Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، از مرحله آزمایشی موشک‌های کروز هوایی خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیر سرتیپ امیر حاتمی در گفتگویی از مرحله آزمایشی موشک‌های کروز هوایی خبر داد و گفت: یک موشک کروز برد بلند هم برای هواپیماها داریم که امیدواریم بتوانیم آن را به موقع به اتمام برسانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کار برای تولید این موشک کروز برد بلند در وزارت دفاع با جدیت به پیش می‌رود و از آنجا که یک کار تحقیقاتی است، اگر با مانع فنی روبرو نشود در موعد مقرر به نتیجه خواهد رسید.

وزیر دفاع با اشاره به اینکه وزارت دفاع در زمینه انواع موشک‌های کروز کار می‌کند، اظهار داشت: در نمایشگاه دفاعی 22 بهمن سال گذشته هم موشک‌های کروز زمین به زمین هویزه و سومار به نمایش گذاشته شد که برد آن‌ها حدود هزار و 400 کیلومتر است.

امیر حاتمی با اشاره به صعود ایران از رتبه بیست و سوم به چهاردهم در توان دفاعی، ادامه داد: اگر سنجش دقیقی صورت بگیرد، حتماً رتبه واقعی ما بالاتر از این رقم خواهد بود.

وی تاکید کرد: این رتبه بندی را موسسه‌های بین‌المللی بر اساس شاخص‌هایی انجام می‌دهند و قدرت رزمی کشورهای مختلف را با تطبیق داده‌ها می‌سنجند و یک رتبه‌ای را اعلام می‌کنند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح کرد: اما چون آن‌ها از یکسری ویژگی‌های ما مثل قدرت روحی، آموزش، تجربه و انگیزه‌های الهی رزمندگان ما اطلاع درستی ندارند نمی‌توانند با دقت این توان دفاعی را بسنجند.

امیر حاتمی درباره مشارکت وزارت دفاع در تولید واکسن کرونا هم، گفت: همکاران ما با توجه به ظرفیت‌های بالایی که در حوزه‌های علم و فناوری در اختیار دارند، کمک موثری به همکاران وزارت بهداشت می‌کنند و ما امیدوار هستیم که بتوانیم در تامین واکسن کرونا هم نقش موثری ایفا کنیم.

 

انتهای پیام/ط

منبع: دانا

کلیدواژه: موشک های کروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۳۸۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیر آراسته: جوانان درس مقاومت را از شهدا فرابگیرند

رئیس هیئت معارف جنگ شهید سپهبد علی صیاد شیرازی‌ گفت: دانشجویان دانشگاه‌های افسری و جوانان باید درس مقاومت و فداکاری را از شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس فرابگیرند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، امیر سرتیپ ناصر آراسته‌ رئیس هیئت معارف جنگ شهید سپهبد علی صیاد شیرازی‌ در بیست و ششمین دوره‌ هیئت معارف جنگ شهید سپهبد علی صیاد شیرازی در جمع دانشجویان، ضمن تأکید بر قداست مناطق مرزی کشور که در دوران جنگ شاهد کشاکش‌های مختلف میان سربازان اسلام و مزدوران رژیم بعث عراق بوده‌اند، اظهار داشت: مناطق مرزی غرب کشور که عرصه‌ نبرد میان خیر و شر، یعنی میان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و رژیم بعثی صدام بوده‌اند، به مثابه‌ فرش قرمزی هستند که با خون پاک و مطهر شهدای هشت سال دفاع مقدس مزین شده‌اند.

وی افزود: به همان نحوی که در قرآن کریم، از ستارگان در معنای تلألو، نورافشان و راهنمای پیدا کردن مسیر یاد شده است، شهدا نیز به مثابه ستارگانی بر روی زمین، راهنمایان تمامی افراد جامعه برای گام نهادن در مسیر درگاه ذات احدیت، انبیای الهی و ائمهی اطهار در دنیا و آخرت هستند.

امیر سرتیپ آراسته اظهار کرد: اساتید، جانبازان و پیشکسوتان دوران جنگ تحمیلی به سبب به دوش کشیدن تجربیات و آموخته‌های ارزشمند نظامی و غیرت‌مندی نسبت به انقلاب و نظام اسلامی، به منزله‌ ستاره‌های دنباله‌داری هستند که نوری از عشق و ایثار از خود به یادگار می‌گذارند.

وی تصریح کرد: حضور دانشجویان دانشگاه‌های افسری در چنین مکانی، بدان سبب است که این جوانان بتوانند با دیدن «عبرت»، شنیدن «نصیحت» و دریافتن «حکمت»، درس مقاومت و فداکاری را از شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس فرابگیرند تا از این طریق، بتوانند به عوامل و زمینه‌های پیشرفت و حصول دستاورد در طی دوران جنگ تحمیلی نائل شوند.

رئیس هیئت معارف جنگ شهید صیاد شیرازی در پایان خاطر شان کرد: در صورت ممارست در اصول سه‌گانه‌ فوق‌الذکر و فراگیری آموزش‌های میدانی و عملی کافی و درست، می‌توان به کسب رضایت خداوند متعال، جانشینان وی و ولی فقیه دست یافت و سعادت دنیا و آخرت خود را در راه اعتلای میهن اسلامی، تضمین کرد

ایستادگی بر سر ارزش‌ها و اصول، عامل پایداری نظام در مقابل هرگونه توطئه‌ای است

امیر سرتیپ محمدحسین دادرس جانشین فرمانده کل ارتش، با حضور در آیین افتتاحیه بیست و ششمین دوره‌ هیئت معارف جنگ شهید سپهبد علی صیاد شیرازی که با حضور جمعی از فرماندهان نیروهای چهارگانه‌ ارتش، مسئولان لشکری و کشوری استان خوزستان، اساتید مدعو و پیشکسوتان هیئت معارف جنگ، روحانیون عقیدتی‌سیاسی‌های ارتش و دانشجویان دانشگاه‌‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران، در پادگان "دژ" شهر خرمشهر برگزار شد، ضمن ابراز مسرت از حضور دانشجویان دانشگاه‌های افسری در این دوره‌ هیئت معارف جنگ، گفت: همان‌طور که امام خمینی (ره) فرمودند «دوران هشت سال دفاع مقدس، دانشگاه انسان‌سازی بود»؛ بدین معنا که تمامی آحاد جامعه، با هر رنگ و جنسیتی، از هر قومیت و گویشی، برای پاسداری از آب و خاک میهن اسلامی خود به پا خاسته و با وجود تمام تفاوت‌های رفتاری و زیستی، از انقلاب و نظام اسلامی دفاع کردند.

وی افزود: تبدیل شدن به انسان‌هایی وارسته و متعالی برای حراست از آب و خاک کشور و عبور از کسوت‌ها و تعلقات دنیوی و دست یافتن به صفات و نشانه‌های الهی بر روی زمین، رسیدن به تجرد معنوی که افراد را به اصل خود نزدیک‌تر کرده تا به پاسداشت ارزش‌ها و هنجارهای ناب انقلاب اسلامی پرداخته و از این رهگذر بتوان در مقابل هر دشمنی از شرق تا غرب عالم ایستادگی کرد، همان مراد و منظوری است که امام خمینی (ره) از دانشگاه بودن جنگ و دوران هشت سال دفاع مقدس مد نظر داشتند.

امیر سرتیپ دادرس با تأکید بر توأمانی شناخت گذشته برای نیل به موفقیت در آینده، اظهار کرد: همکاری و تعامل میان تمام افراد دست‌اندرکار و نیز ایستادگی به پای ارزش‌ها و اصول بنیادین نظام اسلامی، با وجود انواع هجمه‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی، اصلی است که می‌تواند نظام مقدس جمهوری اسلامی را در مقابل هرگونه توطئه، تحمیل یا تغییر ارزش‌های غیرمرتبط با اسلام ناب محمدی رهایی بخشد.

وی حضور مؤثر در فضای مجازی را برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس و تقویت بنیه‌های انقلابی ضروری دانسته و تصریح کرد: با حضور در عرصه‌ فضای مجازی می‌توان ضمن برخورداری از آخرین اطلاعات، در راه دفاع و حفاظت از ارزش‌های والای هشت سال دفاع مقدس نیز کوشش کرد تا بدین ترتیب بتوان با تقویت اعتقادات و تکیه بر ارزش‌هایی که در دوران جنگ تحمیلی، سبب برتری ما بر دشمنان شده‌اند، برای روز‌ها و حوادث آتی نیز آمادگی و بصیرت خود را حفظ کنیم.

امیر سرتیپ دادرس در پایان خاطرنشان کرد: آنچه که امروز در دستان نظام اسلامی وجود دارد، همرده با آخرین دستاوردهای فنی- مهندسی کشورهای پیشگام در حوزه‌ جنگ‌افزارسازی بوده و لازم است تا این برتری در حوزه‌ جنگ سخت را با بهره‌گیری از مهارت‌های نیروهای انسانی و قدرت نرم جوانان کشور، به موفقیت دوچندان بدل کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اولین داروی رشد دندان آزمایش می‌شود
  • آیین تجلیل از اساتید و مربیان برتر ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد
  • امیر آراسته: جوانان درس مقاومت را از شهدا فرابگیرند
  • دیدار سردار شیرازی و امیر واحدی با خانواده شهید زاهدی
  • تغییر محاسبات منطقه با قدرت بازدارندگی ایرانی
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • تجمع تضمین قهرمانی در تمرین استقلال (عکس)
  • دیدار سردار شیرازی و امیر واحدی با خانواده سردار شهید زاهدی
  • سردار شیرازی و امیر واحدی با خانواده شهید زاهدی دیدار کردند
  • دیدار سردار شیرازی و امیر سرتیپ واحدی با خانواده سردار شهید زاهدی