Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، با وجود آنکه امارات و رژیم صهیونیستی از سال‌های قبل روابط تنگاتنگی در عرصه‌های مختلف با یکدیگر داشتند، اما دستکم ابوظبی این روابط را پشت پرده نگه داشته و آن را به صورت رسمی اعلام نکرده بود.

اقدام اخیر امارات در امضای توافقنامه رسمی عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی آن هم در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و عقب ماندن دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور از رقیب انتخاباتی اش در نظر سنجی‌های صورت گرفته، نشان می‌دهد که اهداف ابوظبی از این اقدام گسترده‌تر از آنچه که اعلام شده، است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر آن، این توافقنامه به مثابه ریسمان نجاتی برای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از بن بست کنونی در اراضی اشغالی است، بن بستی که به موجب آن اعتراضات صهیونیست‌ها به درب منزل وی نیز کشیده شده است.

به نظر می‌رسد این توافقنامه بیش از هر چیزی، برای ترامپ، نتانیاهو و محمد بن زائد ولیعهد ابوظبی به مثابه دستاوردی برای خروج از بن بست سیاسی آن‌ها محسوب می‌شود.

«عبداللطیف القانوع» سخنگوی جنبش حماس در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص توافق امارات با رژیم صهیونیستی گفت: عادی سازی روابط میان امارات و اشغالگران رژیم صهیونیستی یک اشتباه تاریخی بوده که نسل‌های بعدی در کشور‌های عربی هرگز آن را نخواهند بخشید.

بیشتر بخوانید

سازش امارات و رژیم صهیونیستی چه معنایی دارد؟

وی در ادامه افزود: ما این اقدام را به مثابه واردن آوردن خنجر از پشت به ملت فلسطین و زیر پا گذاشتن فداکاری‌های پی در پی آن‌ها می‌دانیم.

این سخنگوی جنبش حماس در خصوص اهداف امارات از اقدام به علنی کردن روابط خود با دشمن صهیونیستی گفت: ابوظبی تلاش دارد تا به نوعی دشمن صهیونیستی را جزئی از منطقه عربی ما کُند و به این رژیم در خاک فلسطین، مشروعیت دروغین بخشد.

القانوع در خصوص واکنش ملت فلسطین در برابر این خیانت بیان کرد: ملت فلسطین و تمام گروه‌ها و اقشار سیاسی آن، هرگز چنین چیزی را نمی‌پذیرند. فلسطینی‌ها در برابر پروژه‌های عادی سازی روابط به صورت متحد و یکپارچه ایستاده اند و هرگز اجازه نمی‌دهند که چنین نقشه‌هایی عملی شود.

وی ادامه داد: ما با تمام قوای ملی خود برای آنکه آرمان فلسطین به عنوان مسأله مرکزی امت اسلامی باقی بماند مبارزه می‌کنیم.

سخنگوی جنبش حماس در خصوص پیامد‌های این اقدام امارات گفت: عادی سازی روابط میان امارات و دشمن صهیونیستی، باعث می‌شود تل آویو برای دست زدن به جنایات بیشتر علیه ملت فلسطین گستاخ‌تر شود. این اقدام تلاشی شکست خورده برای نجات نتانیاهو از اتهامات فساد و یک هدیه رایگان به دشمن صهیونیستی علیه منافع ملت فلسطین محسوب می‌شود.

وی در خصوص احتمال پیروی دیگر کشور‌های عربی از امارات در این مسیر گفت: هر کشور عربی که دست به عادی سازی روابط با اسرائیل بزند دشمن ملت فلسطین بوده و در کنار اشغالگران صهیونیست علیه فلسطینی‌ها می‌ایستد. این اقدامات باعث می‌شود منافع فلسطینی‌ها و حقوق ملی آن‌ها زیر پا گذاشته شود.

القانوع بیان کرد: کشور‌های عربی باید از ملت فلسطین حمایت کرده و برای تقویت مقاومت آن‌ها در نبرد علیه اشغالگران صهیونیست اقدام کنند نه آنکه تبدیل به حامی رژیم صهیونیستی شده و دست به عادی سازی روابط بزنند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امارات متحده عربی سازش با اسرائیل رژیم صهیونیستی عادی سازی روابط دشمن صهیونیستی رژیم صهیونیستی ملت فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۳۷۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام به موقع پلیس جان ۲ نفر را در سنندج نجات داد

فرمانده انتظامی استان کردستان گفت: اقدام به موقع ماموران وظیفه‌شناس سنندج در خاموش کردن خودروی دچار آتش‌سوزی، موجب نجات جان دو نفر از شهروندان شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار علی آزادی در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: مأموران انتظامی سنندج در حین گشت زنی در محله شریف آباد، متوجه آتش گرفتن خودرویی در آن حوالی که یک راننده و یک سرنشین داخل خودرو هستند، می‌شوند.

وی افزود: مأموران وظیفه شناس بلافاصله با کپسول اطفا حریق داخل خودرو سازمانی با یک اقدام شجاعانه، پژو روا که از ناحیه موتور دچار آتش سوزی شده بود، خاموش می‌کنند.

فرمانده انتظامی استان کردستان با بیان اینکه این حادثه تلفات جانی نداشته است، گفت: اقدام همراه با سرعت عمل مأموران موجب خوشحالی شهروندان شد.

سردار آزادی تصریح کرد: پلیس با تمام توان در راستایی ایجاد امنیت و آرامش شهروندان تلاش می‌کند و این را یک افتخار برای خود می‌داند.

کد خبر 749094

دیگر خبرها

  • تلاش آمریکا برای احیای یک طرح شکست خورده علیه ایران
  • برکناری نتانیاهو تنها راه نجات است/ تاکید بر برگزاری انتخابات زودهنگام
  • اقدام به موقع پلیس جان ۲ نفر را در سنندج نجات داد
  • رژیم صهیونیستی در کف میدان شکست خورده است
  • جبهه متحد دیپلماسی پارلمانی برای اقدام هماهنگ علیه رژیم صهیونیستی ایجاد شود
  • فشار نظامی به حماس شکست خورده است
  • افشای جزئیات توافق شکست خورده میان روسیه و اوکراین
  • عقب‌نشینی تیپ «ناحال» و دور تازه شکست‌های اسرائیل در غزه
  • العین؛ تعبیر تدریجی یک رؤیا
  • عقب‌نشینی تیپ «ناحال» و دور تازه شکست‌های اسرائیل در غزه