Web Analytics Made Easy - Statcounter

معشوقه سابق خوآن کارلوس، پادشاه پیشین اسپانیا این موضوع را رد کرده که ۶۵ میلیون یورویی که کارلوس به او داده، اقدامی در جهت پولشویی باشد.

به گزارش ایسنا، کورینا ساین ویتگنشتاین گفته که این هدیه بسیار سخاوتمندانه‌ای از جانب پادشاه سابق بود که نشان می‌دهد تا چه حد او برای پادشاه مهم بوده است.

به گزارش بی‌بی‌سی، دستگاه قضایی سوئیس در مورد این مبلغ که او در سال ۲۰۱۲ دریافت کرد، در حال تحقیق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پادشاه سابق اسپانیا و خانم ویتگنشاین در یک مهمانی در فوریه ۲۰۰۴ با هم آشنا شدند و روابط عاشقانه آن‌ها تا سال ۲۰۰۹ ادامه داشت.

رابطه‌ای که از چشم مردم اسپانیا در آن سال‌ها دور ماند. پادشاه اسپانیا از سال ۱۹۶۲ با ملکه سوفیا ازدواج کرده است.

خوآن کارلوس ۸۲ ساله که در اوایل ماه جاری از تصمیمش برای خروج از اسپانیا خبر داد، در امارات متحده عربی سکنی گزیده است.

دیوان عالی اسپانیا سرگرم تحقیق درباره نقش او در مناقصه قطار سریع السیر مکه-مدینه و فساد احتمالی و رد و بدل شدن رشوه است.

خوآن کارلوس در سال ۲۰۱۴ تاج و تخت را به پسرش فیلیپه ششم واگذار کرد. پس از طرح نام خوآن کارلوس در پرونده قطار سریع السیر عربستان، پادشاه سابق اسپانیا کشورش را ترک کرد.

دادگاه عالی اسپانیا گفته بنا دارد طی یک تحقیق و تفحص به نقش خوآن کارلوس پس از ژوئن سال ۲۰۱۴، در پروژه احداث قطار سریع السیر مکه-مدینه در عربستان سعودی بپردازد. از زمان کناره‌گیری از قدرت، مصونیت قضایی او لغو شده است.

اسپانیا برنده مناقصه احداث این خط سریع‌السیر شده که هزینه آن ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار برآورد شده است.

این تحقیق و تفحص پای بانک سوئیس را هم پیش کشیده و به همین علت هم سوئیس تحقیقاتی در این رابطه در دست گرفته است.

دولت اسپانیا هم گفته موضعش در برابر این تحقیق و تفحص آن است که "همه در برابر عدالت یکسانند" و این که دخالتی در این تحقیق و تفحص نخواهد کرد.

لینک کوتاه: asriran.com/0037Nb

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: اسپانیا تحقیق و تفحص خوآن کارلوس سریع السیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۳۳۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر فقر بر رشد مغز کودکان

ایسنا/خراسان رضوی نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که فقر بر رشد مغز کودکان تأثیر می‌گذارد.

به نقل از ارث، آیا می‌دانستید که جایگاه شما بر روی نردبان اقتصادی، می‌تواند به شدت بر آنچه درون ذهن شما می‌گذرد تأثیر بگذارد؟

نتایج تحقیق جدید این واقعیت نگران‌کننده را نشان می‌دهد که فقر عمیقاً بر مغز تأثیر می‌گذارد، با اثراتی که می‌تواند تا آخر عمر باقی بماند.

قبل از این تحقیق، دانشمندان نکاتی در مورد چگونگی تأثیر فقر بر مغز و نتایج زندگی می‌دانستند و نتایج برخی از تحقیقات نشان می‌دهد که کودکان فقیر در مدرسه با مشکلات بیشتری مواجه هستند.

تحقیقات بیشتر ارتباط بین فقر و مشکلات سلامت جسمانی را نشان دادند. این مطالعه تمام آن شواهد پراکنده را در بر می‌گیرد و آنها را در کنار هم قرار می‌دهد و تصویری واضح ایجاد می‌کند.

یافته‌ها نشان می‌دهد که فقر، افراد را در معرض عوامل منفی مانند استرس، تغذیه نامناسب و سموم محیطی قرار می‌دهد. این عوامل ساختار فیزیکی و عملکرد مغز را تغییر می‌دهند، به خصوص زمانی که در دوران رشد کودک اتفاق می‌افتد.

زندگی در فقر به معنای نگرانی دائمی است. وقتی کودکی همیشه در حالت «جنگ یا گریز» است، مغزش غرق از هورمون‌های استرس مانند کورتیزول می‌شود. با گذشت زمان، کورتیزول به‌طور فیزیکی به مناطقی از مغز که مسئول حافظه، یادگیری و تنظیم هیجانی هستند آسیب می‌رساند. به این فکر کنید که مغز به آرامی تحت تأثیر استرس مداوم فرسوده می‌شود.

جوامع کم درآمد اغلب به کارخانه‌ها، بزرگراه‌ها یا دیگر منابع آلودگی هوا و آب نزدیک‌تر هستند. کودکان در این مناطق تنفس می‌کنند و مواد شیمیایی مضر را می‌بلعند.

بدترین بخش این است که این تأثیرات معامله یکباره نیستند. آسیب مغزی وارد شده در دوران کودکی می‌تواند عواقب مادام‌العمر داشته باشد. به‌عنوان مثال، کودک پر استرس که برای یادگیری در مدرسه تلاش می‌کند، احتمال بیشتری دارد که ترک تحصیل کند و چرخه فقر را در نسل بعدی تداوم بخشد.

نتایج این تحقیق در مجله Reviews in the Neurosciences منتشر شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • زن جوان شوهر سابقش را کشت
  • کشف پیکر مطهر پنج شهید دیگر در دهلران
  • سلاخی مرد جوان در چاقوکشی زن و شوهری | زن اردبیلی شوهر سابقش را کشت
  • نادال: با آلکاراس می‌توانیم در المپیک بازی کنیم
  • رایان گیگز در ۵۰ سالگی برای سومین‌بار پدر می‌شود
  • حضور وزیر ورزش در مراسم ترحیم کاپیتان پیشین تیم ملی بسکتبال
  • یوفا تهدید کرد: احتمال محرومیت اسپانیا از یورو
  • تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران
  • مراسم خاکسپاری پیشکسوت بسکتبال برگزار شد
  • تاثیر فقر بر رشد مغز کودکان