Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- تولیت آستان قدس رضوی گفت: مردم و عزاداران اباعبدالله(ع) مراقب باشند و اجازه ندهند عده‌ای «دوگانه عزاداری و سلامت» ایجاد کنند؛ محرم امسال باید جلوه عزاداری در کنار رعایت نکات بهداشتی برای صیانت از سلامت مردم باشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی امشب در آخرین روز ماه ذی‌‎الحجه و در آستانه ماه محرم در صحن انقلاب اسلامی حرم مطهر امام رضا(ع) به محدودیت‌های ایجاد شده به سبب شیوع ویروس کرونا اشاره و اظهار کرد: متأسفانه محدودیت‌هایی در زیارت اماکن مقدسه، هیئت‌ها مذهبی و مراسم‌های روضه خوانی به وجود آمده که حقیقتاً کام همه را تلخ کرده است؛ هرکسی که کمترین عشق و علاقه به اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) داشته باشد، این شرایط موجود برایش بسیار سخت و دردناک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: محرم امسال سوگ عاشورا و محدودیت‌های برگزاری مراسم‌ مذهبی، غم و اندوه محبان اهل‌بیت(ع) را مضاعف کرده است، محرم امسال عزاداری‌ها باید برگزار و نام اباعبدالله(ع)، روضه‌ها و سوگواری‌ها نباید کم‌رنگ شود؛ اما عزاداران و عاشقان امام حسین(ع) مراقب باشید و به‌گونه‌ای عمل نکنید که بدخواهان بگویند عزاداری مسلمانان و شیعیان با عقلانیت همراه نیست.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه اسلام دین منطق و عقلانیت است، بر لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در برگزاری مراسم عزاداری تأکید و عنوان کرد: امسال عزاداری‌ها باید با شور و احساس همراه با رعایت کامل نکات بهداشتی برگزار شود و این مهم امکان پذیر و شدنی است. نباید به بدخواهان اجازه ایجاد دوگانگی «میان دین و عقلانیت» داد، عده‌ای به دنبال ایجاد این دوگانگی هستند.

تولیت آستان قدس رضوی: امسال باید جلوه دیگری از عاشورا و محرم را به جهانیان نشان دهیمافتتاح 34 واحد مسکونی روستای سیل‌زده چم مهر پلدختر توسط آستان قدس رضوی + تصاویرمردم روستای سیل‌زده چم مهر پلدختر قدردان خدمات آستان قدس رضوی هستند

وی گفت: مردم و عزاداران اباعبدالله(ع) مراقب باشند و اجازه ندهند عده‌ای «دوگانه عزاداری و سلامت» ایجاد کنند؛ محرم امسال باید جلوه عزاداری در کنار رعایت نکات بهداشتی برای صیانت از سلامت مردم باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی کمک به نیازمندان و دستگیری از مستمندان را از شاخصه‌های برجسته سیره زندگی امام حسین(ع) معرفی کرد و با اشاره به روایتی از امام حسین(ع) مبنی بر اینکه «نیاز مردم به شما از نعمت‌هاى خداوند بر شماست»، گفت: در محرم امسال با مواسات جلوه دیگری از عاشورا و مکتب اباعبدالله الحسین(ع) را به نمایش بگذاریم؛ بسیاری از خانوارهای محترم و آبرومند که دارای شغل بودند و هیچ‌گاه دست نیاز به‌سوی دیگران دراز نمی‌کردند، امروز به دلیل شرایط خاص حاصل از شیوع کرونا با مشکلات معیشتی روبه‌رو شده‌اند، امسال فرهنگ اباعبدالله(ع) را با رسیدگی به نیازمندان احیای کنیم.
وی افزود: دستگیری از نیازمندان از جلوه‌های مکتب اباعبدالله(ع) است؛ هر فقیر و نیازمندی که وارد مدینه می‌شد و دست نیاز به‌سوی مردم دراز می‌کرد، او را به خانه امام حسن(ع) و امام حسین(ع) هدایت می‌کردند و هیچ مسکینی نبود که به این بزرگواران مراجعه کند و دست‌خالی برگردد.
تولیت آستان قدس رضوی خطاب به هیئات مذهبی که امسال با محدودیت در اطعام و نذورات روبه رو هستند، گفت: هیئتی‌ها شاید امسال پذیرایی‌ها و نذورات خود را نتوانند همچون سال‌های گذشته اجرا کنند، اما راه خیر بسته نیست، هیئات می‌توانند غذای نذری خود را به‌صورت مواد غذایی خشک و اقلام بهداشتی آبرومندانه و عزتمندانه به نام و ذیل پرچم اباعبدالله(ع) میان نیازمندان توزیع کنند.

مروی عاشورا را مکتب و نهضتی ساری و جاری در همیشه تاریخ خواند و اظهار کرد: عاشورا تنها واقعه‌ای تلخ که در مقطعی از تاریخی رخ داده و سپس پایان یافته باشد نبود، عاشورا جریانی زنده، جاویدان، الهام‌بخش و هدایت‌گر برای تمام حق جویان در طول تاریخ است.

وی ابراز کرد: عاشورا برای تمام مبارزان و جهادگران راه حق، حقیقت و آزادگی و تمام کسانی که در عالم بشریت جویای شرافت انسانی و سعادت ابدی هستند؛ قطب‌نما، الگو و اسوه‌ای بی‌نظیر و شاخص است.

تولیت آستان قدس رضوی مسئولیت محبان، عاشقان و ارادتمندان به ساحت قدسی اباعبدالله الحسین(ع) را در حفظ میراث عظیم و گران‌قدر عاشورا بسیار خطیر دانست و عنوان کرد: محبان اباعبدالله(ع) مسئولیت خطیری در مراقبت از فرهنگ و معارف نورانی و حیات بخش عاشورا بر عهده دارند.

وی در ادامه به تبیین پیام نهضت عاشورا پرداخت و گفت: جهل زدایی، دشمن‌شناسی به هنگام، شهامت در اتخاذ تصمیمات سخت و سرنوشت‌ساز، ظلم‌ستیزی، مقاومت و ایستادگی در برابر طاغوت‌ها و امویان زمان، پیام‌های محوری حرکت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) هستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی افزود: محافل و هیئت‌های عزاداری و مجالس روضه‌خوانی اباعبدالله الحسین(ع) باید در کنار شور از شعور نیز برخوردار و توأم با احساسات باید بصیرت افزایی و معرفت زایی نیز باشد.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه باید مراسم عزاداری اباعبدالله(ع) را هر سال پر شورتر و گسترده‌تر از سال گذشته برگزار ‌کنیم، عنوان کرد: در مجالس عزاداری عاشورا باید شور حسینی همراه باشعور حسینی باشد و نباید تنها به احساس و شور بسنده کرد؛ عاشورا یک مکتب و دارای پیام است و ما باید در مجالس عزاداری، انتقال دهنده این پیام زندگی ساز و حیات بخش اباعبدالله(ع) به نسل جدید باشیم.

وی با تأکید بر اینکه فرهنگ حسینی و معارف عاشورا باید در زندگی و رفتار عزاداران حسینی نمایان باشد، تصریح کرد: امام حسین(ع) خالق عاشوراست و این خالق بهترین تعریف را پیش روی عاشقان و ارادتمندان به خود قرار داده است؛ امام حسین(ع) در وصیت‌نامه خود خطاب به محمد بن حنفیه می‌فرماید «إِنَّما خَرجْتُ لِطَلَبِ إلاصلاحِ فی أُمَّةِ جَدّی، أُُریدُ أنْ آَمُرَ بالمَعروفِ و أنهی عَنِ المنکَرِ وَ اَسیرُ بِسیرَةِ جَدّی و أبی» من برای اصلاح امت جدم و امر به معروف و نهی از منکر قیام کردم.

مروی افزود: اباعبدالله(ع) برای امربه‌معروف و نهی از منکر و اصلاح باورهای غلط ایجادشده در جامعه قیام کرد و چه منکر و انحرافی بالاتر از اینکه اسلام اموی و جاهلی، جانشین اسلامی نبوی و علوی شود؛ امام حسین(ع) برای مبارزه با این منکر کربلا را آفرید و عاشورا را خلق کرد.

وی حکومت اموی را بناشده بر پایة جهالت مردم عنوان و با بیان اینکه بنی امیه از جهالت مردم حداکثر سوءاستفاده را کردند، بیان کرد: این جهل مردم بود که معاویه را به حکومت رساند و همان جهل امام حسین(ع) را در روز عاشورا شهید کرد.

تولیت آستان قدس رضوی اصلاح فکر و اندیشه جامعه و باورهای غلطی که در طول سال‌ها در ذهن مردم قرار داده‌شده بود که در نتیجه آن‌ها یزد بن معاویه، خلیفه رسول الله خوانده می‌شد را از اهداف اصلی قیام امام حسین(ع) خواند و عنوان کرد: اباعبدالله الحسین(ع) قیام کرد تا مردم را از جهالت و سرگردانی که موجب انحراف اسلام شده بود نجات دهد و به این واسطه جامعه را اصلاح کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی با طرح این سؤال که آیا با دفن یزید و از بین رفتن سلسله بنی امیه و امویان جریان باطل و ضد دین و ضد اسلام نبوی از بین رفته یا همچنان باقی است؟ گفت: معرفت به اباعبدالله(ع) یعنی بشناسی که امروز نماینده اسلام اموی چه کسی است، عاشورا چرا اتفاق افتاد و امروز چه وظیفه‌ای داریم و چه کنیم که حسینی باشیم و جزو اصحاب اباعبدالله(ع) قرار بگیریم.

