Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، در نشست مشترک رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی با رئیس جامعه‌المصطفی العالمیه کشور و رئیس جامعه‌المصطفی شعبه مشهد که به میزبانی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، بر همکاری‌های مشترک و تقویت روابط بحث و تبادل نظر شد.

حجت‌الاسلام سید محمود مرویان حسینی در این نشست، ابراز کرد: تاکنون ۲۵۰ اثر با محوریت فرهنگ و سیره رضوی منتشر کرده ایم و این آمادگی را داریم در خصوص ترجمه این آثار با جامعه‌المصطفی همکاری داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر عامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی گفت: تاکنون کشورهای مختلفی همچون پاکستان، آذربایجان و هندوستان از بنیاد پژوهش‌ها این تقاضا را دارند تا در بررسی اسناد و جریان سادات به آنها کمک کنیم؛ از این‌رو این آمادگی را داریم تا در این زمینه با جامعه المصطفی العالمیه همکاری داشته باشیم و بتوانیم به مخاطبان خود در این کشورها خدمت‌رسانی کنیم.

وی با اشاره به ارائه پایان‌نامه‌ها و رساله‌های علمی توسط دانشجویان جامعه المصطفی العالمیه، افزود: در بنیاد پژوهش‌های اسلامی این امکان وجود دارد که پایان‌نامه‌ها و رساله‌های ممتاز این دانشجویان به‌ویژه در شعبه مشهد پذیرش و منتشر شود.

مرویان حسینی ادامه داد: همچنین بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی این آمادگی را دارد تا در حوزه ترجمه با مترجمان بومی جامعه المصطفی همکاری کند و از آنان بهره گیرد؛ از سویی دیگر برگردان آثار بنیاد پژوهش‌های اسلامی به زبان‌های گوناگون نیز می‌تواند محصول دیگر این همگرایی و هم‌افزایی باشد.

مدیر عامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی افزود: در برگزاری نشست‌های علمی و همایش‌ها نیز آماده همکاری مشترک با جامعه المصطفی هستیم و آمادگی داریم تا در تدوین متون و منابع اسلامی به زبان‌های مقصد در کشورهای گوناگون و نیز توزیع آن‌ها توسط جامعه المصطفی همکاری مطلوبی را بین این دو مرکز داشته باشیم.

وی با تاکید بر همکاری‌های علمی از طریق تبادل استاد و دانشجو بین این دو نهاد خاطر نشان کرد: در واقع پذیرش استاد، مشاوران، رابطان و همکاران علمی طرفین و بهره‌مندی هر دو نهاد از فرصت‌های مطالعاتی یکدیگر می‌تواند بخش دیگری از همکاری‌های مشترک باشد.

حجت‌الاسلام علی عباسی، نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه آستان قدس رضوی دارای ظرفیت‌های منحصر به فرد و بی‌نظیری است، گفت: حوزه علمیه مشهد یکی از مهم‌ترین حوزه‌های علمیه جهان اسلام محسوب می‌شود که ظرفیت‌های ممتازی را در کنار این آستان مقدس ایجاد می‌کند.

رئیس جامعه جامعه المصطفی العالمیه کشور با اشاره به اینکه جامعه المصطفی با فکر بلند امام خمینی (ره) تأسیس شده است، گفت: این نهاد به برکت انقلاب اسلامی ظرفیتی بی‌نظیر و یک شبکه فرهنگی، آموزشی و تبلیغی جهانی را فراهم کرده که می‌تواند در اختیار اهداف و آرمان‌های آستان قدس رضوی نیز قرار گیرد و در این راستا نقش‌آفرینی کند.

حجت‌الاسلام عباسی ادامه داد: از این‌رو لازم است تفاهم‌نامه جامعه المصطفی و آستان قدس رضوی و همچنین همکاری با مراکز علمی و فرهنگی آستان همچون، بنیاد پژوهش‌های اسلامی، دانشگاه علوم اسلامی رضوی و کتابخانه و مرکز اسناد آستان قدس رضوی تقویت شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: یکی از ظرفیت‌های جامعه المصطفی، تربیت نیروهای شایسته‌ای است که به بیش از ۳۰ زبان زنده دنیا تسلط دارند و می‌توانند در برگرداندن آثار و ترجمه آن‌ها، نقش مهمی ایفا کنند.

وی در ادامه به مدرسه‌های مجازی، مرکز اسناد و رشته‌های مختلف علمی و همچنین، ظرفیت‌های فراوان جامعه المصطفی اشاره و تأکید کرد: ظرفیت‌های فروان این بنیاد می‌تواند در ذیل تفاهم نامه‌ها، اقدامات مشترکی را در آستان قدس رضوی و جامعه المصطفی رقم بزند و ظرفیت‌های بسیار عمیقی را برای طرفین ایجاد کند.

