Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-05@03:24:18 GMT

بانک پاسارگاد در پرداختن به امور فرهنگی پیشرو است

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۳۹۶۴۵

بانک پاسارگاد در پرداختن به امور فرهنگی پیشرو است

‍‍‍‍‍‍

مدیرعامل بانک پاسارگاد با اشاره ایفای مسولیت های اجتماعی توسط این بانک گفت: بانک پاسارگاد در انجام امور فرهنگی همواره پیشرو است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، مجید قاسمی شامگاه پنجشنبه در مراسم افتتاح یک باب مدرسه در شهرستان چگنی که توسط بانک پاسارگاد احداث شده است، اظهارداشت: تمام آموزش و پرورش، عشق است و واقعا این عزیزان با این همه زحمت، تلاش و امکانات محدود، عمر خود را وقف امر پرورش و تربیت فرزندان ما می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مدرسه‌ جایی است که انسان در درس انشای آن از الفبای عشق و از ارزش با هم بودن صحبت می‌کند؛ در درس جغرافیای آن به نقشه ایران نگاه می‌کند و به این جغرافیا و پرچم ایران، احترام می‌گذارد.  مدرسه مشحون از تاریخ چند هزار ساله و پر افتخار ملی کشور است که از ابتدا تایید و تاکید می‌کند که ایرانی هیچ گاه غیر موحد نبوده و نام پاسارگاد نیز با این نیت گذاشته شده است.

وی بیان کرد: از ازل تاریخ، تاریخ ایران مشحون از توحید و وحدانیت بوده و به هیچ وجه در تاریخ ما آثاری از غیر موحد بودن دیده نمی‌شود؛ ما در تاریخ دو ذوالقرنین داشتیم کوروش و حضرت علی (ع) که از آنها به‌عنوان ذوالقرنین یاد می‌شود، کلمه «پاسارگاد» نیز به معنای مرکز ایرانیان و نام پاسارگاد در واقع پایتخت کورش کبیر است.

قاسمی در خصوص انتخاب اسم پاسارگاد گفت: 523 نفر- ساعت برای انتخاب اسم پاسارگاد تلاش کردند و هزار و 298 اسم کاندیدا شد. این نشان می‌دهد فرهنگ ما چقدر غنی است که برای انتخاب یک نام می‌شود این تعداد اسم را کاندید کرد. 16 نفر این اسامی را بررسی کردند که در نهایت به چندین اسم رسیدند و روی آن اسم‌ها مطالعات عمیق تاریخ شناسی، زبان شناسی و حتی بحث لینگویستیک (Linguistics) انجام شد که بالاخره به اسم پاسارگاد رسیدیم.

مدیر عامل بانک پاسارگاد با بیان اینکه هیچ اسمی در تاریخ ما جزء وحدانیت الهی را برای شما تداعی نمی‌کند خاطرنشان کرد: بانک با یک چنین عشقی شروع شد و باید گفت در ادبیات ما در بانک کلمات متفاوت هستند. به طور مثال در رابطه با یک کادر خدماتی در شعبه، برای اینکه او هم در سازمان احساس غرور کند چون با یک عنوان و احترامی مشغول کار است، عنوان پشتیبان را برای او گذاشتیم. به این ترتیب احساس می‌کند که پشتیبان بانک یا شعبه است.

 وی تصریح کرد: ما در بانک پاسارگاد از کلمه کارمند استفاده نمی‌کنیم. همکاران ما سرمایه انسانی و سهامداران بانک هستند. همکاران عنوان شماره پرسنلی یا کارمندی ندارند بلکه شماره همکاری و سهام داری به کار برده می‌شود. همه همکاران ما سهام‌دار بانک‌اند و خودشان را مالک بانک می‌دانند.

قاسمی با بیان اینکه همه همکاران ما از بانک پاسارگاد به عنوان بانک عشق یاد می‌کنند اظهارداشت: از تمام کسانی که برای دعوت به همکاری مراجعه می‌کنند، در جلسه‌ی مصاحبه، پرسیده می‌شود که مدیرعامل بانک می‌گوید من نوکر مردم‌ هستم. شما چه می‌گویید؟ شما نوکری مردم را قبول دارید؟ این جوان می‌بیند همکاران ما در چه عزت و احترام اجتماعی همکاری کرده و از خدمت به مردم افتخار می‌کنند و درعین حال هموطنان ما با چه احترامی به این شخصیت‌ها نگاه می‌کنند.

