Web Analytics Made Easy - Statcounter

روند کاهش قیمت نفت با بسته شدن قرارداد کاهش تولید بین اوپک و متحدانش با میانجیگری ترامپ متوقف شد ولی صنعت نفت آمریکا هنوز هم درگیر بدهی بالا و سقوط تقاضا برای نفت و محصولات نفتی است. - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، دونالد ترامپ به بسته شدن یک قرارداد تاریخی بین بزرگترین تولید کنندگان نفت دنیا کمک کرد ولی این قرارداد هم نتوانست مانع سقوط صنعت نفت آمریکا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 تأثیرات مخرب همه‌گیری ویروس کرونا بر بازار نفت در سرتاسر زنجیره عرضه از اکتشاف کنندگان گرفته تا شرکت‌های نفتی تامین کننده نیروی کار و تجهیزات، گسترش یافته است. شرکت والاریس لندن که بزرگترین مجموعه چاههای نفت دریایی را در اختیار دارد، جدیدترین قربانی این بحران است. تنها در آمریکای شمالی ،چندین تولید کننده و شرکت خدمات میادین نفتی در 2020 ورشکست شده اند و پیش‌بینی می‌شود 70 درصد از تولید کنندگان شیل آمریکا هم به همین سرنوشت دچار شوند.

طبق گفته کن مدلاک، مدیر ارشد مرکز مطالعات انرژی در دانشگاه رایس، کاهش بی سابقه تقاضای نفت چیزی نیست که ترامپ و  اوپک بتوانند درست کنند.

وی گفت:« تنها کاری که آنها می‌توانند انجام دهند تعدیل این مشکلات با مذاکره در مورد کاهش تولید است. به این ترتیب می‌توان بازار را تا حد امکان نزدیک به تعادل نگه داشت».

روند کاهش قیمت نفت با بسته شدن قرارداد کاهش تولید بین اوپک و متحدانش با میانجیگری ترامپ متوقف شد. صنعت نفت آمریکا طرح توسعه شدید خود را چندین سال پیش آغاز کرد یعنی زمانی که قیمت نفت بالاتر از 100 دلار در هر بشکه بود. این صنعت در حال حاضر درگیر بدهی بالا و سقوط تقاضا برای نفت و محصولات نفتی و همچنین کنترل همه گیری ویروس کروناست. شرکت های نفتی با تقاضای سرمایه‌گذاران برای توجه به تغییرات جوی و انتقال و دور شدن از سوخت های فسیلی هم قرار دارند.

صادرات نفت آمریکا 1 میلیون بشکه در روز کاهش یافتتعداد چاه های نفت و گاز آمریکا برای پانزدهمین هفته متوالی کاهش یافت

 ترامپ در ماه آوریل اعلام کرد قرارداد اوپک‌پلاس قراردادی بزرگ است و صدها هزار شغل را در صنعت انرژی در آمریکا نجات میدهد. وی با تولیدکنندگان نفت در کاخ سفید دیدار کرد و از وزارت انرژی خواست نفت خام در ذخایر استراتژیک ذخیره کند. ولی طرح کمک مالی به حفاران نفتی عملی نشد و حالا تولیدکنندگان آمریکا تنها چند ماه مانده تا انتخابات ریاست جمهوری در وضعیت دشواری به سر می‌برند که می تواند پیامدهای قابل توجهی برای صنعت نفت داشته باشد.

رهبران صنعت انرژی عقیده دارند ترامپ علیرغم سخنان خود در حمایت از این صنعت، سایر بخش‌های اقتصاد را در اولویت قرار داده است. وزارت کشور آمریکا طبق دستور ترامپ درخواست تولیدکنندگان نفت برای معافیت از پرداخت بهره به دولت فدرال برای استخراج نفت و گاز از آبهای فدرال را رد کرده است. ولی صنعت نفت آمریکا هنوز هم ترامپ را به خاطر طرح 2 تریلیون دلاری او برای پایان دادن به وابستگی آمریکا به سوخت‌های فسیلی، به بایدن ترجیح می دهد.

