Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-30@19:11:50 GMT

تأمین مالی 331 پروژه بندری توسط بخش خصوصی

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۳۷۹۳۰

تأمین مالی 331 پروژه بندری توسط بخش خصوصی

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به انجام مطالعات پایانه مواد معدنی و فولادی با سرمایه‌گذاری 5هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در بندر شهید رجایی، گفت: ‌331 پروژه بندری توسط بخش خصوصی تأمین مالی شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، محمد راستاد با اشاره به جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بنادر و توسعه تجهیزات با استفاده از سرمایه‌‌های غیر دولتی، اظهار داشت: یکی از مهمترین پروژه‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی که سال گذشته قرارداد آن نهایی شد، این پروژه در حال حاضر‌ در مرحله مطالعات سرمایه‌گذار قرار دارد و به زودی عملیات اجرایی آن امسال آغاز می‌شود، پایانه مواد معدنی بندر شهید رجایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه این پروژه‌ پایانه‌ای تخصصی برای مواد معدنی و فولادی است، ادامه داد: رقم قرارداد پایانه مواد معدنی و فولادی بندر شهید رجایی در آن مقطع ‌5 هزار میلیارد تومان بود و یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بنادر کشور محسوب می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره نوع قرارداد اظهار داشت: روش ساخت این پروژه با قرارداد BOT (ساخت،‌بهره‌برداری و انتقال) و مدت زمان آن 33 ساله است.

راستاد اضافه کرد: این پروژه کمک می‌کند ما از نظر نُرم، کیفیت و بهره‌وری عملیات صادرات مواد معدنی و فولادی بتوانیم دستاورد مهمی در مهمترین بندر کانتینری کشور یعنی بندر شهید رجایی داشته باشیم.

وی با اشاره به چشم‌انداز ‌صادرات محصولات فولادی با محوریت 55 میلیون تن در سال 1404 و تأثیر این پایانه در تسریع عملیات تحلیه و بارگیری و تحقق اهداف مشخص شده، اضافه کرد: این پایانه ریل پایه است.

* جذب 13.5 هزار میلیارد تومان سرمایه خصوصی در بنادر

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در تشریح میزان جذب سرمایه‌گذار خصوصی در توسعه زیرساخت‌ها و تجهیزات بندری اظهار داشت: میزان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بنادر ما 15 هزار و 820 میلیارد تومان است که عمدتاً در چند سال اخیر محقق شده است.

راستاد ادامه داد: از سال 92 به بعد 13 هزار و 545 میلیارد تومان جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بنادر داشتیم و قبل از آن 2 هزار و 275 میلیارد تومان بود.

* ‌331 پروژه بندری توسط بخش خصوصی تأمین مالی شده است

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ‌331 پروژه در این قالب توسط بخش خصوصی تأمین مالی شده است تا در بنادر کشور در زمینه روبناها، تأسیسات، تجهیزات،‌ تأسیسات پشتیبانی و مراکز تولیدی و ارزش افزوده‌ای، در بنادر کشور ایجاد شود.

راستاد اظهار داشت: بخش عمده‌ای از این پروژه‌ها به بهره‌برداری رسیده است و در حال حاضر نقش مثبتی در ارتقاء بنادر کشور دارد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: محمد راستاد سرمایه گذاری بخش خصوصی در بنادر مواد معدنی و فولادی بندر شهید رجایی توسط بخش خصوصی میلیارد تومان بنادر کشور تأمین مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۳۷۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برات سپامی به تأمین مالی کسب‌و‌کار‌ها کمک می‌کند

برات الکترونیک سپامی خدمت نوین بانک صادرات ایران برای تأمین مالی زنجیره تأمین واحد‌های تولیدی است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، معاون فناوری اطلاعات بانک صادرات ایران، تأمین مالی را یکی از چالش‌های اصلی کسب‌و‌کار‌ها و بنگاه‌های تولیدی دانست و گفت: خوشبختانه با پیاده‌سازی برات الکترونیک سپامی در بانک صادرات ایران به‌عنوان نخستین بانک، این چالش تا حد زیادی برطرف شده است و کسب‌و‌کار‌های زنجیره تأمین، پس از اعتبارسنجی، می‌توانند به‌اعتبار بانک صادرکننده برات و بانک مرکزی، نسبت به تأمین مالی مبادلات تجاری خود اقدام کنند.

