Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدمحمدحسین بلاغی مدیر موسسه قرآن و عترت طارق در گفت و گو با برنا درباره فعالیت جدید این موسسه و انتشار آلبوم باب السلام سخن گفت.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ سیدمحمدحسین بلاغی مدیر مرکز طارق در گفت و گو با خبرنگار برنا با اشاره به انتشار جدیدترین آلبوم این موسسه گفت: مجموعه گروه تواشیح طارق از سال 81 تاسیس شده است وتا سال 90 در زمینه حضور و فعالیت مستمر در عرصه مسابقات تواشیح و فعالیت های فرهنگی حضور داشت که از سال 90 تا به امروز به سمت تولید آلبوم های صوتی در زمینه موسیقی آیینی حرکت کردیم که حاصل آن تولید چندین آلبوم در فضاهای مختلف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در ادامه گفت: نخستین آلبوم موسیقی گروه طارق سال 94 روانه بازار شد و در سال 96 دومین آلبوم این گروه با نام «شبیر» منتشر شد. آلبوم ترکی استانبولی «ولایت» و «نور الهلال» دیگر آلبوم های این مجموعه بود که تا پیش از سال گذشته ساخته و روانه بازار شد.

وی درباره آلبوم باب السلام گفت: از مهر سال 98 پروژه آلبوم نواهای عاشورایی «باب السلام» را آغاز کردیم. امروز احساس می کنیم که تبیین آموزه ها و ارزش های عاشورایی در قالب هنر و آنچه که ذائقه مخاطب ما آن را می طلبد بسیار مهم است. برای همین آلبوم «باب السلام» را با همین رویکرد تولید کردیم و با محتوا و پیام های عاشورایی آن را عرضه کردیم. ما در آلبوم «شبیر» تنها به وجه هنری موسیقی آیینی پرداختیم و در «باب السلام» تلاش کردیم پیام های نهضت عاشورا و امام حسین (ع) به خوبی تبیین شود. 

بلاغی در ادامه گفت: این آلبوم در 9 قطعه روانه بازار می شود. نزدیک به 6 ماه پروسه پژوهش و انتخاب شعر و ساخت موسیقی و ملودی به طول انجامید و در حدود 5 ماه نیز کارهای ضبط و میکس و مسترینگ آلبوم زمان برد که با شروع ماه محرم در دسترس علاقمندان است. سعی کردیم از حرفه ای ترین خوانندگان تواشیح و افراد صاحب سبک از تمام ایران برای تولید این آلبوم بهره ببریم و به جرات می گویم این تیم در زمینه فعالیت های خودشان در سطح کشور برترین های حوزه تخصصی خودشان هستند. 

مدیر مرکز طارق در ادامه با اشاره به هزینه های ساخت این آلبوم گفت: هزینه زیادی صرف تولید آلبوم «باب السلام» شده است که هفت برابر قیمت آلبوم قبلی از همین گروه خرج ساخت این اثر شده است که به لطف حضرت سیدالشهدا توانستیم از کمک خیرین بهره ببریم و مجموعه فرهنگی قرآن و عترت طارق نیز از منابع دیگری برای به ثمر رسیدن این آلبوم استفاده کرد. 

بلاغی در ادامه گفت: به جهت اینکه در شرایط فعلی امکان برگزاری مراسم های مذهبی به صورت سابق وجود ندارد، موسسه طارق تصمیم گرفته است به عنوان نذر فرهنگی و مواسات فرهنگی آلبوم های این موسسه را در ایام ماه محرم به صورت رایگان در اختیار هموطنان بگذارد تا بتوانند از برکات این آلبوم بهره مند شوند. ما معتقدیم ارزش چنین نذرهایی اگر بیشتر از نذرهای اطعام نباشد قطعا کمتر نیست. ضمن آنکه تصمیم داشتیم تمامی قطعه های این آلبوم را به صورت کلیپ و تصویری منتشر کنیم که به دلیل کمبود وقت و منابع مالی تنها 5 قطعه از آلبوم به صورت کلیپ های داستانی در فضای مجازی و سایت موسسه به نشانی www.tareq.ir عرضه می شود و علاقمندان می توانند به آن دسترسی پیدا کنند. 

