Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی باقرزاده همائی روز پنجشنبه در نشست خبری به صورت وبینار با رسانه‌ها افزود: در هفته دولت سال‌جاری ۱۵۲ طرح کشاورزی با هزینه یک هزار و ۶۷۷ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۶۲۰ نفر آماده بهره‌برداری است.

وی بیان داشت: صنایع تبدیلی، فرآوری و بسته بندی محصولات کشاورزی، سامانه های نوین آبیاری، کلنگ زنی خط انتقال و اجرای شبکه فرعی روستای سغ، احداث جاده بین مزارع، کانال انتقال آبیاری، احیا و مرمت قنات ها و پرورش دام از جمله طرح‌های قابل افتتاح در هفته دولت امسال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان خاطر نشان کرد: امسال یکی از بزرگترین طرح‌های بخش کشاورزی با حضور ویدئو کنفرانسی رییس جمهوری در ۳هزار و ۷۵۰هکتار از زمین‌های میناب با هزینه ۷۴۰ میلیارد ریال افتتاح شد که مشکلات بسیاری از کشاورزان این شهرستان را حل شد.

باقرزاده یادآور شد: افتتاح مرحله اول طرح شبکه آبیاری تحت فشار دشت میناب به عنوان یکی از بزرگترین طرح‌های کشور در راستای سیاست‌های دولت تدبیر و امید، باعث شد که ۷۵۰ نفر در این زمینه مشغول به کار شوند و گام بزرگی در راستای استفاده بهینه از منابع آبی و توسعه کشاورزی زمین‌های تیرور، چاه اسماعیل، چاه شیرین، زیارت مولا و گوربند میناب برداشته شد.

وی اظهار داشت: شهرستان میناب به عنوان قطب کشاورزی در ۹۰کیلومتری شرق هرمزگان گرفته که دارای شاخص‌هایی شامل، ۴۱هزارهکتار معادل ۴۴۸ هزارتن تولید محصولات زراعی و ۲۲ هزارهکتار معادل ۱۵۷ هزارتن محصول باغی به طور سالیانه است.

رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان تصریح کرد: ۱۱۸هزار هکتار از مجموع ۱۵۶هزار هکتار زمین‌های کشاورزی به آبیاری تحت فشار(قطره‌ای) با راندمان ۷۰درصد مجهز شده که این امر هرمزگان را در کشور پیشرو کرده است.

باقرزاده عنوان کرد: در زمینه کشت گلخانه‌ای هم که طی سال ۹۲ فقط ۸۱هکتار بود، اکنون با پرداخت ۲هزار میلیارد ریال تسهیلات به ۶۳۰هکتار افزایش یافته و جهش ۶برابری را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به عملکرد خوب صنعت شیلات در واگذاری زمین و توسعه پرورش میگو ابراز داشت: در سال ۹۲، سه هزار و ۴۰۰تن میگویپرورشی در استان تولید شده که سال۹۹ به ۳۳هزار تن افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۸هزار هکتار زمین برای پرورش میگو به بهره‌برداری رسیده که تا پایان دولت به ۱۲هزار هکتار جهش پیدا خواهد کرد.

رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان اضافه کرد: البته افزایش زمین‌ها به ۵۰هزار هکتار را در دستور کار سال جهش تولید داریم که توانسته‌ایم با تولید ۲۰۰هزار تن میگوی پرورشی یک میلیارد دلار ارزآوری برای کشور داشته باشیم.

باقرزاده با اشاره به اهمیت سازه‌های آبخیزداری در روند بخش کشاورزی استان گفت: افزون‌بر ۸هزار سازه آبخیزداری در ۵۵۰هزار هکتار از زمین‌های هرمزگان انجام شده است.

وی بیان داشت: توجه به کشاورزی استان با حمایت‌های دولت تاکنون باعث ایجاد اشتغال برای ۴هزار و ۸۰۰نفر شده است.

این مسوول افزود: افزایش گلخانه‌ها، سطح زیر کشت محصولات کشاورزی و توسعه زمین‌های پرورش میگو و ماهی در قفس با مطالعات صورت گرفته برای تولیدات بیشتر از جمله برنامه‌های سال جهش تولید است.

در حال حاضر وسعت زمین های کشاورزی هرمزگان ۱۵۶هزارهکتار با تولید سالانه ۲میلیون و ۹۰۰ هزار تن شامل، ۵۸۵ هزار تن محصول باغی و یک میلیون و۹۵۰ هزارتن محصول زراعی است.
استان هرمزگان با داشتن پنج قطب مهم کشاورزی در طول سال و تولید انواع محصولات کشاورزی و باغی خارج از فصل، داشتن ظرفیت دروازه های صادراتی، نقش راهبردی در رونق و جهش تولید برعهده دارد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی تسهیلات بانکی هفته دولت توسعه ایران بازار محصولات هرمزگان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی تسهیلات بانکی هفته دولت توسعه ایران بازار محصولات هرمزگان وزارت جهاد کشاورزی تسهیلات بانکی هفته دولت توسعه ایران بازار محصولات هرمزگان کشاورزی هرمزگان هزار تن زمین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۳۲۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای مهلت تسهیلات مراجعه کنند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ شاپور رضایی اظهار داشت: تسهیلات کشاورزان و تولید کنندگان بخش کشاورزی که در اثر حوادث پیش بینی نشده از ابتدای سال ۱۳۹۴ تا پایان سال ۱۴۰۲ دچار خسارت شده‌اند تا سقف ۲ میلیارد ریال معادل ۲۰۰ میلیون تومان مشمول مهلت ازقانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور می‌شوند.

وی افزود: همه کشاورزان و تولید کنندگان بخش کشاورزی خسارت دیده می‌توانند با مراجعه به بانک‌های عامل و یا جهاد کشاورزی در خواست کتبی ارائه کنند.

رضایی تاکید کرد: پس از بررسی‌های لازم و تأیید نهایی، اصل تسهیلات دریافتی به مدت سه سال امهال و سود و جرایم دیر کرد آن توسط دولت تأمین و پرداخت می‌شود.

دیگر خبرها

  • سلسله قطب تولید کلزای لرستان
  • خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • اختصاص عمده کشت نهال در کشور به خوزستان
  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای مهلت تسهیلات مراجعه کنند
  • ۵۰۰ هکتار از اراضی پلدختر به کشت باقلا اختصاص پیدا کرد
  • استاندار: عمده کشت نهال در کشور به خوزستان اختصاص یافت
  • عمده کشت نهال در کشور به خوزستان اختصاص یافت
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای امهال تسهیلات مراجعه کنند