Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-05@03:18:57 GMT

میانگین نرخ تورم اروپا نزدیک یک درصد است

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۳۶۵۲۵

ساعت 24 -به گزارش مرکز آمار اتحادیه اروپا، متوسط نرخ تورم در ۱۹ کشور عضو منطقه یورو در ۱۲ماه منتهی به ژوئیه با ۰.۱ درصد افزایش نسبت به رقم مشابه منتهی به ماه قبل به ۰.۴ درصد رسید اما نرخ تورم هنوز در فاصله زیادی از سطح دو درصدی هدف‌گذاری شده توسط بانک مرکزی این منطقه باقی مانده است. همچنین متوسط نرخ تورم در ۱۲ ماه منتهی به ژوئیه در ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا ۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۹ درصد اندازه‌گیری شده که ۰.۱ درصد بیشتر از رقم ثبت شده ماه قبل بوده است.

در ماه ژوئیه، بخش کالا و خدمات صنعتی با تورم ۰.۴۲ درصدی پیشتاز گروه‌های مختلف بوده است و مواد غذایی و نوشیدنی با ۰.۳۸ درصد در رده بعدی قرار دارد. از سوی دیگر انرژی با تورم منفی ۰.۸۳ درصدی بیشترین تاثیر را در کاهش تورم داشته است.بانک مرکزی اروپا برای پیشبرد اهداف خود دستیابی به تورم دو درصدی را هدفگذاری کرده و باقی ماندن تورم در چنین سطحی کار کریستین لاگارد، رئیس جدید این بانک را دشوار خواهد ساخت.

در بین کشورهای عضو منطقه یورو، بالاترین تورم مربوط به مجارستان با ۳.۹ درصد بوده است و پس از این کشور نیز لهستان با ۳.۸ درصد  و جمهوری چک با ۳.۶ درصد قرار دارند. از طرف دیگر کمترین تورم ثبت شده مربوط به یونان با منفی ۲.۱ درصد بوده است و پس از این کشور، یونان با منفی دو درصد و استونی با منفی ۱.۳ درصد قرار دارند.

در بین دیگر کشورهای اروپایی نیز نرخ تورم آلمان صفر درصد، فرانسه ۰.۹ درصد، اتریش ۱.۸ درصد و هلند ۱.۶ اندازه‌گیری شده است.

در بین کشورهای اروپایی که عضو اتحادیه اروپا نیستند نیز نرخ تورم ایسلند ۰.۹ درصد، سوییس منفی ۱.۲ درصد و نروژ ۱.۱ درصد اندازه گیری شده است .منطقه یورو شامل ۱۹ کشور بلژیک، آلمان، استونی، ایرلند، یونان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، قبرس، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، اتریش، پرتغال، اسلوونی، اسلواکی و فنلاند است که از یورو به عنوان واحد پولی خود استفاده می‌کنند. اتحادیه اروپا نیز دارای ۲۷ عضو است که شامل ۱۹ کشور عضو منطقه یورو به علاوه بلغارستان، مجارستان، لهستان، دانمارک، سوئد، کرواسی، جمهوری چک و رومانی است.

ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: اتحادیه اروپا منطقه یورو نرخ تورم ۱ درصد ۹ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۳۶۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقایسه تقابل ۴تیم بزرگ لیگ ایران با ۴ لیگ اروپا

فوتبال به خاطر جذابیت و اوج هیجان، به ورزش اول دنیا تبدیل شده و در این میان میلیاردها انسان روی کره زمین برخی بازی‌های حساس را دنبال و تماشا می‌کنند.

به گزارش تابناک ورزشی؛ بازی‌های بزرگ لیگ‌های باشگاهی اوج حساسیت برای تماشاگران است و بیشترین تعداد گل هم به خاطر تمایل تیم‌ها به پیروزی در این مسابقات به ثمر می‌رسد.

اما در ایران این‌شکلی نیست و بازیهای بزرگ و حساس با کمترین گل و موقع گل تمام می‌شود!

 در هفته ۲۵ لیگ برتر ایران ۴ تیم بالای جدول در یک روز به مصاف هم رفتند و هواداران در این ۱۸۰ دقیقه، حتی یک گل هم ندیدند! حالا که تقابل‌های این ۴ تیم با هم در فصل جاری باشگاهی تمام شده، می‌توان نگاهی کامل‌تر از نظر آماری به این مصاف‌ها داشت.

 طی ۱۲ بازی این ۴ تیم مقابل هم، تنها ۱۴ گل ردوبدل شده تا میانگین فاجعه‌بار ۱/۱۶ گل در هر بازی ثبت شود. آن هم در حالی که میانگین گل دیگر بازی‌های لیگ، عدد مناسب ۲/۱۷ را نشان می‌دهد.

 فقط کافی است این تعداد گل‌ را در کنار بازی‌های بزرگ ۴ لیگ معتبر اروپا بگذارید؛ به خصوص لالیگا و بوندسلیگا که حتی در بازی‌های این‌چنینی هم میانگین گل حدود ۴ یا بالاتر ثبت می‌شود.

در لیگ قهرمانان اروپا اوج رقابت باشگاهی دنیا هم مراحل پایانی با گلهای بیشتر دنبال می‌شود و کسی حساسیت زیاد بازی‌ها را به کم گل بودن مسابقات گره نمی‌زند.

جدول زیر را که سایت ۳۶۰ تهیه کرده ببینید. همه چیز درباره کیفیت تیم‌های ایرانی دستگیر تان می‌شود:

دیگر خبرها

  • بانک مرکزی وضعیت ارزی کشور را بهبود بخشید
  • خشکسالی در ۲۲ استان کشور؛ کاهش ۸.۹ درصدی بارش‌ها!
  • خشکسالی در 22 استان کشور! بارش‌ها 8.9 درصد کاهش یافت
  • بارش ها در ۲۲ استان همچنان منفی است | این ۳ استان بیشترین رشد بارش را تجربه کردند | کاهش ۹ درصدی بارش‌ها در کشور
  • کاهش ۹ درصدی بارش‌ها در کشور
  • کاهش ۹۳.۵ میلیمتری بارش‌ها در تهران
  • مقایسه تقابل ۴تیم بزرگ لیگ ایران با ۴ لیگ اروپا
  • تورم ترکیه چقدر است؟
  • تورم به مرز ۷۰ درصد در ترکیه رسید
  • تورم ترکیه به ۷۰ درصد افزایش یافت