بلاغی با اشاره به اینکه یکی از اهداف موسسه طارق توجه به کشورهای ترک زبان و رساندن پیام های عاشورایی به دیگر کشورها است گفت: به طور قطع تلاش ما در ارائه تصویر درست از نهضت حسینی و پیام های والای عاشورایی با جامعه هدف بزرگی روبرو است. تمامی کشورهای ترک زبان از جمله جمهوری آذربایجان، جمهوری نخجوان و کشور ترکیه و همچنین بخش هایی از منطقه کرد نشین کردستان عراق از مخاطبان آلبوم های این موسسه هستند و تلاش کردیم تا حد امکان و با همراهی کانال های معتبر تلویزیونی این کشورها به معرفی و پخش آثار اقدام کنیم. 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: نوای عاشورایی موسیقی آیینی باب السلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۳۶۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامان احتشامی در تهران کنسرت برگزار می‌کند

سامان احتشامی آهنگساز و نوازنده پیانو با اعلام این خبر اظهارداشت: هم اکنون در تدارک و برنامه‌ریزی برای برگزاری کنسرت هستیم که قرار است به همراه عمران فروزش در تالار رودکی به اجرای برنامه بپردازیم.

وی گفت: این کنسرت چهارشنبه- ۱۹ اردیبهشت‌ماه- ساعت ۲۱ در تالار رودکی برگزار می‌شود که به مدت زمان ۱۰ دقیقه تمامی بلیت‌های این کنسرت فروش رفت، در نتیجه به دلیل استقبال مخاطبان تصمیم گرفتیم این کنسرت را تمدید کنیم.

احتشامی افزود: این کنسرت برای ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت تمدید شده است و ساعت ۲۱ در هر دو روز به دیدار مخاطبان می‌رویم.

این آهنگساز و نوازنده پیانو بیان کرد: در این کنسرت‌ها قطعاتی از همایون خرم و یوهان باخ برای مخاطبان اجرا می‌شود. بخشی از این کنسرت‌ها به اجرای قطعاتی از آثار خودم اختصاص دارد. مدیر برنامه‌های این اجرا راز مازندرانی است و این کنسرت‌ها با همراهی بنیاد رودکی برگزار می‌شود.

سامان احتشامی موسیقیدان، آهنگساز و نوازنده پیانو متولد یکم اردیبهشت ۱۳۵۷ است. وی از طریق همکاری با جواد معروفی، محمد سریر و اسماعیل امین موید با ساز پیانو وارد دنیای موسیقی شد و سال ۱۳۷۱ با انتشار آلبوم «باغ به باغ» فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.

احتشامی سال ۱۳۶۸ موفق شد دیپلم افتخار جشنواره موسیقی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را دریافت کند. وی طی سال‌های ۱۳۷۰ تا ۱۳۷۴ با کسب مقام اول در پیانوی کلاسیک و ایرانی برنده لوح زرین و لوح تقدیر جشنواره موسیقی فجر و در سال ۱۳۸۲ نیز برگزیده همین جشنواره شد.

احتشامی و فروزش پیش از این نیز در آلبوم‌ها و کنسرت‌های مختلفی از جمله آلبوم «باغ رویاها» همکاری داشتند. آخرین کنسرت مشترک این هنرمندان اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۹ در شرایط شیوع کرونا به صورت آنلاین در تالار وحدت برگزار شد.

دیگر خبرها

  • شهادت امام جعفر صادق (ع) ۱۴۰۳ + عکس، متن و پیام تسلیت
  • هفته بیست و پنجم لیگ برتر| تراکتور استقلال با تساوی به رختکن رفتند
  • سندرم مرموزی که چهره خواننده مشهور را عوض کرد؛ بیماری «سلن دیون» چیست؟
  • تبیین نگاه قرآنی رهبر معظم انقلاب را نباید در تدوین چند کتاب خلاصه کرد
  • نیروی انتظامی یک نیروی خستگی ناپذیر است
  • پیش‌فروش بلیت «نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی» آغاز شد
  • سامان احتشامی در تهران کنسرت برگزار می‌کند
  • نامگذاری کتابخانه دانشگاه پیام نور کرمان به نام دانشجوی شهید حادثه تروریستی گلزار شهدا
  • پوستر جدید «نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی» منتشر شد
  • واگذاری زمین به ۱۸۸ ایثارگر گلستانی در طرح نهضت ملی مسکن