Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، سخنگوی طالبان در واکنش به اظهارات اشرف غنی رییس‌جمهور افغانستان گفت که زندانیان این گروه در تجارت و انتقال مواد مخدر هیچ نقشی ندارد.

«اشرف غنی» روز گذشته در گفت‌وگو با روزنامه انگلیسی تایمز، هشدار داد در صورت آزاد شدن آخرین گروه زندانیان طالبان تحت شرایط توافق صلح ایالات متحده، موجی از مواد مخدر ممکن است به بریتانیا وارد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان در واکنش به این اظهارات، در توئیتی نوشت: در زمان حاکمیت کامل امارت اسلامی کشت مواد مخدر در افغانستان صفر بود. این اشغال آمریکایی و تلاش غلامان داخلی آنها بود که در ۱۹ سال گذشته هر سال افغانستان در سطح جهان به‌عنوان کشور درجه یک تولید کننده مواد مخدر معرفی می‌گردد. زندانیان ما در تجارت و انتقال مواد مخدر هیچ نوع نقشی ندارند.

مجاهد همچنین در پی انتشار گزارش وزارت دفاع آمریکا مبنی بر همکاری طالبان با القاعده برای حمله به نیروهای امنیتی افغانستان، در بیانیه‌ای این ادعا را رد کرد.

سخنگوی طالبان در واکنش به گزارش اخیر پنتاگون، اظهارات آمریکایی‌ها را نوعی کمپین برای اغراض خاص و شوم این کشور خواند.

وی افزود که طالبان در برابر دشمن قوی بوده و به کمک هیچ طرف خارجی نیاز ندارد و اینگونه گزارشات تحریک کننده، افغان‌ها را بر نیت آمریکا در قبال صلح بیشتر مشکوک ساخته است.

مجاهد همچنین خاطرنشان کرد که سیاسیون و مقامات نباید در دام تبلیغات بی‌اساس بیفتند و فریب اطلاعات نادرست بعضی حلقه‌های جنگ طلب در دستگاه نظامی آمریکا را نخورند.

سخنگوی طالبان بار دیگر تاکید کرد که این گروه در پیمان دوحه تعهد کرده که هیچگونه ضرری و تهدیدی از خاک افغانستان متوجه آمریکا و متحدین آن نخواهد شد.

منبع: الف

کلیدواژه: سخنگوی طالبان مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۳۳۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان داعش؛ به جای غزه در افغانستان «جهاد» کنید

گروه تروریستی داعش که همکاری تنگاتنگی با رژیم صهیونیستی دارد از حامیانش خواسته تا به‌جای فلسطین، برای «جهاد» به افغانستان سفر کنند.

 به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، شاخه خوراسان گروه تروریستی داعش با انتشار مطلبی تازه، از هواداران خود خواسته است تا به جای فلسطین برای «جهاد» و «هجرت» به این شاخه در «ولایت خوراسان» که عمدتا جغرافیای افغانستان کنونی را در بر می‌گیرد، بپیوندند.

این گروه تروریستی در ایام عید فطر نیز در پیامی از طرفداران و حامیان خود خواسته بود تا برای «هجرت و قتال» به «خوراسان» بیایند.

این گروه تروریستی که همکاری تنگاتنگی با رژیم صهیونیستی دارد و تحرکات آن همواره در خدمت منافع تل‌آویو بوده است، در حالی از طرفداران خود خواسته تا به‌جای فلسطین، برای جهاد به افغانستان بیایند که داعش گروه‌های مقاومت فلسطینی را مرتد دانسته و کشتن آن‌ها را بر کشتن «کفار» اولویت می‌داند.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، داعش خوراسان بر هیچ منطقه‌ای از افغانستان تسلط ندارد و در گزارش «رویترز» نیز آمده است که هسته مرکزی این گروه تروریستی در ایالت بلوچستان پاکستان حضور دارد.

«ذبیح الله مجاهد» سخنگوی حکومت طالبان اعلام کرد گروه تروریستی داعش پدیده‌ای نیست که توانایی ایجاد مشکل برای افغانستان داشته باشد و در سال‌های اخیر توسط حکومت کنونی افغانستان سرکوب شده است.

«ضمیر کابلوف» نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان نیز پیش از این گفته بود شاخه گروه تروریستی داعش در شمال افغانستان توسط نیرو‌های آمریکایی و انگلیسی ایجاد شد.

دیگر خبرها

  • سخنگوی طالبان گزارش یوناما را تکراری و تبلیغاتی خواند
  • ویدیو/ مصرف «ماری‌جوانا» در آمریکا هم آزاد می‌شود!
  • گزارش یوناما درباره وضعیت افغانستان اشتباه و نادرست است
  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه
  • فراخوان داعش؛ به جای غزه در افغانستان «جهاد» کنید
  • طالبان حمله تروریستی داعش در ولسوالی گذره را محکوم کرد
  • طالبان خواستار افزایش همکاری‌های تجاری با ازبکستان شد
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • روایت روزنامه جمهوری اسلامی از مدارا با طالبان بدون خط قرمز/ جازدن سیل به جای دادن حقابه!
  • امضای قرارداد صادراتی ازبکستان با تجار افغانستانی