Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-04@03:46:14 GMT

عزاداری در مساجد تهران ممنوع شد

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۳۹۴۱۴

عزاداری در مساجد تهران ممنوع شد

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد، باتوجه به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا برگزاری عزاداری در مساجد به دلیل مسقف بودن ممنوع است.

در این اطلاعیه آمده است: 

محضر مبارک ائمه محترم جماعات استان تهران (دامت افاضاتهم) 
سلام علیکم و رحمة‌اللّه

با احترام، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، به استحضار می‌رسانیم، پس از تغییر رویکرد ستاد ملی کرونا در خصوص نحوه عزاداری ماه محرم، طی جلسه مشترک، مباحث و نقطه نظرات جدی مرکز رسیدگی به امور مساجد و دیگر مراکز تبلیغی با مسئولین مربوطه مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لیکن به دلیل شدت شیوع ویروس در استان تهران، مسئولان مربوطه بر نظر جدید خود تاکید داشتند.

لذا علی‌رغم وجود انتقاد به نحوه اعلام این نظر جدید، با توجه به سفارش رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) در پیروی از دستورات ستاد، انتظار می‌رود ائمه محترم جماعات، کارگزاران و فعالان مسجدی، در ایام ماه محرم، از برگزاری هرگونه برنامه عزاداری، حتی در زمان کوتاه، در فضای مسقف، خودداری کرده و صرفاً به اقامه نماز جماعت، با رعایت دستورالعمل های بهداشتی اکتفا فرمایند.

همچنین این مرکز در اطلاعیه دومی خطاب به ائمه جماعت استان تهران آورده است:

برگزاری مراسم عزاداری در مساجدی که امکان بهره‌برداری از فضاهای باز و غیرمسقف را دارند، با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، بلامانع و مورد تاکید است. 

لذا انتظار می‌رود ائمه محترم جماعات با روشنگری و بصیرت افزایی، ضمن ایفای نقش امامتی در محله، ایجاد فضای مشورت و هم افزایی با جوانان و هیئات حسینی و بسیج عموم مردم، مراسم عزاداری ماه محرم را با رعایت دستورالعمل‌ها و در فضایی منطبق بر موازین بهداشتی، برگزار فرمایند. 

۴۷۲۳۷

کد خبر 1424063

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: عزاداری ویروس کرونا استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۳۹۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محرم زیر باران زانو نزد (عکس)

به گزارش ورزش سه، رمز شکست‌ناپذیری تیم محرم نویدکیا در نیم فصل دوم رقابت‌های لیگ برتر، بازگشت‌های موفق به بازی و جبران گل خورده است.

مس که در ۱۳ بازی اخیرش شکست نخورده در پنج مسابقه برابر ذوب‌آهن، آلومینیوم اراک، تراکتور، پیکان و گل‌گهر از حریفانش عقب افتاد اما موفق به جبران نتیجه و فرار از شکست شد.

آنها این‌بار در هفته بیست و پنجم لیگ برتر زیر باران شدید به مصاف گل‌گهر رفتند و نیمه نخست را به حریف واگذار کردند اما در نیمه دوم موفق به جبران نتیجه شدند.

در این بین مس در بازی مقابل آلومینیوم با یک گل از حریف خودش عقب افتاد اما در نهایت با سه گل به پیروزی رسید و در چهار بازی دیگر توانست شکست را با نتیجه تساوی عوض کند.

به نظر می‌رسد تیم‌ نویدکیا به نباختن عادت کرده که برای تیمی با ۸ شکست در نیم‌فصل اول دستاورد ارزشمندی است.

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در مهردشت +فیلم
  • دسته‌های عزای امام صادق (ع) از مدارس تا مساجد برپا می‌شود
  • فاضل لنکرانی: «امید» در میان اساتید حوزه در حال از بین رفتن است
  • فاضل لنکرانی: «امید» در میان اساتید حوزه در حال از بین رفتن است / تعداد شاگردان استادی که ۱۰۰ شاگرد داشت به ۱۰ نفر رسیده / مراجع و رهبری به این مسائل توجه کنند
  • آیت‌الله فاضل لنکرانی: «امید» در میان اساتید حوزه در حال از بین رفتن است
  • آیت‌الله فاضل لنکرانی: «امید» در میان اساتید حوزه در حال از بین رفتن است/ تعداد شاگردان استادی که سالیانی 100 شاگرد داشت به 10 نفر رسیده! حدود 150 استاد در سال گذشته تدریس داشتند، اما در سال جاری تا 2 ماه از تدریس محروم بودند
  • تردد از محور چالوس ممنوع شد/ مسافران شمالی احتیاط کنند
  • محرم زیر باران زانو نزد (عکس)
  • حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • ظرفیت فضای صدور احادیث در توسعه فقه اجتماعی بررسی می شود