Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-08@23:32:18 GMT

شکایت کارگران برای ابطال مصوبه دستمزد۹۹

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۳۸۴۳۱

شکایت کارگران برای ابطال مصوبه دستمزد۹۹

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، علی بابایی کارنامی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، درباره احتمال ورود این کمیسیون به منظور اصلاح میزان دستمزد کارگران و ترکیب شورای عالی کار اظهار داشت: شورای عالی کار یک حکم قانونی بوده و ترکیب خوبی دارد زیرا نماینده کارگران، نماینده کارفرمایان و دولت در آن حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در شرایط فعلی اقتصادی ترکیب فعلی شورای عالی کار غیر از این نمی‌تواند باشد مگر اینکه سازوکار اقتصادی کشور بر هم خورده و سپس بتوانیم تغییرات لازم را در شورای عالی کار ایجاد کنیم.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: شورای عالی کار دولت را بزرگترین کارفرما می‌داند؛ در حالی که شأن حضور دولت در جلسه شورای عالی کار بحث نظارت است نه دخالت. 

بابایی‌کارنامی گفت: متاسفانه محمد شریعتمداری وزیر کار و مدیران این وزارتخانه در جلسات شورای عالی کار که درباره تعیین حقوق دستمزد سال جاری تشکیل شده بود دخالت کردند ولی بایستی اجازه می‌دادند نماینده کارگران و کارفرمایان به توافق برسند.

وی گفت: ‌متاسفانه دولت به صورت یکجانبه میزان حقوق و دستمزد کارگران در سالجاری را مشخص کرد در حالی که بایستی میزان درصد افزایش حقوق بر اساس شاخص‌های تورم، سبد هزینه خانوار و میزان افزایش قیمت 120 کالا و در نهایت نظر کارگر و کارفرما تعیین شود.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس افزود:‌ همه ساله بر اساس رویه موجود درباره میزان افزایش حقوق کارگران تصمیم‌گیری می‌شد اما در سال جاری دولت از نقش نظارتی خود خارج شده و طرف کارفرما را گرفت.

بابایی‌کارنامی گفت: نمایندگان شورای عالی کار به دیوان عدالت اداری در مورد عدم رعایت پیش شرط ‌های لازم جهت تعیین افزایش حقوق کارگران شکایت کرده است که در همین راستا آیت‌الله رئیسی رئیس قوه قضائیه دستور داده دیوان عدالت اداری باید بر اساس ارزیابی میدانی این موضوع را بررسی کرده و هر حکمی که این دیوان بدهد لازم الاجراست. 

پربیننده ترین اهالی این روستا مستمری مادم‌العمر خواهند گرفت +عکس حقوق بازنشستگان افزایش پیدا کرد ۵ خبر مهم اقتصادی ۱۳۹۹/۵/۳۰ ۵ خبر مهم اقتصادی ۱۳۹۹/۵/۲۹ ارزش اوراق بدهی فروش‌رفته به ۵۵هزار و ۱۴۵میلیارد تومان رسید / الزام بانک‌ها به نگهداری اوراق ‌بدهی؛ تلاش بانک مرکزی برای افزایش استقبال از اوراق بدهی

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: حقوق دستمزد شورای عالی کار مجلس شورای اسلامی دستمزد کارگران کمیسیون اجتماعی مجلس علی بابایی قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت شورای عالی کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۳۸۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید مصوبه کمیته مداخلات ارزی بانک مرکزی برای کنترل نوسانات بازار ارز

آفتاب‌‌نیوز :

 جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی عصر امروز چهارشنبه به ریاست آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی برگزار شد و دو مصوبه به تصویب رسید.

در این جلسه با توجه به لزوم تمدید مصوبه کمیته مداخلات ارزی بانک مرکزی مبنی بر اعطای اختیارات لازم به این بانک برای مداخله در بازار ارز و کنترل نوسانات ارزی، اعضای شورای عالی هماهنگی اقتصادی با تمدید این مصوبه موافقت کردند.

همچنین با توجه به لزوم تأمین مالی منابع مربوط به طرح ۵۵۰ هزار هکتاری خوزستان، شورای عالی هماهنگی اقتصادی، «بند (م) تبصره (۲) قانون بودجه ۱۴۰۲» مبنی بر اعطای مجوز برای برداشت منابع مالی مورد نیاز این طرح از محل واگذاری سهام دولت در شرکت توسعه نیشکر را برای سال ۱۴۰۳ تمدید کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • مصوبه کمیته مداخلات ارزی بانک مرکزی برای کنترل نوسانات بازار ارز تمدید شد
  • مصوبه کمیته مداخلات ارزی بانک مرکزی برای کنترل نوسانات بازار تمدید شد
  • تمدید مصوبه کمیته مداخلات ارزی بانک مرکزی برای کنترل نوسانات بازار ارز
  • رئیس فراکسیون کارگری مجلس: درخواست ابطال مصوبه دستمزد کارگران به دیوان عدالت اداری داده شده
  • تمدید مصوبه کمیته مداخلات ارزی بانک مرکزی برای کنترل نوسانات ارزی
  • تمدید مصوبه مداخله بانک مرکزی برای کنترل نوسانات ارز
  • وزیر کار تکلیف کارگران را روشن کرد/ حداقل دستمزد کارگران تغییر می‌کند؟
  • حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی طبق قانون افزایش یافته است
  • کارگران درخواست ابطال افزایش ۳۵ درصدی حقوق را به دیوان عدالت اداری داده اند
  • ابلاغ مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی