Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابوطالب آذر برا با بیان اینکه طبق رای دیوان عدالت اداری و مصوبه معاونت سیاسی استانداری تهران مرز و حریم شهرستان قدس مشخص شده است،گفت: علی رغم مکاتبات صورت گرفته با استانداری دخالت شهرداری ناحیه 6 منطقه 18 شهرداری موجب تضرر خدمات دهی به شهروندان و واحدهای صنعتی منطقه شده است .

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ جلسه رسمی شورای اسلامی شهرستان قدس با محوریت بررسی حریم شهرستان قدس با حضور آذربرا رئیس شورا، افشار نائب رئیس شورای شهرستان، احمد شهبازی عضو شورای هفت جوی، گرجی عضو شورای شهر و شهرستان، کاظمی  معاون خدمات شهری شهرداری، صابریان مدیر حریم و طرح های توسعه شهرداری قدس و همچنین پاکجو مسئول درآمد شهرداری قدس برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی و شهرداری قدس؛ در ابتدای جلسه ابوطالب آذربرا رئیس شورای اسلامی شهرستان قدس اظهار داشت: مشخص شدن حریم و مرزشهرستان  نقش مهمی در جهت توسعه شهری و تخصیص سرانه ها در محدوده حریم شهرستان دارد که متاسفانه تناقضات موجود موجب نارضایتی و سردرگمی شهروندان در منطقه هفت جوی و دانش شده  است.

 رئیس شورای اسلامی شهرستان قدس افزود: شهرداری ناحیه 6 منطقه 18 با دخالت در حریم دانش و نصب بنر  مبنی بر  اینکه کسب جوازهای مربوطه و پروانه ساختمانی توسط این شهرداری صورت گیرد  و در صورتی که اصل وجود این ناحیه شهری علی رغم مکاتبات صورت گرفته در حریم شهرستان قدس نقض کننده رای دیوان عدالت اداری   مبنی بر اینکه دانش جز محدوده شهرستان قدس است، میباشد.

در ادامه مهندس صابریان مسئول طرح تفضیلی و  طرح های توسعه شهرداری قدس اظهار داشت: محدوده حریم شهرستان قدس در سال  91  طبق مصوبه شورای عالی معماری شهرسازی مشخص و تصویب شد که حتی مرز شهرستان نیز توسط معاونت سیاسی استانداری تهران به شهراری قدس ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه مجموعه شهرداری قدس نیز فقط  و فقط تا محدوده فنس جواز صادر نموده و خارج از آن هرگونه تخریب و بازسازی در حیطه شهرداری قدس نمی باشد، افزود: نقض قوانین توسط شهرداری ناحیه 6 منطقه 18  و کش مکش های آن با شهرداری قدس النهایه طی مصوبه شورای تامین حریم شهرستان در تاریخ 98/8/15 به مجموعه شهرستان قدس تسلیم شد و مقرر شد که شهرداری ناحیه 6 حق هیچ گونه دخالتی را در مجموعه شهرستان ندارد.

مسئول طرح تفضیلی و طرح های توسعه شهرداری قدس تصریح کرد: بر اساس قانون نیز عواید حاصله از مرز شهرستان را موظف هستیم فقط در محدوده حریم و داخل شهرستان صرف و خرج شود اما با توجه به اینکه  منطقه هفت جوی نیز جز شهرستان قدس میباشد و خدمات دهی آن با دهیاری مستقر در هفت جوی میباشد، مجموعه شهرداری در جهت تعامل به ارائه خدمات شهری در این منطقه نیز اقدام  کرده است.

در ادامه پاکجو مسئول اداره درآمد شهرداری قدس متذکر شد: هشتاد درصد از عواید حاصله از  منطقه حریم را فقط موظف هستیم در محدوه آن هزینه نماییم و درست که روستا نیز جز حریم شهرستان قدس است اما طبق قانون ما  اجازه خدمات دهی به آن را نداریم و این موضوع بر عهده دهیاری است.

حمید کاظمی معاونت خدمات شهری شهرداری قدس نیز اظهار داشت: با توجه به اینکه محدوده روستا از حریم   شهر  جدا است، اما سیاست ما در مجموعه شهرداری قدس بر شهرستان قدس است نه شهر قدس و تلاش ما با بر تعامل  است تا بتوانیم در جهت رضایت شهروندان خدمات شهری را ارائه دهیم، هرچند که طبق قانون نیز تناقضاتی وجود دارد.

در نهایت اعضای شورای اسلامی هفت جوی و دانش نیز  ضمن انتقاد از دخالت های بیجا شهرداری ناحیه 6 منطقه 18 توضیحات مبسوطی ارائه و از خدمات دهی مجموعه شهرداری قدس در  هفت جوی و دانش قدردانی کردند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رئیس شورای اسلامی شهرستان قدس شهرداری ناحیه 6 منطقه 18 حریم شهرستان قدس مجموعه شهرداری شورای اسلامی شهرداری قدس خدمات شهری خدمات دهی هفت جوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۳۷۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌سوزی بزرگ در کارخانه مبل شهرک صنعتی شمس‌آباد

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آتش‌سوزی گسترده یک کارخانه ۲ هزار متری تولید مبلمان پلیمری در شهرک شمس‌آباد خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سید جلال ملکی؛ سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، ساعت 13:57 حادثه آتش‌سوزی در شهرک صنعتی شمس‌آباد به سامانه 125 اعلام شد.

وی افزود: با وجود اینکه محل حادثه جاده تهران ـ قم خارج از حوزه استحفاظی آتش‌نشانان شهر تهران بود اما یک ایستگاه بصورت کمکی به همراه ماشین‌آلات و تجهیزات پشتیبانی از جمله تانکر آب به محل حادثه اعزام شدند.

ملکی گفت: آتش‌سوزی در یک کارخانه 2 هزار متری تولید مبلمان پلیمری روی داده بود و آتش به حدود 70 درصد از این کارخانه سرایت کرده بود.

قتل تکان‌دهنده مادر و پسر جوان با آتش‌سوزی عمدی مرد نقاش

وی ادامه داد: به دلیل شدت حرارت سقف این کارخانه تخریب شده بود و همچنین در مجاورت محل آتش‌سوزی یک کارگاه و کارخانه پتروشیمی وجود داشت که آتش‌نشانان با اتخاذ تدابیر لازم مانع از سرایت آتش به این نقطه شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران متذکر شد: هم‌اکنون آتش تحت کنترل آتش‌نشانان است و بخش‌های زیادی از این حادثه مهار شده و تا این لحظه به فردی آسیب نرسیده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مصوب نشدن بودجه شهرداری موجب اخلال در ارائه خدمات به شهروندان می‌شود
  • منطقه پردیسان قم صاحب مجتمع نانوایی می‌شود
  • برچیده شدن بزرگترین مرکز تجمع معتادان در منطقه ۷ تهران
  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولی‌عصر(عج)
  • آتش‌سوزی بزرگ در کارخانه مبل شهرک صنعتی شمس‌آباد
  • توسعه متوازن و عدالت‌محور، نگاه شورای ششم به مسائل شهری
  • نصب ۳۵ هزار پلاک آبی هوشمند در منطقه ۷ اصفهان
  • دولت سیزدهم برای مناطق جنوبی تهران چه برنامه هایی دارد؟ | نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد
  • عزم دولت و شهرداری برای حل مشکلات مناطق جنوبی تهران | از نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد