Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استانها- مدیرکل جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: اگر مواد اولیه برای کشاورزی و دامداری و یا نهادهای دامی تحریم شود که ارتباط مستقیمی و تنگاتنگی با مواد غذایی دارند چگونه می‌توان ادعای عدم تحریم مواد غذایی را داشت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، اکبر فتحی در گفت‌وگو با خبرنگاران به مناسبت فرارسیدن هفته دولت، اظهارداشت: کشاورزی ازجمله بخش‌هایی است که تحریم‌ها و ناملایمات نتوانسته است در آن تأثیر گذار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در شرایطی که برخی از بخش‌ها با رشد منفی روبرو هستند، کشاورزی از رشد مثبتی برخوردار بوده است که تحقق این امر جز با همت بالای کشاورزان خدوم در مزارع و واحدهای تولیدی است.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت بخش کشاورزی، ابرازداشت: کشاورزی رابطه مستقیمی با تغذیه مردم دارد و کمترین کوتاهی در آن می‌تواند تأثیر بسزایی در مردم داشته باشد، با این تأکید ما سعی کردیم در تولیدات زراعی، باغی، شیلاتی و دامی استان وجود داشته باشد که تأمین به موقع و کافی نهاده‌های دامی از آن جمله است.

وی با اشاره به این‌که سازمان جهاد کشاورزی سعی دارد دانش کارشناسان خود را باتجربه کشاورزان تلفیق کند تا نتیجه‌ای مطلوب حاصل شود، ادامه داد: کارشناسان سعی دارند از هر ظرفیتی مانند رسانه و... استفاده کنند تا کشاورزان به بهترین نحو کاشت، داشت، برداشت و فروش خود را انجام دهند.

بازسازی 4 هزار واحد دامی خسارت‌دیده در زلزله سراب و میانه

فتحی با تاکید بر این که در جریان زلزله میانه و سراب از اولین لحظه طرح‌ها و برنامه‌های خود را جمع‌بندی نمودیم، گفت: بااینکه ورود به این حیطه در وظایف سازمانی ما نبود اما به‌صورت خودجوش برای دامداران خسارت‌دیده پرونده تشکیل داده و هنگامی‌که دولت دستور اعطای تسهیلات به دامداران خسارت‌دیده را تصویب کرد در اسرع وقت پرونده‌ها را تحویل بانک‌ها دادیم.

وی ادامه داد: در زلزله سراب و میانه حدود 4 هزار واحد دامی آسیب و خسارت‌دیده بود که 15 میلیون تومان تسهیلات و 5 میلیون تومان بلاعوض پرداخت می‌کنیم که 99 درصد از پرونده‌ها در فرآیند پرداخت قرار دارند.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی علت تأخیر را نیز اولویت داشتن بازسازی و پرداخت تسهیلات واحدهای مسکونی عنوان کرد و اذعان داشت: تلاش داریم تا ساخت واحدهای دامی تا فصل سرما به اتمام برسد.

وی با اشاره به فعالیت های سازمان جهاد کشاورزی استان در حوزه مکانیزاسیون گفت: 118 میلیارد تومان خط اعتباری مکانیزاسیون داریم که 24 درصد نیز بیشتر از سهم استانی بود و برنامه داریم جهت ارتقا بهره وری به ناوگان کشاورزی استان ادوات جدیدی را اضافه کنیم.

فتحی اصلاح الگوی کشت را از اقدامات سازمان جهادکشاورزی خواند و گفت: در حوزه دریاچه ارومیه در سال های اخیر مخصوصا سال زراعی 1399 و 1400 محصولات با نیاز آبی کمتر را ارائه کرده ایم، برای مثال سیب زمینی و پیاز آب زیادی برای رشد مصرف می کردند که کلزا، محصولات گل خانه ای و... این گونه نیست و آب کمتری مصرف می کند.

همه تلاش دشمن انحراف تشیع و ترویج عزاداری سکولار استبرنامه نمایندگان برای بازگشت ارز حاصل از صادرات / جمع‌آوری امضا برای تصویب طرح "جرم‌انگاری"میرتاج‌الدینی: اقدام امارات در عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها خیانت به اسلام اس

وی از افزایش سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه کشاورزی خبر داد و اذعان داشت: پیش تر در حوزه صنعت و خدمات سرمایه ها معطوف شده بود اما حالا سرمایه گذاران با رغبت برای سرمایه گذاری در این حوزه پیش می آیند.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی کشت کلزا و ذرت را مورد تاکید قرار داد و گفت: نهاده های دامی عمدتا وارداتی هستند و در تحریم ها با مشکل روبرو می شویم، ورود سرمایه گذاران به تولید نهاده های دامی نوید بخش رفع مشکلات است.

عدم تحریم ایران در حوزه مواد غذایی دروغ بزرگ است

وی عدم تحریم ایران در حوزه مواد غذایی را دروغ بزرگی از سوی استکبار جهانی خواند و اذعان داشت: اگر مواد اولیه برای کشاورزی و دامداری و یا نهاد های دامی تحریم شود که ارتباط مستقیمی و تنگاتنگی با مواد غذایی دارند چگونه می توان ادعای عدم تحریم مواد غذایی را داشت.

فتحی گفت: علی رغم تمام نابسامانی ها و تحریم ها هیچ کمبود مواد غذایی نداشته ایم، هر چند که قیمت ها شاید افزایش داشته اند، البته تنظیم قیمت وظیفه سازمان جهاد کشاورزی نبوده و دادگستری و صمت باید پیگیر آن باشند و ما به آنان در این راه کمک های لازم را بکنیم.

وی با بیان این که به صورت روزانه محصولات را پایش می کنیم، افزود:  چند قلم محصول را در نظر گرفته ایم تا با مشخص نمودن این که محصول چه تاریخی از دست چه کسی، درچه منطقه ای خارج شده و به چه کسانی آن را در بازار عرضه کرده اند، حتی چه میزان کود و سم برای آن مصرف کرده اند.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی خرید تضمینی را مختص گندم دانست و عنوان کرد: خریدار گندم دولت است و به همین خاطر آن را خرید تضمینی می کند، دولت محصولاتی مانند گوجه فرنگی را نمی تواند تضمینی خرید کند و کشاورزان باید الگوی کشت را جهت جلوگیری از متضرر شدن رعایت نمایند.

وی با بیان این که 82 پروژه در هفته دولت توسط سازمان جهاد کشاورزی استان بهره برداری می شود، یادآور شد: 123 میلیارد تومان برای این پروژه ها منابع مالی صرف شده است که 50 درصد آن سرمایه بخش خصوصی است و این امر نوید آینده ای بهتر برای صنعت کشاورزی را می دهد.

مردم بازوی توانمند حفاظت از جنگل ها هستند

فتحی در پاسخ به این که سازمان جهاد کشاورزی استان در وظیفه مرتع داری و حفاظت از جنگل ها تا چه حد موفق بوده است، پاسخ داد: موفقیت ما در گرو گزارشات مردمی است، وسعت مراتع و جنگل های استان به حدی است که ما نمی توانیم برای هر نقطه از آن محافظ قرار دهیم اما گزارشات مردمی می تواند بازوی توانمند ما باشد.

وی با اشاره به وجود 1 میلیون و 200 هزار هکتار اراضی کشاورزی در استان، گفت: 900 هزار هکتار از این اراضی دیم هستند، زمین دیم نیز نمیتوان سم و کود استفاده کرد و به همین خاطر تمامی محصولاتشان ارگانیک است، 300 هزار هکتار نیز اراضی آبی وجود دارد که میزان مصرف کود کنترل شده ای دارند.

انتهای پیام/114/ ع

R7887/P/S6,47/CT11 بیشتر بخوانید... میرتاج‌الدینی: اقدام امارات در عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها خیانت به اسلام است قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... میرتاج‌الدینی: اقدام امارات در عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها خیانت به اسلام است پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ تولد ۶قلوها در کرج/ حال مادر ‌و نوزادان مساعد است ۲ تولد دوقلوهای عجول اهوازی در آمبولانس اورژانس ۳ تولد ۴قلو در دومین زایمان مادر ۲۷ساله اهوازی+ تصویر ۴ همدان تنها استانی که در ایام کرونا وضعیتش قرمز نشد / جایگاه نخست همدان در درمان بیماران کرونایی ۵ واقعیت ماجرای عجیب چهارقلوی اهوازی چه بود؟ ۶ کرونا توریست ناشناخته‌‌ مناطق گردشگری / مردم اردبیل آمار تلخ مبتلایان به کرونا را باور ندارند ۷ دستور نوبخت برای اهالی روستای چنار محمودی; پرداخت مستمری یک میلیون تومانی به صورت مادم‌العمر ۸ آخرین وضعیت نوزاد رها شده در شهرضا؛ نوزاد تا اعلام نظر مقام قضایی در شیرخوارگاه می‌ماند مهمترین اخبار استانها آیت الله اعرافی: عادی‌سازی روابط و خودباختگی مزدوران امارات و عربستان هرگز فراموش نمی‌شود تپه اشرف اصفهان همچنان ایمنی لازم را ندارد/ مسئولان از خواب غفلت بیدار شوند عضو مجلس خبرگان رهبری: آیت‌الله تسخیری در عرصه تبلیغ اسلام و تشیع از برجستگان و پیشتازان بود نماینده ولی فقیه در کاشان: ایران اسلامی در دفاع از سلامت جامعه خوش درخشید مهمترین اخبار تسنیم روسیه خواستار برگزاری نشست فوری شورای امنیت درباره ایران شد پیام خاندوزی به وزیر اقتصاد: سوءمدیریت در بورس مشهود است؛ پیشنهاد «فرود آرام» به‌جای «سقوط آزاد» ظریف: یک بار دیگر طعم انزوا را به قانون‌شکنان آمریکایی خواهیم چشاند نامه زنگنه به روحانی/ انتقادات نمایندگان مجلس به وزیر نفت در جلسه سران قوا قضاوت شود چین: آمریکا عضو برجام نیست پس صلاحیت دعوت شورای امنیت به مکانیزم ماشه را ندارد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان جهاد کشاورزی عادی سازی روابط خسارت دیده مواد غذایی عدم تحریم جنگل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۳۷۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گیلان، تأمین کننده جوجه یکروزه کشور 

صالح محمدی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: سال گذشته ۴۶ درصد جوجه‌های تولیدی مزارع مرغ مادر در استان مصرف شد و بقیه به سایر استان‌های کشور ارسال شده است.

او افزود: ۱۴۰ میلیون و ۱۰۵ هزار و ۸۳۱ قطعه جوجه ریزی سال گذشته در گیلان انجام شد که نسبت به سال ماقبل آن نزدیک به ۱۹ درصد افزایش داشت.

به گفته رئیس جهاد کشاورزی گیلان، این استان رتبه نخست را به لحاظ شرکت‌های زنجیره‌ای مرغ به خود اختصاص داده است.

محمدی تصریح کرد: این مهم علاوه بر تأمین امنیت غذایی، ایجاد اشتغالزایی پایدار و جلوگیری از خروج ارز از کشور منجر به تاب‌آوری در شرایط تحریم و بحرانی می‌شود.

او همچنین با بیان اینکه گیلان از استان‌های پیشرو در توسعه صنایع بالادستی پیشران صنعت طیور در کشور است، گفت: میانگین توزیع روزانه مرغ در این استان ۳۰۸ تن است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان افزود: ضمن اینکه ۳۳۱ تن مرغ نیز به سایر استان‌ها به ویژه تهران و البرز به قیمت مصوب ارسال می‌شود.

محمدی تصریح کرد: استان گیلان با ۱۱ واحد پرورش مرغ اجداد گوشتی فعال رتبه نخست، ۹۹ واحد مرغ مادر جایگاه دوم و ۹۰۷ واحد مرغ گوشتی رتبه سوم تولید گوشت مرغ در کشور را دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان به راه‌های عشایری خسارت دیده از سیل در کهگیلویه و بویراحمد
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای مهلت تسهیلات مراجعه کنند
  • تخلیه غلات ۱۰۱ فروند کشتی در بندر امیرآباد بهشهر
  • تخلیه غلات ۱۰۱ فروند کشتی در بندر امیرآباد
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای امهال تسهیلات مراجعه کنند
  • عوامل خسارت‌زای زنگ زرد گندم و سن غلات مزارع فارس مدیریت می‌شوند
  • مدیریت عوامل خسارت‌زا زنگ زرد گندم و سن غلات در فارس
  • گیلان، تأمین کننده جوجه یکروزه کشور 
  • آغاز توزیع تخم نوغان در مازندران
  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزان گراشی