Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیات علمی جامعة‌المصطفی و استاد حوزه، با اشاره به راز ماندگاری قیام کربلا گفت: راز ماندگاری قیام کربلا را می‌توان در هشت عامل خلاصه کرد که یکی از آنها این است که در کربلا تمام اقشار حضور داشتند؛ از پیرمرد هفتاد ساله تا نوزاد شش ماهه. آنتون بارا یک نویسنده مسیحی است که می‌گوید امام حسین(ع) برای تمام بشریت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در اولین شب برگزاری مراسم عزاداری محرم که به صورت مجازی در مسجد حضرت محمد رسول‌الله(ص) برگزار شد، با تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری حضرت اباعبدالله حسین (ع) اظهار کرد: محرم ماه شور و شعور است. قیام امام حسین(ع) محدود به زمان یا مکان خاصی نیست، بلکه نام امام حسین (ع) در تاریخ عالم همواره ماندگار خواهد ماند. طبق سخن بزرگان، همه‌چیز ما از امام حسین(ع) است.

وی افزود: مرحوم سید عبدالهادی شیرازی همیشه وقتی نماز می‌خواندند بعد از اذان و اقامه به امام حسین(ع) سلام می‌داد. وقتی از ایشان پرسیدند آیا روایت داریم در این مورد که قبل و بعد از نماز به امام حسین(ع) سلام بدهیم؟ گفتند نه، روایتی مبنی بر این امر نداریم اما به عقیده بنده همین نمازی هم که ما اقامه می‌کنیم از برکت خون امام حسین (ع) است، چراکه با شهادت حضرت، اسلام ماندگار شده است.

این کارشناس مسائل دینی افزود: امام حسین(ع) متعلق به تمام فرقه‌های دین‌دار است. این سخن من نیست بلکه یک نویسنده مسیحی این را می‌گوید. آنتون بارا دو کتاب دارد یکی «حسین در اندیشه مسیحیت» و کتاب دیگر وی در مورد حضرت زینب (س) با عنوان «زینب کبری؛ فریادی که مکمل راه بود» در این دو کتاب آنتوان بارا مسیحی می‌گوید که امام حسین(ع) برای تمام بشریت است.

رفیعی در ادامه با اشاره به خاطره‌ای از شهید بابایی در ایام ماه محرم گفت: در زمان جنگ وی در اول دهه محرم به نزد امام راحل می‌رسند مبنی بر اینکه من از کودکی در ایام محرم چایی می‌رختم اما متاسفانه امسال فرمانده و دیر جنگ هستم آیا به من اجازه می‌دهید من ده روز به مرخصی بروم، امام راحل به شهید بابایی می‌فرمایند تنها به شرطی که مرا هم در ثواب چایی که پخش می‌کنی شریک کنی به شما اجازه مرخصی می‌دهم.

عضو هیات علمی جامعة‌المصطفی در ادامه با اشاره به روایتی که از امام رضا(ع) در عیون الاخبار در مورد امام حسین(ع) نقل شده است خاطرنشان کرد: خدمت جدم رسول الله (ص) رسیدم، در هنگامی که اُبی بن کعب هم در آن‌جا بود. حضرت فرمود: خوش آمدی ای ابا عبدالله و ای زینت آسمان و زمین! ابی گفت: یا رسول الله! چگونه کسی با وجود تو می‌تواند زینت آسمان و زمین باشد؟! حضرت فرمود: سوگند به خداوندی که مرا به پیغمبری برانگیخت، عظمت حسین بن علی در آسمان، از زمین بیشتر است. در طرف راست عرش نوشته‌اند: حسین مصباح هدایت و کشتی نجات است؛ حسین امامی است که خواری را قبول نمی‌کند و همواره عزیز و با فخر و دانش است و ذخیره‌برای این ملت است. خداوند در صلب او نطفه‌ای قرار داده که پاک و بابرکت است. این نطفه پیش از آن‌که ارحام آفریده شوند و یا آب در اصلاب پدید آید، آفریده شده و پیش از روز و شب وجود پیدا کرده است. (عیون أخبار الرضا، ج ١، ص ۵۶ – ۶٠)

رفیعی در ادامه با بیان این مطلب که طبق روایت روز اول محرم روز اجابت دعا است و روزه گرفتن در این روز ثواب زیادی دارد گفت: امام رضا (ع) درباره ماه محرم می‌فرمایند:در جاهلیت، حرمت این ماه نگاه داشته می‌شد و در آن نمی‌جنگیدند، ولی در همین ماه، خون‌های ما را ریختند و حرمت ما را شکستند و فرزندان و زنان ما را اسیر کردند و خیمه‌ها را آتش زدند و غارت کردند و حرمت پیامبر را درباره ذریه‌اش رعایت نکردند.