وی با بیان این مطلب که نوکری مردم افتخار، عزت و آن چیزی است که خداوند خودش نسبت به آن عنایت دارد افزود: مگر نمی‌گوییم ارباب رجوع؟ مقابل ارباب، نوکر قرار می‌گیرد و ما در بانکداری نوکری مردم را پذیرفته‌ایم. بنابراین پرداختن به مسائل ضروری جامعه، مسئولیت‌های اجتماعی، ارائه خدمات متواضعانه، سالم و با شرف به هم هموطنان در بانک پاسارگاد یک امر بسیار طبیعی است.

وی با اشاره به پیشرو بودن بانک پاسارگاد در کارهای فرهنگی، به حمایت ازچاپ کتاب‌های نفیسی چون قرآن طباخ، شاهنامه شاه طهماسب، تاریخ جامع ایران، کتاب رنج و رنگ و .... خاطرنشان کرد: بانک پاسارگاد در اقدامی دیگر، در حوزه‌هایی مانند هنرهای تجسمی، از هنرمندان حمایت می‌کند. این بانک در بخش اقتصاد هنر فعال است و گنجینه بسیار با ارزشی از آثار هنرمندان جمع‌آوری کرده‌است. به طوری که 500 تابلوی زیبا و بی نظیر این هنرمندان در موزه‌ی پاسارگاد موجود است.

وی با اشاره به تعهد این بانک برای ساخت هفت هزار تخت بیمارستانی در کشور ادامه داد: کار ساخت مدرسه نیز در همین مقوله است، در قضیه سیل نیز طبیعتا نمی‌توانستیم نسبت به این واقعه بی تفاوت باشیم  و غیر از هلال احمر و کمیته امداد نخستین سازمانی بودیم که بلافاصله وارد عمل شدیم.

مدیر عامل بانک پاسارگاد در کشور بیان کرد: امسال سیزدهمین سالی است که نفرات برتر کنکور کشور ( نفر اول تا سوم) را در همه رشته‌ها بورسیه می‌کنیم.

وی گفت: در مدارسی هم که ما افتتاح کردیم می‌خواهیم دانش‌آموزان آن را به عنوان الگو دنبال کنیم، البته اگر مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در موردی توصیه‌ای داشته باشند که  دانش‌آموز در جایی دیگر استعداد دارد حتما حمایتش می‌کنیم. ما می‌خواهیم ببینیم چند نفر از نفرات اول‌های کنکور سراسری از این مدرسه خارج می‌شوند، می‌خواهیم این موضوع را دنبال کنیم و من مطمئنم موفقیت این دانش آموزان را خواهیم دید.

وی گفت: در مسئله کرونا نیز از آنجا که دانشگاه‌های علوم پزشکی کمبود بسیار زیادی داشتند کمک‌های جدی کردیم و برای همه دانشگاه‌ها مواد ضدعفونی و ماسک تهیه شد همچنین اعلام کردیم هر کسی فکر عالمانه‌ای در رابطه با ساخت واکسن این ویروس منحوس دارد و بتواند نقشی ایفا کند ما به لحاظ مالی پشتیبانی می‌کنیم و امیدواریم زودتر به نتیجه برسیم. مدیرعامل بانک پاسارگاد در پایان عنوان کرد: اگر بانک پاسارگاد حیات طیبه‌ای دارد به اقبال و اعتمادی که مردم ما نسبت به آن پیدا کردند، برمی‌گردد و این اعتماد هم به همکاران عزیز بنده که سرمایه انسانی بانک هستند برمی‌گردد.

 

فرماندار دوره چگنی: اقدامات بانک پاسارگاد در کمک به سیل‌زدگان چگنی ارزشمند است

فرماندار دوره چگنی نیز در این مراسم با اشاره به کمک‌های بانک پاسارگاد به سیل‌زدگان چگنی در سال 98 گفت: تقاضا داریم بانک پاسارگاد وام‌های قرض الحسنه در اختیار افراد نیازمند شهرستان قرار دهد.

