شناسایی شده‌اند، در دستور کار ما قرار دارد. این افراد تابعی از جو عمومی جامعه بوده و متاسفانه از این فضا استفاده نامطلوب می‌کنند.

لزوم برخورد بیشتر 

به نظر می‌رسد رسیدگی و اهمیت و برخورد با اشرار ، مزاحمان نوامیس، فروشندگان سلاح و افرادی که در پارک‌ها، قهوه خانه‌ها و باشگاه‌های بدنسازی اقدام به ایجاد مزاحمت برای شهروندان می‌کنند  باید به صورت جدی تر در دستور کار پلیس تهران بزرگ قرار گیرد؛ زیرا نگاه امید شهروندان به حافظان امنیت است.

انتهای پیام/4148

منبع: آنا

کلیدواژه: پلیس برخورد پلیس تهران بزرگ اراذل و اوباش سردار رحیمی طرح اقتدار اراذل و اوباش پلیس تهران بزرگ تهران بزرگ نیز فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۳۲۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عاملین رعب و وحشت در نقده دستگیر شدند

فرمانده انتظامی شهرستان نقده از دستگیری ۵ نفر از اراذل و اوباش که با انجام اقدامات مجرمانه، امنیت و آسایش شهروندان را سلب کرده بودند، خبر داد.

حسام صلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در آذربایجان‌غربی از دستگیری ۵ نفر از اراذل و اوباش فعال در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: این افراد با انجام اقدامات مجرمانه، امنیت و آسایش شهروندان را سلب کرده بودند.

وی با اشاره به اقدامات این افراد افزود: شب گذشته در پی وصول خبر نزاع و درگیری و ایجاد رعب و وحشت در سطح شهرستان، بلافاصله، موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان نقده ادامه داد: با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی توسط پلیس تمامی عوامل دخیل در این نزاع شناسایی شدند.

وی عنوان کرد: با هماهنگی قضائی به عمل آمده، در کمترین زمان ممکن یک نفر از این اراذل و اوباش در شهرستان وقوع جرم و ۴ نفر دیگر در یکی از شهرستان‌های همجوار دستگیر و به همراه آلات مورد استفاده در نزاع و درگیری، جهت سیر مراحل پرونده، تحویل مقام قضائی شدند.

کد خبر 748862

دیگر خبرها

  • برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر
  • عاملین رعب و وحشت در نقده دستگیر شدند
  • دستگیری ۱۱ نفر از اراذل قمه‌کش در ارومیه
  • تیراندازی و رعب و وحشت در فرحزاد | قدرت‌نمایی مرد شرور در محله
  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • دستگیری عامل تیراندازی در فرحزاد
  • اجرای طرح برخورد با فروش سلاح و مهمات در فضای مجازی
  • جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات | برخورد با ترویج خشونت در فضای مجازی در دستور کار
  • دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد تهران
  • دستگیری عامل تیراندازی در منطقه فرحزاد تهران