کد خبر 5003909

منبع: مهر

کلیدواژه: آستان قدس رضوی حجت الاسلام احمد مروی جامعه المصطفی العالمیه ویروس کرونا محرم 99 شیراز ماه محرم بوشهر شیوع کرونا آمار کرونا شهرکرد مراسم عزاداری روز خبرنگار گرگان کرمانشاه آزادگان جنگ تحمیلی هفته دولت بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی جامعه المصطفی العالمیه بنیاد پژوهش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۳۳۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش فرهنگ علمی و دینی به همت شهید مطهری

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  حجت الاسلام حسن پورعلی در مراسم بزرگداشت روز معلم و هفته عقیدتی سیاسی که در مدرسه علمیه حضرت زینب کبری سلام الله ارومیه برگزار شد، با تبریک روز معلم گفت: روز معلم یکی از رویدادهای مهم و ارزشمند است که از زحمات و تلاش‌های معلمان تجلیل می شود و معلمان نقش بسیار مهمی در جامعه دارند؛ آن‌ها افرادی هستند که نه‌تنها دانش را به دانش‌آموزان انتقال می‌دهند، بلکه موجب شکوفایی استعدادها و رشد فردی آن‌ها نیز می‌شوند. این روز فرصت مناسبی برای قدردانی از معلمان است.

وی با اشاره به شخصیت آیت‌الله مطهری افزود: آیت‌الله مطهری یکی از شخصیت‌های برجسته و تأثیرگذار در تاریخ ایران معاصر و یک عالم، فیلسوف، و سیاستمدار بود که با دانش و عقایدش تأثیر فراوانی بر جامعه و فرهنگ ایران گذاشت. شهید مطهری با داشتن دیدگاه‌های فراگیر و اندیشه‌های عمیق، به گسترش فرهنگ علمی و دینی در ایران کمک کرد.

مسئول تعلیم و تربیت سپاه ارومیه خاطرنشان کرد: آیت‌الله مطهری با داشتن دیدگاه‌های ترکیبی از دین و علم، سعی کرد تا تطابق و هماهنگی بین این دو را ترویج کند و او همچنین در زمینه سیاست نیز فعالیت داشت و نقش مهمی در دوران انقلاب اسلامی ایران ایفا کرد.

وی در ادامه با تبریک هفته عقیدتی سیاسی تصریح کرد: هفته عقیدتی، سیاسی بهترین فرصت برای تبیین ارزش های انقلابی و ترویج فرهنگ تعلیم و تربیت دینی است.

حجت الاسلام پورعلی ادامه داد: فرهنگ اسلامی به عنوان بالاترین جایگاه در عرصه علم و تربیت، در سپاه پاسداران نهادینه شده و این نهاد انقلابی با این رویکرد مقدس از ارزش های انقلاب اسلامی در کشور و منطقه صیانت می کند.

وی یادآور شد: وظیفه اصلی سپاه پاسداران به عنوان یکی از نیروهای مسلح کشور، صیانت از انقلاب اسلامی است و به همین دلیل مسائل اعتقادی و معارف اسلامی اولویت تمام برنامه های این نهاد انقلابی قرار دارد.

‌مسئول تعلیم و تربیت سپاه ارومیه در پایان به خطاب به طلاب گفت: با توجه به اهمیت این هفته، بهتر است که همگی به ترویج اندیشه‌های موضوعی و ارتقای اهمیت آنها ،در جامعه توجه ویژه‌ای داشته باشیم. امیدوارم این هفته، برای همه‌ی ما فرصتی باشد برای بررسی عمیق‌تر ارزش‌ها و عقاید سیاسی و انسانی که ما را به یک جامعه بهتر هدایت می‌کنند.

 

 

دیگر خبرها

  • نشست علمی وحدت و همگرایی مسلمانان از منظر اهل‌بیت برگزار می شود
  • شهید مطهری نیم قرن در راه اعتلای علمی جامعه اسلامی قلم زد
  • موزه آستان قدس رضوی نفائسی مرتبط با امام صادق(ع) در خود دارد /به جامانده از صادق آل محمد(ع)
  • ظرفیت علمی و پژوهشی استادان سیستان و بلوچستان باید بالفعل شود
  • «مهر» در «فرانچایز ایران»
  • گسترش فرهنگ علمی و دینی به همت شهید مطهری
  • کاروان حرم مطهر رضوی به مناطق محروم گیلان می‌رود
  • رونمایی از نسخه برگردان روزنامه «ادب» قدیمی‌ترین روزنامه مشهد
  • نایب قهرمان وزنه‌برداری جوانان جهان مدال خود را به موزه رضوی اهدا کرد
  • رایزنی با ده‌ها سرمایه‌گذار برای فعالیت در لرستان