Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابراهیم انصاری گفت: از آن جایی که کرونا فرصت برگزاری مراسم عزا برای جان باخنگان کرونا را گرفته است، می توان به صورت مجازی یا تلفنی با بازماندگان همدردی و همراهی کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون خانواده‌هایی که عضوی را بر اثر کرونا از دست می دهند، علاوه بر داغ فقدان آن عزیز، با تجربه‌ای آزاردهنده از سوگ مواجه‌ و مجبور هستند سوگواری آنان را در سکوت برگزار کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دردی که به دلیل برگزار نکردن مراسم جمعی عزاداری برای عزیز از دست رفته‌شان و سوگواری در تنهایی بسیار سخت است.

ابراهیم انصاری، روانشناس در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: خانواده‌هایی که فوت عزیزشان به دلیل بیماری کرونا بوده است شرایط سختی را می گذرانند و نمی‌توانند مانند گذشته مراسم عزاداری برگزار کنند.

وی افزود: بحران کرونا تمام ارکان زندگی را دچار اختلال کرده است و به لحاظ ذهنی پذیرفته‌ایم و آمادگی برخی شرایط را داریم اما تا وقتی به آن دچار نشویم متوجه این بحران نخواهیم شد.

این روانشناس ادامه داد: از دست دادن یک نفر از اعضای خانواده بر اثر کرونا یک درد بوده و فرآیند بعدی متوجه اقوام، دوستان، آشنایان و همکاران این افراد است.

وی اضافه کرد: اگر امروزه بنا به هر دلیلی برای از دست دادن عزیزی نتوانیم مراسم سوگواری برگزار کنیم، باید فشار روانی از خانواده‌های داغدار با همدردی و همراهی کردن رفع شود.

انصاری اضافه کرد: وقتی نتوانیم در غم از دست دادن یکی از اعضا خانواده سوگواری کنیم بحران‌های روحی- روانی و استرس آن ها تشدید می‌شود که اثرات عمیق روحی و روانی روی افراد می‌گذارد.

وی در ادامه تصریح کرد: خانواده‌های متوفی باید به این مسئله توجه داشته باشند که صرفا برگزار کردن مراسم، نمی‌تواند کمکی کند، تماس تلفنی، برقرار کردن ارتباط، حرف زدن، ارسال پیام و دسته گل می تواند موجب همدردی با خانواده‌های عزادار شود، در واقع شاید حضور فیزیکی نداشته باشیم اما به لحاظ عاطفی می توانیم در کنار آن ها باشیم.

به گفته این روانشناس، انگ اجتماعی کرونا از سوی خانواده‌های درگیر هم وجود دارد که باید بپذیریم این بیماری مشکلی است که همه را درگیر می کند و مساله عجیبی نیست، از برخی عبور می‌کند، درگیر آن می‌شوند و عده ای هم جان خود را از دست می‌دهند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۳۲۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم خاکسپاری پیشکسوت بسکتبال برگزار شد

مراسم تشییع و خاکسپاری بازیکن پیشین تیم ملی بسکتبال ایران برگزار شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نادر کاشانی بازیکن پیشین تیم ملی بسکتبال ایران روز گذشته (چهارشنبه) با حضور شماری از پیشکسوتان، رئیس فدراسیون بسکتبال و مدیر روابط عمومی صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان در قطعه نام‌آوران به خاک سپرده شد.

مرحوم نادری در بازی‌های آسیایی، 66، 70 و 74 و جام ملت‌های 73 عضو تیم ملی بسکتبال ایران بود که متاسفانه روز سوم اردیبهشت درگذشت.

 مراسم ختم جمعه 7 اردیبهشت از ساعت 10 الی11:30 در مسجدالرضا میدان نیلوفر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • ترک فعل‌ها در سیل اخیر زرند کرمان بررسی می‌شود
  • عروسی‌هایی بدون تالار و تشریفات
  • تجلیل از خانواده‌های شهدای ورزشکار در رشت
  • یادواره شهید گمنام در دانشگاه علم و هنر یزد برگزار می‎‌شود
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • قرارگاه مردم نهاد در سازمان مدیریت بحران کشور تشکیل شده است
  • همایش دوچرخه سواری عمومی شهر غلامان
  • ابراز همدردی خبرنگار ایران اینترنشنال با غم و اندوه صهیونیست‌ها
  • مراسم گرامیداشت شهید منتظر قائم و شهدای مدافع امنیت در یزد
  • مراسم خاکسپاری پیشکسوت بسکتبال برگزار شد