قدرت‌الله ترابی نژاد ضمن تشکر و قدردانی از همه کسانی که تلاش کردند این مجموعه آموزشی شکل بگیرد، گفت: سیل 98 شهرستان چنگی را درنوردید و همین مکانی که امروز این مجموعه آموزشی شکل گرفته کاملا تخریب شد، خیابان‌های اطراف زیر آب بود و بیش از یک سوم شهر زیر آب رفت.

فرماندار دوره چگنی عنوان کرد: اگر کمک‌های انسان دوستانه و نوع دوستانه جامعه ایران و مردم غیور و نوع دوست ایران نبود به طور یقین آلام و دردهایی که داشتیم به زودی التیام پیدا نمی‌کرد.

وی بیان کرد: عوامل بانک پاسارگاد نه تنها در این پروژه زحمت کشیدند بلکه در هنگام سیل نیز کمک‌های نوع دوستانه آنها در اقصی نقاط شهرستان چگنی توزیع شد و فعالانه مشکلات را پیگیری می‌کردند.

ترابی نژاد گفت: شهرستان چنگی محروم است و کمک بانک پاسارگاد در سطح استان کمک شایانی بوده اما چون اکثر مدارس ما در شهرستان چگنی تخریبی‌اند تقاضا داریم بانک پاسارگاد در این رابطه قدم‌های بعدی را بردارد. وی تصریح کرد: علی‌رغم اینکه در سال‌های اخیر در شهرستان چگنی بیش از 14 آموزشگاه با کمک خیران در قالب 60 کلاس ایجاد شده است ولی باز فاصله زیاد داریم. بانک پاسارگاد قدم بزرگی برای شهرستان چنگی برداشته و امیدواریم این کمک‌ها ادامه یابد.

فرماندار دوره چگنی اظهارداشت: با توجه به اینکه برای آموزش دانش‌آموزان از طریق شبکه شاد با مشکل مواجه هستیم اگر اعتباری برای تهیه تبلت اختصاص داده شود و کمک نوع دوستانه بانک پاسارگاد باز برای این مردم سرایز شود سپاسگزاریم. وی افزود: با توجه شرایط  کرونا، وضعیت بد اقتصادی و وجود افراد مستمند و گرفتاری در شهرستان چگنی، درخواست داریم بانک پاسارگاد تعدادی وام قرض‌الحسنه در اختیار قرار دهد تا بتوانیم به کسانی که مراجعه می‌کنند و واقعا مشکل دارند بدهیم.

گفتنی است بانک پاسارگاد، 5 مدرسه از 12 مدرسه ای که در استان لرستان ساخته است را طی مراسمی افتتاح کرد. این مدارس در الیگودرز-روستای کشکک، دورود-روستای فرمان آباد، الشتر-روستای گریران علیا، چگنی-روستای دوره و نورآباد-روستای نبی‌وند واقع شده اند.

