Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام مجیدی، با بیان اینکه ۵۰ درصد موقوفه‌های استان قزوین متعلق به سیدالشهداست، گفت: تمام مجالس عزاداری در فضای باز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛ حجت الاسلام مجیدی در جلسه شورای فرهنگ عمومی که امروز (پنج شنبه) در شبستان مسجدالنبی برگزار شد، اظهار کرد: در بحث محرم با توجه به شرایط شیوع بیماری و مصوبات ستاد کرونا، مجالس محرم دستخوش تغییرات شده است و با محدودیت‌هایی در برگزاری عزاداری‌ها مواجه شده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد موقوفه‌های استان قزوین متعلق به سیدالشهداست، ابراز کرد: با توجه به شرایط کرونایی توزیع غذای گرم به عنوان نذورات در محرم سال جاری نخواهیم داشت، همچنین طی جلسات عدیده ای با هیئت امنای مراکز مذهبی تمام مجالس در فضای باز با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان قزوین اذعان کرد: ما در ماه رمضان و ماه شعبان جشن‌های تجربه برگزاری مراسمات متفاوتی را در شرایط کرونا داشتیم و جشن خودرویی و برنامه‌هایی با رعایت قوانین برگزار شد تا اماکن مذهبی جلودار رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشد.

وی عنوان کرد: موقوفات حسینی ما که هرساله در قالب عزاداری و اطعام و تعذیه بود، امسال در قالب جیره خشک برای نیازمندان در کنار اقلام بهداشتی توزیع خواهد شد. همچنین در تلاش هستیم این باور شکل بگیرد که همانطور که برای جسم خود ارزش قائل هستیم برای روح و معنویت و آموزه‌های دینی محرم هم ارزش قائل شویم.

در ادامه این جلسه استاندار قزوین با اشاره به رای مخالف اکثر کشورهای حاضر در شورای امنیت به تحریم تسلیحاتی ایران اظهار کرد: نخستین باری است که امریکا در شورای امنیت شکست مفتضحانه ای می‌خورد، اکثر اوقات این کشور در شورای امنیت مورد حمایت اروپا قرار می‌گرفت اما در این دوره امریکا خوار و ذلیل شد که این فضا یک پیروزی بزرگ برای ملت ایران بود.

جمالی پور افزود: امریکا و هم پیماناش تلاش می‌کردند که یک اجماع جهانی علیه ایران رقم بزنند و افکار عمومی را به گونه ای مدیریت کنند که ایران اسلامی مورد هجمه قرار بگیرد، اما به لطف الهی نقشه دشمنان ما خنثی شد و بین اروپا و امریکا اختلاف ایجاد شد.

وی با بیان اینکه ما اقتدار و ایجاد همبستگی و افزایش امید در کشورمان را جدی بگیریم، گفت: برخی از این پیروزی‌ها می‌تواند برای کشور ما قدرت زیادی ایجاد کند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه محرم نماد وحدت جامعه ماست، ابراز کرد: در ماه محرم همه عناصر سیاسی کنار یکدیگر برای یک هدف مشترک قرار می‌گیرند و سخن همه دفاع از آرمان‌های سیدالشهداست، ما امروز به وحدت بیشتری نیازمندیم و اختلافات به شدت به ما آسیب خواهد زد.

وی تصریح کرد: تجربه ثابت کرده که هرکجا اختلافات افزایش یافته است، ما دچار شکست شدیم. مردم امروز از ما آسایش و اقتصاد و معیشت مناسب می‌خواهند که این موضوع در سایه وحدت و همدلی و کار جهادی محقق خواهد شد.

استاندار قزوین ادامه داد: یکی از دلایل پیروزی ما در دفاع مقدس حضور و پشتیبانی همه جانبه مردم بود و این یک تجربه تاریخی است که حضور مردم عامل پیروزی همیشگی ما بوده است.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس یک دانشگاه بزرگ بود، یادآور شد: باید یک ریشه یابی دقیق کرد که علل موفقیت ما در دوران دفاع مقدس چه بوده و علل عدم موفقیت امروز ما چیست؟ از دوران دفاع مقدس برای ساخت جامعه امروز باید الگو بگیریم.

جمالی پور تاکید کرد: اگر امروز در همه اقدامات صورت گرفته عنصر فرهنگ اسلامی درنظر گرفته نشود، ما دچار شکست خواهیم شد باید پیوست فرهنگی به عنوان یک مطالبه در همه برنامه‌های ما دیده شود.

