Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-02@04:56:38 GMT

مکرون و مرکل از روسیه کمک خواستند

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۳۹۴۷۸

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز به نوشته پایگاه «یورو آبزِروِر»، ماکرون پس از دیدار با مرکل در نشست خبری مشترکی با وی گفت: «گفت‌وگو میان مقامات، مخالفان و جامعه مدنی [در بلاروس] ضروری است. امیدواریم چنین گفت‌وگوهایی بتواند از سوی بلاروسی‌ها برگزار شود».

رئیس‌جمهور فرانسه افزود: «[اتحادیه اروپا] آماده است درصورتی که وساطت ما سودمند باشد و مورد تمایل بلاروسی‌ها و دیگر نهادها و همچنین روسیه باشد، در این زمینه کمک کند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ماکرون افزود، روسیه باید در گفت‌وگوها مشارکت داشته باشد، اما در عین حال به مسکو درخصوص مداخله تهاجمی در امور بلاروس هشدار داد.

رئیس‌جمهور فرانسه در ادامه سخنانش درخصوص ساخت واکسن کرونا ابراز امیدواری کرد و گفت «ظرف چند ماه آینده» این واکسن به مرحله تولید می‌رسد.

مرکل نیز در این نشست خبری مشترک با اشاره به امتناع «الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور بلاروس از پاسخ دادن به تماس تلفنی وی گفت: «او به دنبال صحبت کردن با هیچ کدام از ما (اروپایی‌ها) نیست».

صدر اعظم آلمان افزود:‌ «روشن است که حرف ما به پوتین این است که خواستار انجام این گفت‌وگوها هستیم».

کاخ کرملین روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای درباره تماس تلفنی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه با مرکل اعلام کرد: «روسیه اظهار داشته که تلاش‌‌ [کشور‌های] خارجی برای دخالت در امور داخلی این کشور (بلاروس) قابل قبول نیست و می‌تواند موجب افزایش تنش‌ها شود».

پوتین در این بیانیه گفت امید بر آن است که این وضعیت در بلاروس هر چه سریعتر بهبود پیدا کند.

همچنین روز چهارشنبه، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه تأکید کرد مسکو از تلاش غربی‌ها برای نفع بردن از مشکلات داخلی بلاروس نگران است.

به دنبال برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در بلاروس و پیروزی مجدد لوکاشنکو، مردم بلاروس در مینسک و چند شهر دیگر این کشور در اعتراض به نتیجه انتخابات به خیابانها آمده‌اند. 

در جریان این اعتراضات تاکنون بیش از ۶ هزار معترض دستگیر و صد‌ها نفر زخمی شده‌اند. مقامات بلاروس نیز کشته شدن دو نفر در جریان این اعتراضات را تأیید کرده‌اند.  

 لوکاشنکو رئیس‌ در سخنرانی در تظاهرات حامیانش در مینسک، درخواست‌ها برای برگزاری دوباره انتخابات ریاست‌جمهوری را رد کرد و هشدار داد ناتو در مرزهای غربی کشورش تانک و هواپیما مستقر کرده است.

 

فارس

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: مکرون کمک روسیه رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۳۹۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس یادگاری کارگران با رئیسی

به گزارش همشهری آنلاین، سی‌وپنجمین جشنواره ملی تقدیر از کارگران نخبه، گروه‌های کارگری و واحدهای نمونه، صبح سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ) با حضور «آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور برگزار شد.

رئیس جمهور رئیس جمهور رئیس جمهور کد خبر 848370 منبع: ایرنا برچسب‌ها کارگری کارگران خبر ویژه سید ابراهیم رئیسی دولت سیزدهم ايران خودرو

دیگر خبرها

  • تحلیلگر سابق سیا: غرب نفوذ پوتین را دست کم می‌گیرد
  • تصمیم فرانسه برای کمک گرفتن از چین
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • توصیه عجیب لوکاشنکو به ورزشکاران بی‌طرف در المپیک پاریس
  • عکس یادگاری کارگران با رئیسی
  • رمزگشایی از محرومیت ورزشی روسیه/ نوبت اسرائیل هم می رسد؟
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • طالبان خطاب به روسیه: حکومت افغانستان فراگیر است | دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • باید برای افزایش تولید نگاه‌ها ‌به خلیج فارس جذب شو‌د + فیلم
  • جنگ‌افروزی دشمنان در منطقه برای تسلط بر خلیج فارس است