انتهای پیام/

R1012123/P/S7,79/CT12 واژه های کاربردی مرتبط بانک پاسارگاد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان واژه های کاربردی مرتبط بانک پاسارگاد پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی ۱ زنگنه: باید برای پس از تحریم آماده باشیم/ ایران بزرگترین صادرکننده بنزین در منطقه است ۲ خزانه کویت خالی شد ۳ پیام خاندوزی به وزیر اقتصاد: سوءمدیریت در بورس مشهود است؛ پیشنهاد «فرود آرام» به‌جای «سقوط آزاد» ۴ قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز امروز ۹۹/۰۵/۳۰|افزایش قیمت طلا و ارز در بازار/ سکه ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان شد ۵ هواشناسی ایران ۹۹/۵/۳۱| پیش بینی ۵ روز بارانی در شمال و جنوب/ دما در نوار شمالی ۱۰ درجه کاهش می یابد ۶ هواشناسی ایران ۹۹/۵/۳۰|پیش‌بینی آخر هفته بارانی در برخی استان‌ها/هوای شمال سرد می‌شود ۷ نامه زنگنه به روحانی/ انتقادات نمایندگان مجلس به وزیر نفت در جلسه سران قوا قضاوت شود ۸ ایده پورابراهیمی برای نجات بورس/ بازگشت تعادل به بورس با افزایش سرمایه شرکتهای بورسی مهمترین اخبار اقتصادی آغاز پیش فروش مسکن در بورس کالا تا یک ماه دیگر پیام خاندوزی به وزیر اقتصاد: سوءمدیریت در بورس مشهود است؛ پیشنهاد «فرود آرام» به‌جای «سقوط آزاد» نماینده کارگران: شکایت جدیدی درباره مزد ۹۹ نداشتیم/ مخالفت دولت با درخواست سازمان بازرسی ۵ محور تحقیق‌وتفحص از سازمان برنامه و بودجه/ ابهام در تخصیص‌ بودجه دستگاه‌ها با اهرم فشار و مذاکره مهمترین اخبار تسنیم وزیر دفاع: کروز هوایی در مرحله آزمایش است/امیدواریم در تامین واکسن کرونا نقش موثری ایفا کنیم شرمن: روسیه، چین و اروپا باور ندارند آمریکا بتواند مکانیزم ماشه را فعال کند روسیه خواستار برگزاری نشست فوری شورای امنیت درباره ایران شد ایده پورابراهیمی برای نجات بورس/ بازگشت تعادل به بورس با افزایش سرمایه شرکتهای بورسی وضعیت بازگشایی مدارس/ ۱۵ شهریور شرایط قرمز باشد هیچ مدرسه ای بازگشایی نمیشود! درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بانک پاسارگاد بانک پاسارگاد فرماندار دوره چگنی بانک پاسارگاد شهرستان چگنی همکاران ما کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۳۹۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم واگذاری امور فرهنگی به مردم/ پیری جمعیت دغدغه جدی است

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی ظهر پنج شنبه در جلسه شورای اجتماعی استان سمنان با حضور نماینده ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور به میزبانی سالن جلسات مدیریت بحران استانداری سمنان ضمن بیان اینکه دولت سیزدهم نگاه خاص و ارزشمندی به مسائل اجتماعی و فرهنگی دارد، ابراز داشت: مسائل فرهنگی و اجتماعی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی دغدغه رهبر معظم انقلاب نیز است.

وی ضمن بیان اینکه واگذاری امور به مردم همواره با موفقیت همراه بوده است، افزود: می‌بایست کوشید تا در زمینه‌های فرهنگی نیز از ظرفیت‌های مردمی استفاده شود.

استاندار سمنان ضمن بیان اینکه استان سمنان نیز دارای ظرفیت و پتانسیل‌های انسانی و فرهنگی بسیار خوب و ارزشمندی است، ابراز داشت: باید کوشید تا با تمرکز در حوزه آموزش و پرورش سرمایه گذاری موفق و اثر گذاری را شاهد باشیم.

هاشمی در ادامه تصریح کرد: اهمیت دادن به حوزه پرورشی در آموزش و پرورش می‌تواند بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را رفع کند.

وی یکی از دغدغه‌های جدی استان سمنان را موضوع پیری جمعیت و لزوم جوان سازی جامعه برشمرد و افزود: باید در این خصوص اقدامات مؤثر و راهبردی صورت گیرد.

کد خبر 6095033

دیگر خبرها

  • دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس در پاسارگاد
  • رقابت چالشی کاندیداها در میدان مناظره‌ها
  • در زمینه امور فرهنگی نباید فقط نیروی انتظامی در کف خیابان کار کند
  • رئیس قوه قضاییه: در زمینه امور فرهنگی نباید فقط نیروی انتظامی در کف خیابان کار کند
  • اژه‌ای: در زمینه امور فرهنگی نباید فقط نیروی انتظامی در کف خیابان کار کند
  • دولت سیزدهم نگاه ارزشمندی به مسایل اجتماعی و فرهنگی دارد
  • لزوم واگذاری امور فرهنگی به مردم/ پیری جمعیت دغدغه جدی است
  • پیش‌بینی ۴۳۰شعبه اخذ رأی برای برگزاری انتخابات در خرم‌آباد و چگنی
  • حوزه انتخابیه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد
  • حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی