Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-27@23:36:20 GMT

بیانیه جوزپ بورل علیه تصمیم آمریکا

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۳۸۱۱۰

بیانیه جوزپ بورل علیه تصمیم آمریکا

به نقل از یورونیوز، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه در پی درخواست آمریکا مبنی بر فعال‌سازی مکانیسم ماشه در بیانیه‌ای اعلام کرد: همانطور که بارها یادآور شده‌ام، آمریکا به‌طور یکجانبه مشارکت در برجام را در تاریخ ۸ مه ۲۰۱۸ متوقف کرده و متعاقب آن در هیچ فعالیت مربوط به توافق هسته‌ای ایران شرکت نکرده است؛ بنابراین آمریکا با توجه به اینکه کشور مشارکت کننده در برجام نیست، نمی‌تواند از روند بازگشت تحریم‌های پیش‌بینی شده طبق قطعنامه ۲۲۳۱، استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جوزپ بورل تاکید کرد که به عنوان هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام، هر کاری انجام خواهد داد تا این توافق‌نامه حفظ و به‌طور کامل از سوی همه طرف‌ها اجرا شود.


وی افزود: برجام همچنان یک عامل اصلی در جلوگیری از تکثیر جهانی سلاح‌های هسته‌ای و برقراری ثبات منطقه‌ای است.

جوزپ بورل همچنین در گفت‌وگو با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه نیز تاکید کرد که مصمم است تا برای حفظ برجام همکاری‌ها را با سایر مشارکت‌کنندگان در این توافق ادامه دهد.

312 310

کد خبر 1423967

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا مکانیسم ماشه جوزپ بورل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۳۸۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علی‌اف: فرانسه، هند و یونان در حال تسلیح ارمنستان علیه آذربایجان هستند

به گزارش صدای ایران به نقل از خبرگزاری آنادولو،الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان در نشستی در دانشگاه «ADA» در باکو اظهار داشت: فرانسه، هند و یونان در حال تسلیح ارمنستان در برابر آذربایجان هستند؛ ما نمی‌توانیم بنشینیم و منتظر بمانیم. ما دیدگاه خود را به وضوح به دولت ارمنستان و طرف‌هایی که امروز سعی در حفاظت از ارمنستان داشتند، منتقل کردیم. اگر تهدیدی جدی دیدیم، اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

علی‌اف با اشاره به مذاکرات توافق صلح با ارمنستان اذعان داشت: بیش از هر زمان دیگری به امضای توافق صلح نزدیک شده‌ایم؛ در دوران اشغال هرگز به این نزدیک نبودیم. آن زمان حتی نمی‌توانستیم در خصوص مسائل اولیه به توافق برسیم، اکنون درک مشترک داریم، اینکه یک توافق صلح چگونه باید باشد. ما فقط باید جزئیات را بررسی کنیم. البته هر دو طرف به زمان نیاز دارند.

وی در خصوص مسیری که استان‌های غربی آذربایجان و نخجوان را از طریق ارمنستان به یکدیگر متصل می‌کند، گفت: این موضوع در بیانیه سه جانبه امضا شده در ۱۰ نوامبر ۲۰۲۰ (بین روسیه، آذربایجان و ارمنستان) مطرح شده است. بله، عبارت کریدور زنگزور در آن گنجانده نشده، اما نوشته شده است که بین غرب آذربایجان و نخجوان ارتباط جاده‌ای وجود دارد و امنیت این جاده توسط نیرو‌های روس تامین می‌شود. ارمنستان بیش از ۳ سال است که این ماده را نقض می‌کند. آنها از ایجاد ارتباط جاده‌ای با نخجوان جلوگیری می‌کنند.

دیگر خبرها

  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • بیانیه ستاد حقوق بشر در واکنش به اقدام متزورانه آمریکا
  • بیانیه ستاد حقوق بشر در واکنش به اقدام متزورانه آمریکا در انتشار گزارش موهوم وضعیت حقوق بشر
  • بیانیه مشترک آمریکا و ۱۷ کشور دیگر: تمام اسرای اسراییلی باید فورا آزاد شوند
  • بیانیه ۱۷ کشور به سرکردگی آمریکا علیه ملت فلسطین در غزه
  • بیانیه مشترک آمریکا و 17 کشور دیگر: تمام اسرای اسراییلی باید فورا آزاد شوند
  • درخواست مشترک ۱۸ کشور از حماس برای توافق آتش‌بس
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • علی‌اف: فرانسه، هند و یونان در حال تسلیح ارمنستان علیه آذربایجان هستند