 انتهای پیام/112

R7586/P/S7,80,85/CT10 بیشتر بخوانید... ورشکستگی ۵۰ شرکت نفت و گاز در آمریکا از زمان سقوط قیمت نفت شرکت حفاری رزهیل آمریکا اعلام ورشکستگی کرد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... ورشکستگی ۵۰ شرکت نفت و گاز در آمریکا از زمان سقوط قیمت نفت شرکت حفاری رزهیل آمریکا اعلام ورشکستگی کرد پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی ۱ زنگنه: باید برای پس از تحریم آماده باشیم/ ایران بزرگترین صادرکننده بنزین در منطقه است ۲ پیام خاندوزی به وزیر اقتصاد: سوءمدیریت در بورس مشهود است؛ پیشنهاد «فرود آرام» به‌جای «سقوط آزاد» ۳ قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز امروز ۹۹/۰۵/۳۰|افزایش قیمت طلا و ارز در بازار/ سکه ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان شد ۴ عضو شورای عالی بورس: نگران بازار سرمایه نیستم، لطفا صبور باشید ۵ اولتیماتوم سازمان مالیاتی به خریداران سکه/ فردا آخرین مهلت پرداخت مالیات است ۶ رئیس سازمان مالیاتی: مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی مشاغل به هیچ عنوان تمدید نمی‌شود/لیست شعب فعال بانک ملی در روز جمعه ۷ هواشناسی ایران ۹۹/۵/۳۰|پیش‌بینی آخر هفته بارانی در برخی استان‌ها/هوای شمال سرد می‌شود ۸ خبر خوش وزیر راه برای مستأجران/ متقاضیان طرح ملی مسکن سال آینده خانه‌دار می شوند مهمترین اخبار اقتصادی پیام خاندوزی به وزیر اقتصاد: سوءمدیریت در بورس مشهود است؛ پیشنهاد «فرود آرام» به‌جای «سقوط آزاد» ۵ محور تحقیق‌وتفحص از سازمان برنامه و بودجه/ ابهام در تخصیص‌ بودجه دستگاه‌ها با اهرم فشار و مذاکره نماینده کارگران: شکایت جدیدی درباره مزد ۹۹ نداشتیم/ مخالفت دولت با درخواست سازمان بازرسی اولتیماتوم سازمان مالیاتی به خریداران سکه/ فردا آخرین مهلت پرداخت مالیات است مهمترین اخبار تسنیم روسیه خواستار برگزاری نشست فوری شورای امنیت درباره ایران شد نماینده کارگران: شکایت جدیدی درباره مزد ۹۹ نداشتیم/ مخالفت دولت با درخواست سازمان بازرسی ظریف: یک بار دیگر طعم انزوا را به قانون‌شکنان آمریکایی خواهیم چشاند پیام خاندوزی به وزیر اقتصاد: سوءمدیریت در بورس مشهود است؛ پیشنهاد «فرود آرام» به‌جای «سقوط آزاد» چین: آمریکا عضو برجام نیست پس صلاحیت دعوت شورای امنیت به مکانیزم ماشه را ندارد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: صنعت نفت آمریکا نفت و گاز قیمت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۳۷۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نفت برنت به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، قیمت نفت در روز چهارشنبه برای سومین روز پیاپی کاهش یافته است. افزایش ذخایر نفت خام و تولید نفت آمریکا به عنوان بزرگترین مصرف کننده نفت دنیا به همراه بالا رفتن امید نسبت به قرارداد آتش بس در خاورمیانه از عوامل افزایش قیمت نفت بوده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵۴ سنت معادل ۰.۶۱ درصد کاهش به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۸۰ سنت معادل ۰.۹۸ درصد کاهش ۸۱ دلار و ۱۳ سنت معامله می‌شود.

آمار موسسه نفت آمریکا نشان می‌دهد ذخایر نفت خام این کشور ۴.۹۰۶ میلیون بشکه در هفته گذشته افزایش داشته، در حالی که ذخایر بنزین و میعانات گازی آن کاهش یافته است.

آمار رسمی اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می‌دهد ذخایر بنزین این کشور ۱.۴۸۳ میلیون بشکه و ذخایر میعانات گازی ۲.۸۷ میلیون بشکه پایین آمده است.
تولید نفت آمریکا هم در ماه فوریه تا ۱۳.۱۵ میلیون بشکه در روز افزایش داشته در حالی که در ژانویه برابر با ۱۲.۵۸ میلیون بشکه در روز بوده است.

انتظار بسته شدن یک قرارداد آتش بس بین رژیم صهیونیستی و حماس به دنبال از سرگیری مذاکرات صلح توسط مصر قیمت نفت را پایین آورده است. پایان این جنگ می‌تواند نگرانی در مورد گسترش درگیری و مختل شدن عرضه نفت خاورمیانه را کاهش دهد.

به نظر می‌رسد تولید اوپک صد هزار بشکه در روز در آوریل کاهش یافته و به ۲۶.۴۹ میلیون بشکه در روز رسیده است که نشان دهنده صادرات کمتر ایران، عراق و نیجریه و تعهد به سایر اعضا به قرارداد تولید اوپک پلاس است.

کد خبر 6093919 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • سقوط آزاد رمزارزها؛ افت ۱۸ درصدی قیمت بیت‌کوین در یک ماه
  • نتانیاهو مانع دستیابی به توافق است/ تلاش آمریکا برای فشار بر حماس
  • طلای جهانی سقوط کرد
  • نفت برنت به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید
  • کاهش ۱۰۰ بشکه ای تولید روزانه نفت اوپک
  • قیمت جدید طلا امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / طلا سقوط کرد
  • قیمت نفت چند دلار شد؟
  • بازار رمزارز‌ها / سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
  • قیمت نفت یک‌درصد کاهش یافت
  • سود مشارکت خودروسازان و دانش‌بنیان‌ها در تولید قطعات خودرویی