این استاد حوزه با بیان اینکه اتفاقات زیادی در عالم رخ داده اما هیچ کدام به اندازه قیام  امام حسین(ع) ماندگار نشده است گفت: راز ماندگاری کربلا در هشت عامل خلاصه می‌شود؛ اول اداره خداوند، خداوند خواست مکه محل تجمع شود و شد روزی که حضرت ابراهیم(ع) زن و بچه خود را در آن سرزمین رها کرد نه آبی بود نه چیزی اما خداوند خواست که مکه در آنجا بنا شود در مورد قیام امام حسین(ع) هم اینگونه است خواست خداوند بر ماندگاری قیام عاشورا است. دوم اخلاص حضرت بود چرا که امام حسین(ع) برای خدا این قیام را انجام دادند. سومین عامل رهبری یک معصوم بود خیلی‌های دیگری بعد از امام حسین (ع) قیام کردند مثل قیام مختار و ... اما در راس هیچ یک از آنها امام معصوم نبوده است. چهارمین عامل "عناصر کربلا " بود چرا که در کربلا از تمام سنین و شخصیت‌ها حضور داشتند از حر گرفته تا وهب و زهیر از پیرمرد هفتاد ساله تا نوزاد شش ماهه. عاول پنجم حق محوری و عامل ششم نقش حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) در ماندگاری کربلا بود. عامل هفتم برگزاری مجالس عزاداری برای امام حسین(ع) بود. آیت الله گلپایگانی، است الله رسول محلاتی و دیگر بزرگان ما خیلی‌ها حتی به تنهایی روضه و مجالس امام (ع) را برپا می‌کردند. نام آبا عبدالله باید بماند سی و چهار سال امام سجاد(ع) اینگونه عزاداری می‌کردند. عامل هشتم بکا و گریه بر امام حسین(ع) است که هرگز نباید این را کم بشماریم.

همزمان با ایام سوگواری سالار شهیدان حضرت امام حسین (علیه‌السلام)، مسجد محمد رسول الله خیابان ولیعصر(عج) به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی مراسمی را بدون حضور عزاداران و به صورت مجازی برگزار می‌کند.

این مراسم در دهه اول ماه محرم با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی و مدیحه سرایی مداحان اهل‌بیت(ع) مرتضی طاهری و علی فراهانی برگزار می‌شود.

عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) می‌توانند این مراسم را در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و آپارات به آدرس ( mmrasoulallah@ ) به صورت مجازی دنبال کنند.

انتهی پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پروتکل های بهداشتی ماه محرم محرم 99 حجت الاسلام رفیعی عزاداری امام حسین ع عزاداری محرم در شرایط کرونایی ماندگاری قیام راز ماندگاری امام حسین ع رسول الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۳۶۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوت امام‌ جمعه بلوک جیرفت در اثر تصادف

جواد افشارمنش با تشریح جزئیات علت تصادف خودروی حامل امام‌ جمعه بلوک، افزود: در اثر برخورد خودروی پژو با آمبولانس، یک نفر فوت کرد و سه نفر مصدوم شدند.

 به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اورژانس جیرفت، وی گفت: متاسفانه سرنشین خودرو پژو امام جمعه بلوک، حجت الاسلام اصغر دهقان دولتی بوده که علی‌رغم تلاش پرسنل اورژانس برای احیا، در بیمارستان امام خمینی جیرفت جان باخت.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی جیرفت افزود: سه سرنشین آمبولانس شامل دو تکنسین و یک مصدوم داخل کابین از نواحی سر، صورت، کتف و گردن آسیب دیدند که توسط آمبولانس‌های دیگر به مرکز درمانی منتقل شدند.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام دهقانی امام جمعه فقید شهر بلوک از توابع شهرستان جیرفت، همواره مشکلات مردم را منصفانه از تریبون نماز جمعه مطالبه می‌کرد. او بعد از ظهر امروز ۱۶ اردیبهشت ماه در محور جیرفت-بلوک در اثر برخورد با آمبولانس جان باخت.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • صنعت‌نفت اولین شکست محرم با مس را رقم زد
  • قدیمی ترین تصاویر رنگی از عتبات عالیات
  • فوت یک امام جمعه در تصادف با آمبولانس
  • فوت امام‌ جمعه بلوک جیرفت در اثر تصادف
  • قدیمی ترین متن مبارزاتی امام خمینی و انتشار دست‌نوشته‌ رهبری در دفتر کتابخانه وزیری برای نخستین بار + عکس
  • امام صادق (ع) در پی کسب و حفظ قدرت با هر شرایطی نبود
  • سوگ مردم استان یزد در محرم شهادت امام جعفر صادق (ع)+ فیلم
  • ۳ عامل مهم در شکل‌گیری شخصیت محمد‌رضا سنگری
  • مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در پیشوا برگزار شد
  • دلایل مظلومیت امام صادق(ع) از زبان آیت‌الله علم‌الهدی