انتهای پیام/282/ ت

R41347/P/S6,1188/CT11 قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ تولد ۶قلوها در کرج/ حال مادر ‌و نوزادان مساعد است ۲ همدان تنها استانی که در ایام کرونا وضعیتش قرمز نشد / جایگاه نخست همدان در درمان بیماران کرونایی ۳ کرونا توریست ناشناخته‌‌ مناطق گردشگری / مردم اردبیل آمار تلخ مبتلایان به کرونا را باور ندارند ۴ لحظه اعلام خبر بازگشت پیکر شهید تازه تفحص شده به خانواده‌اش پس از ۳۴ سال فراق / نهاوند ‌عطر شهادت گرفت + فیلم ۵ بهره‌برداری موفقیت‌آمیز از سکوهای ۱۳A و ۱۳C در پارس جنوبی / برداشت گاز ایران روزانه ۲۸ میلیون متر مکعب ‌افزایش یافت ۶ پیکر آیت الله تسخیری در حرم حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد ۷ عزاداری محرم امسال متفاوت با سال‌های قبل/ کرونا مراسم تعزیه‌خوانی در «شهرضا» را تعطیل کرد ۸ جانشین فرمانده ناجا: آمادگی کامل برای برگزاری باشکوه سوگواری‌های ماه محرم را داریم/ در برخورد با اراذل و اوباش کوتاهی نمی‌کنیم مهمترین اخبار استانها جانشین فرمانده ناجا: آمادگی کامل برای برگزاری باشکوه سوگواری‌های ماه محرم را داریم/ در برخورد با اراذل و اوباش کوتاهی نمی‌کنیم حرم مطهر رضوی سیاه‌پوش عزای سیدالشهدا (ع) شد / آیین سنتی «صلات» ‌اجرا می‌شود + تصاویر ذوالنور: فشار معیشتی و اقتصادی روی مردم سنگین است آیت‌الله علم‌الهدی: محرم قلب‌ها را زنده می‌کند / همه‌‌ ‌عزاداران حسینی‌ پروتکل‌های بهداشتی را ‌رعایت کنند مهمترین اخبار تسنیم گزارش/ خانواده موشک های فاتح ۱۳ عضوی شد/ دوربردترین موشک بالستیک تاکتیکی ایران به نام «حاج قاسم» چین: آمریکا هیچ حقی برای درخواست بازگشت تحریم‌ها علیه ایران ندارد تقدیر رهبر معظم انقلاب از شعر افشین علا علیه توافق حاکمان عرب با رژیم صهیونیستی اختصاصی| نامه مهم ظریف در واکنش به اقدامات آمریکا برای راه‌اندازی مکانیزم ماشه دستور رئیسی برای بررسی نحوه اجرای طرح تحول نظام سلامت/آمار سقط جنین نگران‌کننده است درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حجت الاسلام والمسلمین تولیت آستان قدس رضوی اباعبدالله الحسین ع اباعبدالله ع امام حسین ع محرم امسال عده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۳۴۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا علیه السلام برگزار می‌شود

جعفر رئیسیان زاده در این باره اظهار داشت: این برنامه با حضور تولیت معزز آستان قدس رضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از مدیران ارشد ملی و استانی، با هدف تجلیل از کارگران به عنوان ارکان اصلی تولید و تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم، تدارک دیده شده است.
وی، با اشاره به اینکه این مراسم  روز دوشنبه دهم اردیبهشت ماه بعد از نماز مغرب و عشا در ورزشگاه امام رضا (ع) برگزار می‌شود، اظهار کرد: در این مراسم از ۲۵ هزار کارگر مشهدی به همراه خانواده‌هایشان تجلیل خواهد شد.
معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی خاطرنشان کرد:مدعوین به این مراسم از طریق کارفرمایان در کارخانجات مختلف شناسایی شده‌اند به طوری که سهمیه‌ای برای تجلیل از کارگران شاغل در هر کارگاه تولیدی و مجموعه فعال در امر تولید در نظر گرفته شده است.
رئیسیان زاده  ابراز داشت: ویژه برنامه های این مراسم شامل جشن خانوادگی، اجرای سرود و نماهنگ‌های مذهبی، برنامه‌های شاد برای کودکان، سخنرانی و نور افشانی است و در پایان مراسم، غذای متبرک رضوی به خانواده‌ها اهدا خواهد شد.
وی گفت: همچنین در این برنامه از تعدادی از کارگران نمونه که در راستای تولید کار ویژه و منحصر به فردی انجام داده‌اند نیز به نمایندگی از تمامی کارگران تقدیر به عمل خواهد آمد.

منبع: آستان نیوز

دیگر خبرها

  • شرحی بر قدیمی‌ترین فهرست‌نامه‌های کتابخانه آستان قدس رضوی/خدمتی به گذشته، امروز و آینده
  • جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا علیه السلام برگزار می‌شود
  • بازدید ۷۰ هزار نفر از موزه‌ های حرم مطهر رضوی
  • ۷۰ هزار نفر از موزه‌های حرم مطهر رضوی دیدن کردند
  • «گزیده نفایس مطبوعات ایران»، پیش روی مخاطبان در کتابخانه مرکزی رضوی
  • دسترسی به ۲۵۰ هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) آستان قدس رضوی
  • دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ماست
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا (ع) برگزار شد
  • نام ماندگار معمارباشی‌ها بر آستان زرافشان جانان
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا(ع) برگزار شد