Web Analytics Made Easy - Statcounter

برای مرور مهمترین اخبار دانشگاهی طی یک هفته گذشته در حوزه آموزش و پژوهش با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حوزه آموزش و پژوهش در هفته‌ای که گذشت با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن‌ها را می‌توانید در ادامه مرور کنید. برای اطلاع از جزئیات بیشتر هر خبر این گزارش می‌توانید تنها روی عنوان آن موضوع کلیک کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کنکور هنر برگزار شد
در اولین روز از برگزاری ۴ روزه کنکور سراسری امسال، صبح روز چهارشنبه ۲۹ مردادماه بیش از ۳۱۱ هزار داوطلب در کنکور هنر به رقابت پرداختند. در میان داوطلبان این گروه آزمایشی ۷ داوطلب مبتلا به کرونا بودند که ۳ نفر آن‌ها تهرانی بوده و در بیمارستان طالقانی آزمون دادند.

داوطلب کرونایی منتشر کننده سوالات کنکور هنر ۹۹ تحویل مراجع قضایی شد
فاطمه زرین‌آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور درباره داوطلب کرونایی که با گوشی خود از سوالات کنکور هنر عکس گرفته و آن را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده بود، گفت: بعد از پایان آزمون دروس عمومی، یک داوطلب کرونایی در بیمارستان طالقانی تهران با سوءاستفاده از احساسات عوامل اجرایی و بیماران کرونایی، موبایل به سر جلسه برد، از سوالات عکس گرفت و به شبکه‌های اجتماعی ارسال کرد.   وی با بیان اینکه این کار پس از پایان کنکور عمومی انجام شده است، افزود: فرد متخلف دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد و با توجه به اظهارات این فرد، فرد قصد تقلب نداشت و هدفش بیشتر موضوع القای لو رفتن سوالات کنکور با توجه به وضعیت موجود بود.

اعمال پروتکل‌های سختگیرانه در کنکور ۹۹ / اعلام نتیجه و انتخاب رشته هفته اول مهر
ابراهیم خدایی رییس سازمان سنجش گفت: این سازمان پروتکل‌های سختگیرانه وزارت بهداشت را در آزمون سراسری اعمال کرد و فاصله گذاری اجتماعی صندلی یک و هشت دهم متر شد. نتایج اولیه کنکور هفته اول مهرماه اعلام خواهد شد و انتخاب رشته نیز در هفته اول مهرماه صورت می‌گیرد. سعی خواهیم کرد که نتایج نهایی دیرتر از هفته اول آبان ماه اعلام نشود.

داوطلبان ۱۰ روز بعد از کنکور غربالگری کرونا می‌شوند
علیرضا رئیسی معاون بهداشتی وزیر بهداشت گفت: در وزارت بهداشت یک هفته و تا ۱۰ روز بعد از برگزاری کنکور ۹۹ دوباره داوطلبان را غربالگری می‌کنیم. علت یک هفته و ۱۰ روز این است که دوره کمون بیماری کرونا یک هفته تا ۱۰ روز است. اگر داوطلب الان مبتلا باشد که بعد از ۱۰ روز مشخص می‌شود و اگر هم علائمی نداشته باشد هم بازهم بعد از این مدت مشخص می‌شود. پس از این غربالگری، این میزان با رنج سنی جامعه که در این مدت مبتلا شده اند سنجش می‌شوند.  
اصلاحات دفترچه راهنمای رشته‌های بدون کنکور منتشر شد
اصلاحات دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته دوره‌های بدون کنکور دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد و داوطلبان تا دوم شهریورماه فرصت دارند با مراجعه به سایت این سازمان در این دوره‌ها ثبت نام کنند.

آزمون‌های ارزشیابی و ارتقا در کنکور دکتری عمومی داروسازی ادغام شدند
بر اساس مصوبه هفتاد و پنجمین نشست شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی ۸ تیر ماه ۹۹ با توجه به یکسان بودن منابع آزمون جامع دوره دکتری عمومی داروسازی، آزمون ارزشیابی دانش‌آموختگان رشته داروسازی خارج از کشور و آزمون ارتقای دانش‌آموختگان مقاطع کارشناسی ارشد و کارشناسی داروسازی خارج از کشور که قبل از سال ۴۱۰۴ میلادی در خارج از کشور شروع به تحصیل کرده‌اند، جهت ادامه تحصیل در دوره دکتری عمومی داروسازی، به دبیرخانه شورای آموزش داروسازی و تخصصی اجازه داده می‌شود آزمون‌های مذکور را ادغام کند.

آموزش نودانشجویان برای ترم آینده به صورت مجازی است
علی خاکی صدیق، معاون آموزشی وزیر علوم گفت:  آموزش دانشجویان جدیدالورود برای ترم آینده نیز به شکل غیر حضوری و مجازی است، اما ترجیح ما بر این است در صورتی که شرایط فراهم شود دانشجویان نو ورود بتوانند مدت کوتاهی را حتی اگر دو یا سه هفته باشد برای آشنایی در محیط دانشگاه حضور داشته باشند، اما این هم در صورت فراهم بودن شرایط محقق خواهد شد.

زمان برگزاری ۳ دوره آزمون تولیمو اعلام شد
آزمون زبان انگلیسی پیشرفته (تولیمو) در دوره‌های ۱۵۰، ۱۵۱، ۱۵۲  به روش الکترونیکی منحصراً در شهر تهران برگزار می‌شود. آن دسته از داوطلبانی که متقاضی شرکت در آزمون هستند، می‌توانند در زمان مقرر نسبت به ثبت‌نام در پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش اقدام کنند.  
بیش از ۴۳ هزار نفر در آزمون استخدامی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ثبت‌نام کردند
سعید هاشمی، رئیس مرکز سنجش و آموزش پزشکی گفت: مهلت ثبت‌نام آزمون استخدامی دانشگاه‌های علوم پزشکی ۲۷ مرداد ماه پایان یافت.  بر اساس آخرین آمار تعداد ثبت‌نام کنندگان در آزمون استخدام قرارد داد کار معین دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ۴۳ هزارو ۳۷۰ نفر است. آزمون استخدامی دانشگاه‌های علوم پزشکی سال ۹۹ در تاریخ ۱۴ شهریور ماه سال ۹۹برگزار خواهد شد.

سامانه مدیریت یکپارچه امور آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی رونمایی شد
سامانه مدیریت یکپارچه امور آموزشی دانشگاه آزاد (آموزش یار) بیست و نهم مرداد ماه با حضور محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد، معاونان و مدیران دانشگاه آزاد در سازمان مرکزی این دانشگاه رونمایی شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کنکور سراسری رشته های بدون آزمون سازمان سنجش آزمون تولیمو دانشگاه های علوم پزشکی سازمان سنجش دانشگاه ها کنکور هنر هفته اول دوره ها ثبت نام یک هفته ۱۰ روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۳۷۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵ مورد تقلب با دستگاه‌های الکترونیکی در کنکور ۱۴۰۳ کشف شد

رییس سازمان سنجش گفت: ۲۵ مورد تقلب با دستگاه‌های الکترونیکی در نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ کشف شد، موارد به هیات‌های بدوی ارجاع می‌شود و معمولا کمتر از ۵ سال محرومیت برای داوطلبان ندارد.

به گزارش مشرق، عبدالرسول پورعباس، رئیس سازمان سنجش کشور امروز در حاشیه مراسم نکوداشت اساتید نمونه کشوری در مورد نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در اردیبهشت گفت: کنکور ۱۴۰۳ یکی از ایمن‌ترین آزمون‌های سراسری بود و یا صحت کامل برگزار شد واقعاً مردم خیلی خوب با سازمان سنجش همراهی کردند و فریب بازی شبکه‌های زیرزمینی را ه داوطلبان را اغفال می‌کنند نخوردند.

وی ادامه داد: در مجموع ۲۵ مورد تقلب در ابتدای جلسه آزمون روز پنجشنبه صبح (۶ اردیبهشت) شناسایی شد که داوطلبان تلاش کرده بودند دستگاه‌های الکترونیکی با خود داخل جلسه ببرند و در لحظه شناسایی شدند.

پورعباس گقت: این دستگاه‌ها در حد دستگاه‌های جاسوسی و پیچیده بود، ولی تلاش‌های ما در مسیر اعمال امنیت به ثمر نشست. این افراد به نیروی پلیس امنیت تحویل شدند.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور بدون اشاره به که این داوطلبان از کدام شهرستان‌ها یا استان‌ها بودند یا جنسیت داوطلبان متقلب نیز گفت: این افراد به هیات‌های بدوی و هیات‌های تجدید نظر ارجاع می‌شوند و معمولاً برای این داوطلبان محرومیت کمتر از ۵ سال نداریم.

وی در مورد زمان برگزاری مجدد آزمون سراسری نوبت اول برای آن دسته از داوطلبان سیل‌زده روز پنجشنبه گذشته نیز توضیح داد: آزمون فقط صبح روز پنجشنبه برای ابن شهرستان دوباره برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

دیگر خبرها

  • جزییات برگزاری کنکور مجدد برای داوطلبان سیل زده
  • جزییات برگزاری کنکور مجدد برای داوطلبان سیل زده اعلام شد
  • جزئیات برگزاری کنکور مجدد برای داوطلبان سیل‌زده
  • ۲۵ تقلب با دستگاه‌های الکترونیکی در کنکور کشف شد
  • برگزاری کنکور برای داوطلبان سیل‌زده ۲۱ اردیبهشت ماه
  • اعلام زمان برگزاری کنکور برای سیل‌زدگان خراسان جنوبی
  • تاریخ دقیق برگزاری نوبت اول کنکور سراسری برای جاماندگان اعلام شد
  • برگزاری آزمون غربالگری شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی
  • ۲۵ مورد تقلب با دستگاه‌های الکترونیکی در کنکور ۱۴۰۳ کشف شد
  • رقابت داوطلبان شانزدهمین دوره المپیاد علوم پزشکی در دانشگاه آزاد یزد