Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@16:30:43 GMT

یوم‌العباس امسال در قالب کمک مومنانه و بدون حضور مردم

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۳۲۴۹۹

یوم‌العباس امسال در قالب کمک مومنانه و بدون حضور مردم

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فیروزفر  ظهر پنج شنبه در نشست خبری که در سالن اجتماعات حسینیه اعظم زنجان برگزار شد، با بیان اینکه به دلیل شیوع ویروس کرونا، برنامه امسال ماه محرم با تغییراتی همراه خواهد بود، افزود: بی‌تردید پیوندی که بین مردم و مکتب سیدالشهدا ایجاد شده است، هیچ‌گاه گسستنی نخواهد بود اما به خاطر حفظ سلامتی آحاد جامعه، مجبور به اعمال تغییراتی در برگزاری برنامه‌های محرم امسال هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با یادآوری اینکه سخنان و دستورات رهبر معظم انقلاب همواره فصل‌الخطاب بوده و حسینیه اعظم زنجان نیز برنامه‌های خود را در محرم امسال بر اساس دستورالعمل‌های ستاد کرونا پیش خواهد برد، تصریح کرد: در همین راستا و طبق پیش‌بینی‌ها و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، فضای باز ۲۰ هزار مترمربعی حسینیه اعظم زنجان که مطابق با پروتکل‌های بهداشتی است، برای برنامه‌های محرم در نظر گرفته شده است.

فیروزفر با یادآوری اینکه برنامه‌های ماه محرم حسینیه اعظم زنجان امسال نیز همانند سال‌های گذشته از اول محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آغاز شده و با سخنرانی همراه خواهد بود، ادامه داد: بی‌شک با توجه به اینکه موضوع حفظ سلامت آحاد جامعه بر همه چیز ارجحیت دارد، به همین خاطر همه برنامه‌های حسینیه اعظم زنجان منطبق با دستورالعمل‌های ستاد کرونا خواهد بود.

رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان با تاکید بر اینکه عزاداران حسینی در این ایام موظف با استفاده از ماسک برای حضور در مراسم عزاداری حسینیه اعظم زنجان هستند، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های حسینیه اعظم زنجان مربوط به یوم‌العباس بوده و با توجه به شرایطی که امروز بر جامعه حاکم است، این مراسم در قالب کمک‌های مومنانه برگزار شده و مردم نیز در آن حضور نخواهند داشت.

فیروزفر با بیان اینکه برگزاری مراسم عزاداری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، نمونه بارزی از ولایت‌مداری است که در این ایام به منصه‌ظهور گذاشه خواهد شد، بیان کرد: اجرای طرح «هر منزل یک حسینیه و «هر خانواده یک هیئت» از جمله برنامه‌هایی است که برای این ایام پیش‌بینی شده است. همچنین شرایط امروز باعث شده است که پایتخت شور و شعور حسینی، امسال پذیرای هیچ مهمانی از خارج از استان نباشد.

وی با اشاره به اینکه امسال همانند سال‌های گذشته طرح نذر نیابتی به خاطر شرایط کرونایی توسط حسینیه اعظم زنجان به اجرا گذاشته نخواهد شد، ابراز کرد: این در حالی است که طرح قربانی نیابتی همانند سال‌های گذشته اجرا شده و با توجه به اینکه حسینیه اعظم زنجان به عنوان دومین قربانگاه بزرگ جهان اسلام شناخته می‌شود، باید در این شرایط با رعایت پروتکل‌ها این مراسم کنترل شود.

رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان با بیان اینکه یکی از تاکیدات ما برای استفاده هر چه بیشتر مردم از ظرفیت حسینیه اعظم زنجان، اجرای طرح توسعه آن است، خاطرنشان کرد: این توسعه از محل نذورات مردمی بوده و هم‌اکنون در حال تصویب در سازمان اوقاف و امور خیریه است که با نهایی شدن این طرح، امکان برنامه‌ریزی مناسب وجود خواهد داشت.

کد خبر 5003805

منبع: مهر

کلیدواژه: مسجد حسینیه اعظم زنجان محرم 99 ویروس کرونا محرم 99 شیراز ماه محرم بوشهر شیوع کرونا آمار کرونا مراسم عزاداری شهرکرد روز خبرنگار گرگان کرمانشاه آزادگان جنگ تحمیلی هفته دولت حسینیه اعظم زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۳۲۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵ هزار نفر به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می‌شوند

مرتضی سپهوند بیان کرد: در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هر سال جمعی از جوانان، نوجوانان و اقشار مختلف مردم از مناطق عملیاتی دیدن می‌کنند. این برنامه در تبیین حماسه‌آفرینی رزمندگان در دفاع مقدس و خنثی کردن توطئه‌های دشمنان نقش مهمی دارد.

وی ادامه داد: بیش از ۳۰۰۰ نفر لرستانی از اقشار مختلف مردم اردیبهشت ماه به منطقه عملیاتی بازی‌دراز اعزام می‌شوند که این برنامه فرهنگی، افتتاحیه اردوی راهیان نور امسال است.

او افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده امسال ۲۵ هزار نفر به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می‌شوند. سال گذشته، ۱۷ هزار نفر از این استان به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • سپاه همواره در صحنه حضور دارد
  • امسال ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران صادر شد
  • رویکرد اصلی هیات بدمینتون زنجان بازگشت به دوران اوج است
  • رویکرد اصلی هیات بازگشت به دوران اوج بدمینتون زنجان است
  • عنبری:قهرمانی حق ملوان و انزلی‌چی‌ها بود
  • اولویت اولم ادامه همکاری با ملوان است/ قهرمانی حق انزلی‌چی‌ها بود
  • دستور لازم برای رفع مشکلات آزاد راه پیامبر اعظم(ص) داده شده است
  • برگزاری ۴۰۰ عنوان برنامه توسط سپاه زنجان در هفته عقیدتی
  • سپاه به هیچ جریان سیاسی وابسته نیست
  • ۲۵ هزار نفر به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می‌شوند