وی گفت: شرایط امروز کشور کرونایی است، زمانی که رهبر ما به عنوان عالی ترین مرجع کشور مقلد ستاد کرونا می‌شود همه ما باید تبعیت کنیم، سلامت همه انسان‌ها باارزش است و ما در کنار حفظ ارزش‌های دینی و برپایی شعائر دینی باید همه به پروتکل‌های بهداشتی پایبند باشیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: پروتکل های بهداشتی دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۳۲۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلب اعتماد نیروی کار منجر به رشد بهره‌وری می‌شود

فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین گفت: اگر کارفرمایان بتوانند اعتماد نیروهای خود در محیط کار را فراهم کنند، به بهره‌وری بیشتری دست می‌یابیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، سردار رستمعلی رفیعی آتانی شامگاه _یکشنبه، نهم اردیبهشت_ به مناسبت فرارسیدن هفته کار و کارگر در جمع کارگران شرکت نفیس‌نخ اظهار کرد: اگر کارفرمایان بتوانند اعتماد نیروهای خود در محیط کار را فراهم کنند، به بهره‌وری بیشتری دست می‌یابیم.

وی تصریح کرد: ایجاد حس اعتماد، انتشار و ترویج روحیه اعتماد و صیانت از این اعتماد اصل کار است که این فضای صمیمی و اعتمادبخش در شرکت نفیس‌نخ مشهود است.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین به عملیات پهپادی و موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: موشک‌های ایران که راهی سرزمین‌های اشغالی شد به اقتدار کشور کمک کرد و امروز با عزت می‌توانیم حرف زیادی در عرصه جهانی داشته باشیم.

رفیعی آتانی افزود: جنگ که تمام شد برخی از سپاهیان به امام (ره) گفتند که دشمنی استکبار پایانی نخواهد داشت و باید خود را تقویت کنیم و ایشان به سپاه اعتماد کردند. در ادامه به دنبال ساخت تسلیحات نظامی افتادیم تا وابسته نباشیم و گروه شهید طهرانی‌مقدم وارد عرصه شدند و وارد تولید تسلیحات دفاعی شدیم و امروز این خلاقیت و ابتکار موجب اقتدار کشور شده است.

وی ادامه داد: به تدریج ظرفیت بسیار خوبی در سپاه ایجاد شد و در صنعت موشکی با حضور طهرانی‌مقدم‌ها به استقلال رسیدیم و امروز باید از این فرصت استفاده کرده و اسرائیل غاصب را سرجایش بنشانیم.

فرمانده سپاه حضرت صاحب‌الأمر (عج) با اشاره به قدرت‌نمایی نظامی ایران در در عملیات وعده صادق گفت: در این عملیات همه پایگاه‌های دشمن فعال، قدرت رهگیری و ماهواره‌ها روشن بود تا بتوانند از خود دفاع کنند؛ اما با همه دستگاه‌های پیشرفته که آسمان‌ها را رصد می‌کردند، نتوانستند با پهپادهای ما مقابله کنند.

رفیعی آتانی افزود: همین آمریکا که با جنگ آشنا است، به رژیم اسرائیل گفته بود ایران از خاک خودش به شما حمله نمی‌کند؛ اما تصور درستی از ما نداشت و امروز بر همگان اثبات شده که آنچه در ظاهر از آمریکا گفته می‌شود، با آنچه در میدان نبرد و واقعیت هست فاصله زیادی وجود دارد.

وی ادامه داد: ما در اوج قدرت قرار داریم و آمریکا تصور درستی از قدرت ایران ندارد و هر چه‌قدر تلاش می‌کند روی پاهایش بایستد تا اوج قدرت ما را ببیند، باز هم از دیدن و درک واقعیت عاجز است.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین وعده صادق را اخلاقی‌ترین جنگ در پیچیده‌ترین شرایط صحنه نبرد دانست و گفت: به این ترتیب در پیچیده‌ترین نبرد دنیا پیروز شدیم و در حالی که به بیمارستان، کودک، زن و سالمند حمله نکردیم و فقط مقر نظامی و ایستگاه جاسوسی را زدیم، دشمن مستأصل شد.

رفیعی آتانی با بیان اینکه قدرت دشمن برای ما قابل اندازه‌گیری است، اضافه کرد: با تسلیحات ته‌انباری خود دشمن را زدیم و گنبد آهنین ناکارآمد شد و در گام بعدی سرعت موشک‌های بالستیک را به رخ کشیدیم. رژیم اسرائیل برای اقناع افکار داخلی خود گفت ایران را می‌زنیم، اما آمریکا ترسید و پیام داد که اسرائیل این کار را نکن و همه این‌ها نمایانگر اقتدار ایران اسلامی است.

کد خبر 748903

دیگر خبرها

  • پیکر بسکتبالیست نوجوان قزوینی تشییع شد
  • جلب اعتماد نیروی کار منجر به رشد بهره‌وری می‌شود
  • کارگر ستون اقتصاد و امنیت در جامعه است
  • نرخ بیکاری در قزوین به ۴.۷ درصد کاهش یافت
  • لزوم توجه به موضوع پیشگیری از جرم در سطح استان
  • مشکلات امروز قزوین به دلیل بی توجهی به پیشگیری از جرم است
  • فال حافظ امروز یک‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • مهمترین چالش امروز نظام ما با دشمن جنگ ترکیبی و ‏ادراکی است
  • قزوین قعرنشین جدول تامین بارش استان‌ها
  • فال حافظ امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر