Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، اسقف ایلاریون، رئیس بخش مناسبات خارجی کلیسای ارتدکس روسیه در پیامی رحلت حضرت آیت‌الله تسخیری را تسلیت گفت.

متن پیام به شرح زیر است:

مراتب تأثر و تأسف عمیق خود را بابت درگذشت آیت‌الله محمد علی تسخیری مشاور رهبر عالی ایران و یکی از موسسین کمیسیون مشترک گفتگوهای اسلام و مسیحیت ارتدکس ابراز می‌دارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به خوبی آیت‌الله تسخیری و دیدارهای خود با وی در حاشیه نشست‌های بین دینی را به خاطر دارم. او در خاطر من همواره به عنوان شخصیتی فعال، علاقه مند به کار خود و پرانرژی حتی در سنین کهن سالی باقی مانده است. علاقه قلبی و باطنی آیت‌الله تسخیری به عنوان یک شخصیت بزرگ دینی به گفتگو میان مذاهب، احترام رهبران مذهبی مختلف را در سراسر جهان برانگیخت.

کلیسای ارتدکس روسیه نیز تلاش‌های آیت‌الله تسخیری در توسعه کمیسیون مشترک گفتگوهای اسلام و مسیحیت ارتدکس را ارج می‌نهد.

این مهم که کمیسیون مشترک گفتگوهای اسلام و مسیحیت ارتدکس با گذشت بیش از ۲۰ سال همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد تا حد زیادی ثمره مساعی آیت‌الله تسخیری است که با همکاری پاتریارک کیریل اساس این کار را پی‌ریزی نمود.

در این ایام خود را با مردم ایران در غم عروج این مقام مذهبی و فرزند میهن ایران شریک می‌دانم.

 ایلاریون، رئیس بخش مناسبات خارجی کلیسای ارتدکس روسیه 

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: آیت الله تسخیری کلیسای ارتدکس روسیه آیت الله تسخیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۳۸۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاپید خواستار اعزام فوری حریدی‌ها به خدمت اجباری شد

تنش‌ها بین سران رژیم صهیونیستی درباره خدمت اجباری یهودیان ارتدکس (حریدی) ادامه دارد و رهبر ائتلاف مخالفان در کنست(پارلمان) خواستار اعزام فوری جوانان حریدی به خدمت وظیفه شد.

به گزارش مشرق، فرار جوانان صهیونیست از میدان جنگ ادامه دارد و در شرایطی که رژیم صهیونیستی در جبهه‌های مختلف جنگ، با کمبود نیرو مواجه است، کماکان جوانان ارتدکس حریدی از انجام خدمت اجباری خودداری می کنند.

موضوع اعزام جوانان ارتدکس حریدی به خدمت اجباری موجب تشدید تنش ها بین سران رژیم صهیونیستی شده و در حالی که کابینه راست‌گرای حاکم، این موضوع را مسکوت گذاشته است، مخالفان خواهان اعزام این جوانان به خدمت اجباری هستند.

«یائیر لاپید» رهبر ائتلاف مخالفان در کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی امروز چهارشنبه طی پیامی در ایکس(توئیتر سابق) اعلام کرد: کابینه حاکم باید فورا و بدون وقت کشی بیشتر، جوانان ارتدکس حریدی را به خدمت اجباری اعزام کند.

وی با اشاره به حقوق ماهانه پرداختی به جوانان ارتدکس حریدی، جهت تحصیل علوم توراتی، گفت: آنها که خدمت اجباری را انجام ندهند، نباید پولی هم از کابینه دریافت کنند.

این مقام صهیونیست، احزاب ارتدکس متحد نتانیاهو در کابینه ائتلافی حاکم را تمسخر کرد و افزود: نمی توانیم بگوییم با هم پیروز می شویم، ولی برای پیروزی کاری نکنیم!

موضوع خدمت وظیفه حریدی ها از جمله پیچیده ترین مشکلاتی است که رژیم صهیونیستی از زمان اعلام موجودیت جعلی خود با آن مواجه بوده و این امر، باعث ایجاد مشکلات سیاسی بزرگی بین جریانات سیاسی راست‌گرا و چپ‌گرای این رژیم و شکاف های عمیقی بین "اسرائیلی های" سکولارها و ارتدوکس حریدی در سرزمین های اشغالی شده است.

سکولارها و چپ‌گرایان خواستار وادار کردن آنها به وظیفه اجباری هستند و راست‌گرایان ضمن دفاع از آنها، از وادار کردن آنها به انجام این کار خودداری می کنند.

حریدی ها هم اکنون خدمت وظیفه نمی روند و عمر خود را در مدارس دینی می گذارنند. جریان های چپ گرا و سکولار بدنبال تصویب قانونی برای لغو معافیت آنها از خدمت وظیفه هستند که با مقاومت حریدی ها و احزاب وابسته به آنها رو به رو شده است.

بحث بر سر این قانون یکی از بحران هایی کابینه کنونی رژیم صهیونیستی به ریاست بنیامین نتانیاهو است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • در هیچ مکتبی به اندازه اسلام به حقوق زنان توجه نشده است
  • در هیچ مکتبی به اندازه اسلام به حقوق زنان توجه نشده است.
  • بزرگترین حامی حقوق زن اسلام است
  • لاپید خواستار اعزام فوری حریدی‌ها به خدمت اجباری شد
  • اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • آیت‌الله نوری همدانی: دین اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • دین اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • شباهتهای جنگ غزه و ائتلاف کفار و مشرکین مکه و یهود مدینه در جنگ احزاب
  • پوستر ویژه سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری (ره)
  • جزئیات گفتگوهای هیئت‌های حماس و فتح در چین