Web Analytics Made Easy - Statcounter

موسی مطهری گفت: بنای اولیه مسجد صاحب الزمان (عج) روستای ساغری جیرفت با کمک مالی مقام معظم رهبری در دورانی که ایشان توسط رژیم ستم شاهی در جیرفت بودند در زمینی به مساحت تقریبی ۲۵۰ متر مربع ساخته شد.

«موسی مطهری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: بنای اولیه مسجد صاحب الزمان (عج) روستای ساغری جیرفت با کمک مالی مقام معظم رهبری در دورانی که ایشان توسط رژیم ستم شاهی در جیرفت بودند در زمینی به مساحت تقریبی ۲۵۰ متر مربع ساخته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مسئول هیئت امنای مسجد صاحب الزمان (عج) روستای ساغری جیرفت افزود: شهریور سال ۵۷ مصادف با ماه مبارک رمضان بود که حضرت آقا به دعوت حجت الاسلام سید محمد علوی از روحانیون مبارز انقلابی به روستای ساغری تشریف آوردند و پس از ایراد سخنانی کوتاه، هزینه ساخت و تکمیل بنای اولیه مسجد را پرداخت کردند.

وی بیان کرد: به برکت قدوم مبارک رهبری، مسجد ساخته شد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی امام جماعت در این مسجد مستقر شده و همواره نماز های یومیه به جماعت برگزار شده و علاوه بر آن کلاس های آموزش قرآن کریم و احکام نیز برگزار می شد.

مطهری ابراز کرد: سال ۱۳۸۷ با توجه به زلزله بم که رخ داده بود تقریبا بنای اولیه این مسجد فرسوده شده و در حال تخریب بود بنابراین پس از اخذ مجوز کتبی از امام جمعه وقت، بنای قبلی تخریب شد و بنای فعلی در سال ۱۳۸۷ هم زمان با تاسوعای حسینی در حد ۷۰۰ متر مربع با کمک ۱۰ میلیون تومانی رهبری ساخته شد.

مسئول هیئت امنای مسجد صاحب الزمان (عج) روستای ساغری عنوان کرد: بنای مسجد فعلی از استحکام لازم برخوردار است و در نقشه، مسجد صاحب الزمان (عج) شامل ۲ طبقه می باشد و کتیبه ای بر دیوار مسجد نصب شده که سال ساخت بنای قبلی با حضور مقام معظم رهبری و همچنین ساخت بنای فعلی با کمک رهبری بر روی آن حک شده است.

وی اضافه کرد: از زمان ساخت بنای فعلی تاکنون در طبقه پائین مسجد نماز اقامه می شود و بخشی از آن به مهدیه اختصاص داده شده اما به دلیل کمبود منابع مالی هنوز حیاط مسجد تکمیل نشده و طبقه فوقانی آن نیز ساخته نشده است.

مطهری اظهار کرد: کانون تخصصی عفاف و حجاب جنوب کرمان در ابتدا از همین مسجد شروع به فعالیت کرد بعدها در مسجد جامع شهر جیرفت مستقر شد.

مسئول هیئت امنای مسجد صاحب الزمان (عج) روستای ساغری بیان کرد: داخل محوطه بیرونی مسجد کانون فرهنگی هنری امام خامنه ای (مدظله العالی)، پایگاه مقاومت بسیج خواهران و دفتر هیئت قرآنی قرار داشته و مشغول فعالیت می باشند.

وی ادامه داد: علاوه بر این قبل از شیوع کرونا مرکز نیکوکاری به نام حاج قاسم سلیمانی راه اندازی کردیم که در ایام کرونایی با همکاری سایر ارکان مسجد در حال خدمت رسانی به نیازمندان است.

پایان پیام/586

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد صاحب الزمان بنای اولیه ساخته شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۳۷۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب ۵۳ بنای غیرمجاز در استان قزوین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، مهدی رحماندوست گفت: ۱۲ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان تاکستان واقع در روستا‌های عاشق حصار و قازان داغی به مساحت ۱۶ هزار متر مربع قلمع و قمع شد.

وی اضافه کرد: ۴۱ بنای غیرمجاز نیز متعلق به اراضی کشاورزی شهرستان قزوین به مساحت ۷۸ هزار متر مربع واقع در منطقه میانچال تخریب و قلع و قمع شده است.

این مسئول ادامه داد: مستحدثات تخریب شده شامل دیوارکشی، پی کنی، فنس کشی و ساخت بنا بوده که با حضور رییس و کارشناسان امور اراضی شهرستان تاکستان، نیرو‌های فراجا و عوامل راهداری اجرا شده است.

رحماندوست بر حفظ کاربری زراعی و باغی در اراضی کشاورزی استان تاکید کرد و گفت: سودجویان زمین همواره در همه ایام به دنبال تغییر کاربری غیر مجاز کشاورزی هستند که نیرو‌های یگان حفاظت با هدف مقابله با این افراد به صورت شبانه روزی به گشت زنی در سطح استان اقدام می‌کنند.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند در راستای نظارت همگانی و برخورد با متخلفان موضوعاتی از قبیل ساخت و ساز غیرمجاز را به سامانه ۱۳۷ گزارش دهند.

دیگر خبرها

  • یادواره شهدای روستای عیش آباد رفسنجان
  • مستند «نغمه های فروزان» فیلمی درباره بدیع الزمان فروزانفر
  • تخریب ۵۳ بنای غیرمجاز در استان قزوین
  • زنگ خطر سگ‌های بلاصاحب و صاحب‌دار در جنوب کرمان به صدا در آمده است
  • زائران حج مورد عنایت ویژه الهی هستند
  • «باغ حاجی» از بیم تخریب تا امید آبادانی
  • نجات جوان کرمانی از لبه یک پرتگاه در کوه صاحب الزمان
  • برپایی دسته عزای شهادت امام صادق (ع) با حضور آیت‌الله‌ وحید خراسانی در قم
  • دسته عزای شهادت امام صادق (ع) با حضور آیت‌الله خراسانی در قم برپا شد
  • آموزش صلح و صلح‌طلبی، سنگ بنای روابط انسانی