Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید جواد قدس علوی روز پنجشنبه در نشست خبری اظهار داشت: ایجاد زیرساخت های مجتمع پرورش میگو در ۱۰ هزار هکتار و مجتمع پرورش ماهیان خاویاری، استفاده از ظرفیت آب چاه‌های کشاورزی برای پرورش ماهی و پرورش ماهی در قفس از مهم ترین طرح های انجام شده سال های اخیر شیلات گلستان است.

وی ادامه داد: همچنین در دولت تدبیر و امید توسعه صنعت آبزی پروری از جمله میگو و ماهیان خاویاری با تکمیل حلقه تولید از جمله مولد سازی، تکثیر و پرورش در گلستان انجام شد و در حال حاضر هشت واحد صنایع غذایی و تبدیلی شیلات با ظرفیت تولید سالانه هفت هزار و ۲۰۰ تن در استان مشغول فعالیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل شیلات گلستان گفت: با توجه به فراهم شدن زیرساخت های مناسب برای رونق صنعت شیلات گلستان و ایجاد فرصت های شغلی جدید و در پی آن ارزش افزوده برای اقتصاد منطقه، رفع برخی موانع مانند  لایروبی دهانه گرگان‌رود با هدف تسریع در انتقال قفس های ساخته شده برای پرورش ماهی به دریای خزر در سواحل گمیشان ضروری است.

به گفته وی قفس های پرورش ماهی در ساحل دریای خواجه نفس گمیشان قطعه بندی (مونتاژ) شده ولی به دلیل وجود عمق ۳۰ سانتیمتری آب امکان انتقال آن به محل پرورش در دریا وجود ندارد.

وی اضافه کرد: ۹ سرمایه گذار مجوز پرورش ماهی در قفس را با ظرفقیت تولید سالانه ۲ هزار و ۷۵۰ تن دریافت کرده اند که هفت سرمایه گذار با پروانه تولید ۲ هزار تن ماهی در حال پرورش با ۳۹ سازه شامل قفس و پِن (محوطه ای محصور شده با تور و متصل به کف دریا) هستند.

قدس علوی همچنین به طرح های آماده بهره برداری شیلات گلستان در هفته دولت امسال اشاره کرد و گفت: در این هفته ۳۹ طرح با سرمایه گذاری ۱۶۵ میلیارد ریال و ایجاد ۱۹۵ فرصت شغلی جدید در زمینه های پرورش ماهیان خاویاری، میگو و ایجاد استخرهای دومنظوره پرورش ماهی در چاه های آب کشاورزی مورد بهره برداری قرار می گیرد.

گلستان به لحاظ داشتن هفت اقلیم از ۱۳ اقلیم دنیا، وجود ۱۰۰ کیلومتر مربع از ساحل دریای خزر، ۱۸ هزار چاه آب زراعی مجاز و وجود زمین های شور و کم بازده و مناسب با پرورش آبزیان در شمال استان از ظرفیت های منحصر به فرد در رونق صنعت شیلات در کشور به شمار می رود.

مطابق گزارش اداره کل شیلات گلستان، این استان در تولید میگو بعد از استان های هرمزگان و بوشهر با تولید ۱۴ درصد از این محصول در رده سوم کشور قرار داشته و مرکز پرورش ماهیان خاویاری است.

برچسب‌ها هفته دولت توسعه ایران دولت تدبیر و امید گلستان سازمان شیلات ایران سرمایه گذاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هفته دولت توسعه ایران دولت تدبیر و امید گلستان سازمان شیلات ایران سرمایه گذاری هفته دولت توسعه ایران دولت تدبیر و امید گلستان سازمان شیلات ایران سرمایه گذاری ماهیان خاویاری پرورش ماهی شیلات گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۳۳۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید بر رونق تولید برای ایجاد اشتغال و سرمایه در کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه.  نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با بیان نقش و اهمیت کارگران در رونق تولید و پیشرفت جامعه؛ اساس و بنای توسعه کشور را کارگران دانست که در همه عرصه ها اعم از صنعتی، خدماتی، کشاورزی با تلاش و پشتکار در پی آبادانی کشور هستند.

حجت الاسلام و المسلمین«حبیب الله غفوری» در خطبه های این هفته نماز جمعه کرمانشاه؛ یازدهم اردیبهشت ماه روز کارگر را به کارگران کشور، که با عرق جبین در پی کسب روزی حلال هستند تبریک گفت. وی همچنین به نقش مهم کارفرمایان در رونق تولید و سرمایه در کشور اشاره کرد که محصولات مورد نیاز را تولید و برای کارگران اشتغال ایجاد می کنند. امام جمعه کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالگرد شهادت آیت الله مطهری و روز معلم در ۱۲ اردیبهشت ماه؛ هفته معلم را به معلمان و فرهنگیان استان تبریک و از آنان خواست در کنار تعلیم، به تربیت اخلاقی و رفتاری دانش آموزان اهتمام ویژه داشته باشند.

حجت الاسلام غفوری همچنین به روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای در هفته آتی اشاره کرد گفت: پهلوان در تاریخ کشورمان یعنی فرهنگ انسانیت، جوانمردی و مردانگی؛ پهلوانان محلات از حق مظلوم و فقرا در مقابل زورگویان و ظالمان دفاع می کردند و همیشه به اخلاق های جوانمردی و خوب مزیّن بودند و الگوی برای جوانان و نوجوانان محلات محسوب می شدند لذا باید این فرهنگ را پاس بداریم

دیگر خبرها

  • ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود
  • سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی
  • تولید ۸۰ درصد تورهای ماهیگیری در سیستان و بلوچستان
  • تاکید بر رونق تولید برای ایجاد اشتغال و سرمایه در کشور
  • بزرگترین مزرعه پرورش ماهی در مشگین شهر احداث می شود
  • تامین مولد سالم تولید ایمن و پایدار را به‌دنبال دارد
  • آغاز برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان
  • برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان
  • استقبال تعاونی ها از مجموعه پرورش ماهی در قفس خلیج گرگان
  • طرح‌های پرورش ماهی در استان بوشهر حمایت می‌شود