Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-04@21:27:05 GMT

غار صلوات آباد از جاذبه های گردشگری سنندج

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۳۳۹۴۸

غار صلوات آباد از جاذبه های گردشگری سنندج

یکی از جاذبه های گردشگری استان زیبای کردستان غار صلوات آباد سنندج می باشد که همواره مورد توجه علاقه مندان به غارنوردی بوده است.این غار در نزدیکی روستایی به همین نام واقع شده است . ارتفاع آن از سطح دریا، ۲۲۳۰ متر می باشد. ورودی غار صلوات آباد درون یک کوه و بسیار تنگ و باریک می باشد. غار به صورت یک چاه بوده و فرود در آن نیازمند به همراه داشتن وسایل و تجهیزات کوهنوردی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین به دلیل صعب العبور بودن مسیر فرود، توصیه می شود از یک نفر راهنما که به غار آشناست کمک بگیرید تا اتفاق بدی نیفتد.

غار صلوات آباد کردستان از سه چاه متفاوت تشکیل شده است. ارتفاع چاه ها به ترتیب ۴، ۳۰ و ۱۵ متر می باشد. دیواره غار سنگی و سخت است. پس از فرود اما متوجه می شوید کف غار خاکی نرم دارد. مساحت کف غار نزدیک به ۶۰ متر مربع بوده و آب و هوای داخل غار نیز بسیار مطبوع و دلپذیر می باشد. دیواره های غار صلوات آباد در استان کردستان حالتی خاص دارند و به غار ابهت خاصی بخشیده اند. در داخل این غار می توانید خفاش و مگس هایی که در اثر نبود نور، چشم خود را از دست داده اند را ببینید.

روستای صلوات آباد
روستای صلوات آباد در جنوب شرقی شهرستان سنندج و در ۱۵ کیلومتری جاده ی سنندج – همدان قرار دارد و جمعیتی بالغ بر ۵۰۰۰ نفر دارد. این روستا از بزرگترین روستاهای استان کردستان می باشد. حدود ۱۰۰ سال پیش نام روستای صلوات آباد «نامان» یا «نمان» بوده که به دلیل وجود افرادی همچون مولانا سید ابراهیم نام این روستا به صلوات آباد تغییر یافته است. مهمترین فامیلی هایی که در این روستا وجود دارد عبارتند از: صلواتی، ابراهیمی، سلیمی، زندی، منصوری و … که بیشترین افراد این روستا را صلواتی ها تشکیل می دهند. زبان مردم روستا، کردی و همگی مسلمان و اهل تسنن می باشند.

 

آرامگاه مشاهیر بزرگی در این روستا واقع شده که از جمله آرامگاه سید علی اصغر کردستانی و بابا شهاب الدین است. در جنوب این روستا رودخانه ای در حال جریان است به نام «رودخانه صلوات آباد» که تا چند سال پیش رودخانه ای دائمی به حساب می آمد. آب آشامیدنی روستا از چشمه ای به نام «کانی درویش» تامین می شود. کشاورزی در این روستا و باغداری رونق بسیار زیادی داشته که محصولاتی همچون: انگور، زردآلو، هلو، گیلاس و آلبالو و محصولات سیفی دارد. جاذبه های طبیعی این روستا عبارتند از: رودخانه ها، کوه های مرتفع و گردنه صلوات آباد می باشد./ سیری درایران

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۳۳۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میامی برای توسعه به راه اندازی کارخانه های فرآوری نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ ️ حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی در ابتدای ورود به میامی در گلزار شهدا حاضر و به مقام شامخ شهدا با نثار شاخه گل ادای احترام کرد.
سپس در سفر به میامی از روستا‌ی بدون بیکار محمد آباد قطب تولید پیراهن کشور ، روستای جودانه قطب تولیدات دامی استان سمنان ، مجموعه روستایی پل ابریشم شامل پنج روستای حسین آباد ، محمد آباد  ،چاه شیرین خانه گلی و چاه فرش و نیز دهستان فرومد دیدن و با روستاییان درباره مشکلات این مناطق گفت و گو کرد .

وی همچنین با حضور در شورای اداری میامی گفت: شهرستان میامی دارای ظرفیت‌های عظیم است و تولید روزانه ۲۷ تن شیر نشان از ظرفیت‌های عظیم روستا‌های شهرستان است و برای چنین ظرفیت‌هایی سرمایه گذاری و ایجاد کارخانه‌های فرآوری و شرکت‌های تعاونی روستایی که مرکز تولید لبنیات، معدن،  دوخت پیراهن و صنایع دستی  می‌تواند به توسعه شهرستان میامی کمک کند

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • هشدار یک شرکت بیمه؛ در این شهر‌های اروپا مراقب جیب خود باشید!
  •  جیب‌بُرترین شهرهای اروپا برای گردشگران کدام‌ها هستند؟
  • (تصاویر) جاذبه‌های گردشگری و طبیعی آستارا
  • میامی برای توسعه به راه اندازی کارخانه های فرآوری نیاز دارد
  • آغاز ساخت ایستگاه مخابراتی احمد آباد-جوزار بویین میاندشت
  • چهارمین جشنواره گردشگری گولاچ روستای بیابانک برگزار شد
  • نطنز آماده پذیرایی از گردشگران در ایام گل و گلاب شد
  • روستای فهرج کاندیدای بهترین روستا‌های جهانی گردشگری
  • افتتاح بازارچه کسب و کار دانش آموزی در روستای قاسم‌آباد بجستان
  • تعطیلی بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری کاشان