Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عضو ناظر شورای شهر در شهرداری منطقه تاریخی فرهنگی شیراز گفت: حرم امامزاده ابراهیم(ع) قابلیت تبدیل شدن به محور مهم زیارتی را دارد و شهرداری باید با تملک برخی ساختمان‌های فرسوده بافت ارزش میراثی، راه دسترسی سریعتر زائرین از حرم مطهر شاهچراغ(ع) به امامزاده ابراهیم(ع) را تسهیل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمد تنوری در بازید از محله امامزاده ابراهیم(ع) واقع در بلوار سیبویه و در منطقه تاریخی و فرهنگی شیراز که با حضور تعدادی از اهالی قدیمی و سکنه کنونی محله لب آب، انجام گرفت پای صحبت اهالی منطقه نشست و از نزدیک در جریان مشکلات آنها قرار گرفت.

او عمده مشکلات اهالی را ورود فاضلاب برخی منازل به معبر عمومی، تخریب ساختمان‌های متروکه بافت ارزش تاریخی، احیاء و بازآفرینی ابنیه تاریخی، درخواست اقدام برای برخورد با معتادان متجاهر و فروشندگان مواد مخدر که سبب سلب آسایش و امنیت اهالی شده، عنوان کرد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز همچنین در گفت‌وگو با تولیت آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع)، بر ضرورت اختصاص بودجه عمرانی برای ارائه خدمات شهری مناسب به این محله تاکید کرد و افزود: این محله قابلیت تبدیل شدن به محور گردشگری مذهبی را دارد و شهرداری می‌تواند با تملک برخی ساختمان‌های فرسوده راه دسترسی سریعتر زائرین از حرم مطهر شاهچراغ(ع) به امامزاده ابراهیم(ع) را فراهم کند.

در این دیدار سید محمد هادی آیت اللهی، تولیت آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) نیز بر ضرورت تکمیل طرح پیاده‌رو سازی این محور تاکید کرد و گفت: از شورا و شهرداری شیراز درخواست می‌شود با تخریب ساختمان‌های مخروبه، نسبت به زیباسازی محیط پیرامونی حرم مطهر امامزاده ابراهیم (ع) اقدام کرده و بر مشکلاتی همچون قطعی مکرر آب محله پیگیری داشته باشند.

همچنین ضمن زیارت ضریح مطهر و قرائت فاتحه بر مزار تعدادی از علماء و مشاهیر مدفون در جوار این امامزاده، از قسمت‌های مختلف بازسازی و مرمت شده حرم مطهر امامزاده ابراهیم(ع) و همچنین کارگاه آینه‌کاری و کارگاه مرمت ضریح بازدید شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر شیراز منطقه تاریخی امامزاده ابراهیم امامزاده ابراهیم ع حرم مطهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۳۵۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گریه تلخ پیرمرد پس از زندگی‌اش در آتش سوزی امامزاده ابراهیم

بازدید 10 بر اثر آتش سوزی در امامزاده ابراهیم بیش از 120 خانه و واحد اقامتی و مغازه خسارات شدیدی وارد شد و شماری از آنها به طور کامل نابود شدند. تصاویری از گریه شهروندی که دارایی‌هایش در امامزاده ابراهیم سوخت را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • بررسي مسائل و مشکلات محله تخت استاد يزد
  • (ویدئو) تصاویر جدید از امامزاده ابراهیم شفت پس از آتش سوزی
  • حادثه آتش‌سوزی امامزاده‌ابراهیم شفت؛ علت و نقص‌ها
  • سبک زندگی اسلامی عاملی برای پیروزی بر جنگ ترکیبی
  • سیلاب مهمان ناخوانده اهالی شهرک جوادیه شیراز شد
  • روایت مهر از شهرک چوبی امامزاده ابراهیم(ع) شفت
  • گریه تلخ پیرمرد پس از زندگی‌اش در آتش سوزی امامزاده ابراهیم
  • ببینید | تصاویری تلخ از خسارت‌های آتش‌سوزی گسترده در امامزاده ابراهیم (ع)
  • تصاویر اختصاصی مهر از امامزاده ابراهیم(ع) بعد از وقوع آتش سوزی
  • تلاش ۳ساعته نجاتگران هلال احمر برای دسترسی به مصدوم ارتفاعات حاج ابراهیم پیرانشهر