محمد رضوان‌مدنی، برات الکترونیک سپامی را خدمت نوین بانک صادرات ایران برای تأمین مالی زنجیره تأمین واحد‌های تولیدی و کسب‌و‌کار‌ها دانست و افزود: نخستین برات الکترونیک سپامی، اوایل اردیبهشت‌ماه توسط بانک صادرات ایران در محیط عملیاتی صادر شد و کنار چک امن دیجیتال، سفته و برات الکترونیک توانست مجموعه ابزار‌های تجارت الکترونیک در بانک صادرات ایران را برای ارائه خدمات بهتر به مردم، خصوصاً کسب‌و‌کار‌ها و بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی تکمیل کند.

به‌گفته رضوان‌مدنی، تسریع و تسهیل فرایند تأمین مالی و سرمایه در گردش کسب‌و‌کار‌ها و بنگاه‌های تولیدی، کاهش نیاز به دریافت تسهیلات جدید برای تأمین مالی سرمایه در گردش و تقویت روابط پایدار بین تولیدکننده و تأمین‌کننده ازجمله مزایای بهره‌مندی از این ابزار جدید تجارت الکترونیک برای اجزای زنجیره تأمین است.

وی اضافه کرد: واحد‌های تولیدی، بنگاه‌های اقتصادی، شبکه فروش و تأمین‌کنندگان می‌توانند با مراجعه به پلت‌فرم تأمین مالی زنجیره تأمین بانک صادرات ایران از این ابزار که بر اساس دستورالعمل ارائه خدمات تأمین مالی زنجیره تأمین توسط مؤسسات اعتباری طراحی شده است و شیوه‌نامه اجرایی آن پس از تصویب در کمیسیون اعتباری به تأیید هیئت عامل بانک مرکزی نیز رسیده است، استفاده نمایند.

گفتنی است برات الکترونیک غیرکاغذی، با سررسید حداقل یک ماه و حداکثر یک سال، با درخواست برات‌دهنده (بنگاه خریدار) در وجه یا به حواله‌کرد دارنده برات (بنگاه فروشنده) از طریق سامانه برات صادر و شناسه یکتای آن در سامانه سپام ثبت می‌شود و بانک صادرات ایران بر اساس اعتبار برات‌دهنده (بنگاه خریدار) نسبت به قبول برات الکترونیک و تأدیه مبلغ آن در سررسید اقدام خواهد کرد. این سند تجاری الکترونیکی، تمامی ویژگی‌های ذکرشده در ماده 223 قانون تجارت و قانون تجارت الکترونیک را داراست و بر اساس بخشنامه بانک مرکزی، امکان صدور 80 هزار میلیارد تومان برات الکترونیکی توسط شبکه بانکی در سال 1403 پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/+

دیگر خبرها

  • ◄ معرفی شرکت های کشتیرانی در ایران
  • برات سپامی به تأمین مالی کسب‌و‌کار‌ها کمک می‌کند
  • بندر امام خمینی ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی دارد
  • سد ورود بخش خصوصی به صنعت نفت و گاز شکسته شد/ آغاز ۵۰ پروژه به ارزش ۲۵ میلیارد دلار
  • سد ورود بخش خصوصی به صنعت نفت و گاز شکسته شد
  • خاندوزی: پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای تأمین مالی با نرخ ترجیحی تأیید شد
  • کار وزارت نیرو برای فرهنگ‌سازی مصرف برق به جایزه‌دادن کشید!
  • مذاکره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی
  • مذاکره برای تأمین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی
  • لزوم تأمین منابع مالی برای تکمیل پروژه‌های آبرسانی به مشهد مقدس