Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از دیپلمات‌های ارشد آمریکایی با تاکید بر مساله مذاکرات اشتراک هزینه‌های دفاعی در شبه جزیره کره گفت، آمریکا انعطاف پذیری قابل ملاحظه‌ای از خود در مذاکرات اخیر اشتراک هزینه‌های دفاعی با کره جنوبی نشان داده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، کلارک کوپر، دستیار وزیر خارجه آمریکا در جریان تله کنفرانس در واشنگتن پس از آن این اظهارات را مطرح کرد که مقام‌های کره جنوبی گفتند، جئونگ اون-بو، مذاکره کننده ارشد این کشور گفتگویی تلفنی با دونا ولتون، همتای آمریکایی خود که ماه جاری میلادی در این سمت منصوب شده، داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کوپر ادامه داد: ما اخیرا انعطاف پذیری قابل توجهی را در هفته‌های اخیر در صورتحساب‌های مربوط به اشتراک هزینه‌های دفاعی از خود نشان دادیم. ما باید به یک توافق دو جانبه و قابل قبول دست پیدا کنیم.

این مقام آمریکایی از دادن جزئیات درباره اینکه آیا انعطاف پذیری اخیر واشنگتن به معنای یک امتیار است، خودداری و فقط بر اهمیت یک توافق تاکید کرد و گفت، به دنبال مخدوش کردن کانال‌های ارتباطی خوب بین دو کشور نیست.

وی ادامه داد: تاکید می‌کنم که مذاکرات هرگز متوقف نشده‌اند. البته توقف‌های کوتاهی بوده اما هرگز به صورت کامل متوقف نشده است. ما باید درباره اشتراک هزینه‌های دفاعی به نتیجه برسیم. یک توافق مشترک دو جانبه و قابل قبول برای کره جنوبی و برای آمریکا تنها از طریق گفتگوی متقابل به دست می‌آید.

واشنگتن پیشتر از سئول خواسته بود تا ۱.۳ میلیارد دلار در سال و به عنوان بخشی از هزینه‌های استقرار ۲۸ هزار و ۵۰۰ نیروی آمریکایی در شبه جزیره کره بپردازد اما دولت سئول آن را نپذیرفت. سئول گفته که این مبلغ رشد ۵۰ درصدی از مبلغی داشته است که در سال پرداخت می‌شود و اعلام کرده که در بهترین حالت ممکن می‌تواند با یک رشد ۱۳ درصدی مبالغی را بپردازد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کره جنوبی آمريكا انعطاف پذیری کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۳۸۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنی که به خاطر غزه از دولت بایدن استعفا داد + عکس

به گزارش جماران؛ شبکه خبری العربیه گزارش داد سخنگوی عرب‌زبان وزارت خارجه آمریکا برای اعتراض به سیاست‌های دولت «جو بایدن» در قبال غزه از سمت خود استعفا داده است. 

«هالا هاریت» در پیامی در صفحه خود در «لینکدین» نوشت: «من روز ۱۸ آوریل ۲۰۲۴ بعد از ۱۸ سال خدمت برجسته برای اعتراض به سیاست آمریکا در قبال غزه استعفا کردم.»

استعفای این مقام وزارت خارجه آمریکا در ادامه موج استعفای دیپلمات‌های آمریکایی برای اعتراض به حمایت‌های بی‌چون و چرای آمریکا از اسرائیل در جنگ غزه محسوب می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • رنگ خون چشمگیر است
  • حماس: پاسخ رسمی تل‌آویو به پیشنهاد‌های خود را دریافت کردیم
  • جهاد اسلامی: نسخه آمریکایی آتش‌بس غزه بدتر و گمراه‌کننده‌تر است
  • حماس : پاسخ رسمی تل آویو به پیشنهادهای خود را دریافت کردیم
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی
  • کاخ سفید: آمریکا هیچ سامانه پاتریوتی برای اوکراین ندارد
  • اشتراک‌پذیری بیش از ۱۰ هزار مشترک جدید در مناطق شهری و روستایی ایلام
  • حمله به ۱۰۲ کشتی اسرائیلی آمریکایی و انگلیسی در ۲۰۲ روز
  • زنی که به خاطر غزه از دولت بایدن استعفا داد + عکس
  • وانگ یی: آمریکا به سیاست غلط بر حذر داشتن چین ادامه می‌دهد